2018-08-29, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Det verkar vara roligt också på frivården, lite som på en fritidsgård.

Så Catrins frivårdare gråter och skrattar ihop med sin övervakare, låter jävligt professionellt. Han/hon läser väl det, så det måste stämma?

Kanske läser han/hon på flashback med (Mer troligt?)
Hon skrattar, gråter och äter godis hos frivårdsinspektören/övervakaren.
Då tycker jag vi döper om det till fritidsgården istället för frivården då.
Citera
2018-08-29, 23:01
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hon skrattar, gråter och äter godis hos frivårdsinspektören/övervakaren.
Då tycker jag vi döper om det till fritidsgården istället för frivården då.

Japp, frivårds insp. chefen sture p, tarzan w. är på hennes sida. Så vi får passa oss jävligt noga.

Snart åker hela tråden på en förtalsanmälan, "hon vet vilka alla är på flashback"
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2018-08-29 kl. 23:04.
Citera
2018-08-29, 23:21
Medlem
Citat:
Det fetade; var ironisk här, tänkte mest alla hot om förtal hon körde med för ett par år sedan. Undra om fortfarande försöker skrämmer BO med förtalsanmälan?
Ja, jag förstod det.
Hon är inte direkt juridisk kunnig heller, Catrin.
Ja, hon hotar hit och dit.
Citera
2018-08-29, 23:51
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Det verkar vara roligt också på frivården, lite som på en fritidsgård.

Så Catrins frivårdare gråter och skrattar ihop med sin övervakare, låter jävligt professionellt. Han/hon läser väl det, så det måste stämma?

Kanske läser han/hon på flashback med (Mer troligt?)

ett annat citat från hennes blogg, samma slags MO hon alltid använder sig av.
Minns ni Chefen Stureplan? Tarzan W?
Jag blev fri från min övervakning i juni i år och jag kan garantera att det inte är någonting roligt. Har man en frivådsinspektör som är professionell så tar den tag i det problemet som gjorde att dennes klient hamnade där i första taget. Min frivårdsinspektör förstod ganska snabbt att jag inte alls "hörde hemma" där och att jag hade en låg risk att hamna i kriminalitet igen. Så mina möten var ganska avslappnade och vi snackade mest om mitt liv och min sjukdom och hur det påverkar mitt vardagliga liv.

I Catrins fall kan jag tänka mig att deras möten inte alls är speciellt avslappnade, utan jag tror hon förminskar hennes kontakt med Frivården till den grad att det blir för henne som att ta en fika med en god vän. Hon är en återfallsförbrytare av rang och det tar inte Frivården med silkesvantar i. Utan det är KBT-sessions varje gång och jag tror hon personligen avskyr det stället lika mycket som jag gjorde det. Man sitter definitivt inte och skrattar eller gråter tillsammans. Mötena är väldigt neutrala.
Citera
2018-08-29, 23:57
Medlem
Kan man ta reda på vad anledningen till förlängningen är, dvs är det offentligt?
Citera
2018-08-29, 23:57
Medlem
Orsakerna till förlängd övervakning skulle vara graviditet, mammaledighet och sjukskriven övervakare. Hon kunde väl ändå hittat på något mer trovärdigt? Alla tre sakerna är något helt utom hennes kontroll. Kan det vara att Frivården inte funnits i hennes fantasivärld? Hon kan väl inte ha ljugit för sin övervakare? Plockar någon henne på Arlanda? Förklaring till stängd insta och dåliga uppdateringar på bloggen för att fundera ut en lögn? Eller har hon ”dålig wifi” och folk som begär att få saker skickade? Nöjet är helt att läsa CHs lögner. Borde snart bli en hel bokserie. Vad sägs om ”Från basketproffs till förlängd övervakning i fyra band”?
Citera
2018-08-30, 00:21
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Orsakerna till förlängd övervakning skulle vara graviditet, mammaledighet och sjukskriven övervakare. Hon kunde väl ändå hittat på något mer trovärdigt? Alla tre sakerna är något helt utom hennes kontroll. Kan det vara att Frivården inte funnits i hennes fantasivärld? Hon kan väl inte ha ljugit för sin övervakare? Plockar någon henne på Arlanda? Förklaring till stängd insta och dåliga uppdateringar på bloggen för att fundera ut en lögn? Eller har hon ”dålig wifi” och folk som begär att få saker skickade? Nöjet är helt att läsa CHs lögner. Borde snart bli en hel bokserie. Vad sägs om ”Från basketproffs till förlängd övervakning i fyra band”?

Det skulle nog bli en bestseller, framförallt är jag sugen på basketkarriären😁🙈

Den såg ju så lovande ut!

https://youtu.be/I1TlOBLxZ8U
Citera
2018-08-30, 00:59
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spidergia
Kan man ta reda på vad anledningen till förlängningen är, dvs är det offentligt?
Tror inte det.

En anledning kan vara att man har misskött sin övervakning och att de därför förlänger den. Brukar först vara en varning vid missade möten. Missar man fler möten så planerar de in fler per vecka. Missköter man sig ännu mer så går ärendet vidare till övervakningsnämnden som kan besluta om förlängd övervakning.
Citera
2018-08-30, 01:07
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Tror inte det.

En anledning kan vara att man har misskött sin övervakning och att de därför förlänger den. Brukar först vara en varning vid missade möten. Missar man fler möten så planerar de in fler per vecka. Missköter man sig ännu mer så går ärendet vidare till övervakningsnämnden som kan besluta om förlängd övervakning.

Låter betydligt rimligare än Catrins förklaring.
Citera
2018-08-30, 08:27
Medlem
Hon har fått förlängt pga att hon missat sina övervak. Det är ju ingen tillfällighet att hennes frivårdsperson blev långtidssjukskriven precis under sommaren och alla resor. Så klart att hon struntat i sitt straff och rest istället. Precis som förra sommaren, sköt på sin rättegång för att få en ”välförtjänt fin sommar”. Samma denna sommaren. Hon reser hellre och lever sitt fantasiliv än att fullfölja sitt straff.
Citera
2018-08-30, 09:51
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnisen
Hon har fått förlängt pga att hon missat sina övervak. Det är ju ingen tillfällighet att hennes frivårdsperson blev långtidssjukskriven precis under sommaren och alla resor. Så klart att hon struntat i sitt straff och rest istället. Precis som förra sommaren, sköt på sin rättegång för att få en ”välförtjänt fin sommar”. Samma denna sommaren. Hon reser hellre och lever sitt fantasiliv än att fullfölja sitt straff.

Det här låter mer troligt än att Catrin bönat och bett om en förlängning.
Lögnerna som kommer från den kvinnan tar liksom aldrig slut.
Citera
2018-08-30, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det här låter mer troligt än att Catrin bönat och bett om en förlängning.
Lögnerna som kommer från den kvinnan tar liksom aldrig slut.
Det låter mest troligt.
Aldrig att övervakningsnämnden gått med på det annars.
Hon ljuger så hon tror sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in