Citat:
Ursprungligen postat av
Forumforum
Okej! Tack för svar. Det jag tycker är så intressant också (förutom hennes beteende i sig) är vad andra i familjen säger / tycker osv. Hade jag gjort något dylikt hade min mormor skällt ut mig efter noter, min moster hade startat bråk, min pappa hade inte velat umgås "förrns jag städat upp min röra" osv.
Familjen verkar ju vara rätt betydelsefull för henne så jag undrar om hon inte känner skam inför övriga släkt och vänner. Jag fattar inte heller hur det kommer sig att inte socialtjänst och kriminalvård tar hårdare tag mot henne för det är ju sant: Hennes barn kommer att ta skada av detta och nej, jag tror inte att hon är gravid!
Läs frivårdens utredning - den ska finnas citerad i tråden, har också sett den på bloggbevakningen. Mycket av den bygger på självrapportering men kanske finns det en uns av sanning i vissa påståenden.
Och när det gäller frivården verkar deras utredning, likt terapeutiska samtal, vara baserad mycket på självrapportering (alltså vad Catrin själv påstår). Det kan ju inte bli mer fel när det kommer till personen i fråga, vars hela tillvaro bygger på lögner och halvsanningar.
Vad beträffar graviditeten är det egentligen inte så intressant huruvida den är verklig eller ej. Det ser ut som om hon på den senaste bilden liksom trycker in magen runt solar plexus vilket får effekten att bihanget under framhävs mer? Varför gör man ens så?
Jag kan tänka mig att det finns två anledningar till alla "graviditetsbilder";
1.) Är den på riktigt bygger hon upp en historia inför den kommande rättegången, som slutar med någon slags graviditetskomplikation som gör att huvudförhandlingen ställs in. Vi ska komma ihåg att ett par nätter isolerad från omvärlden skakade om henne rejält. Nu är insatsen betydligt högre. Det är förvisso ingen häktescell eller dylikt hon ska spendera upp mot ett år i, utan på en halvtrevlig anstalt någonstans, men känslan av kontroll försvinner, barnen försvinner, internet och sociala medier försvinner. Det blir med andra ord en riktig avtändning och det tror jag inte alls att hon ser fram emot.
2.) Är den påhittad så är syftet att flytta fokus från hennes kriminalitet och stundande rättegång, som hon antagligen minst sagt har en del ångest inför.
Men vilka spel hon än spelar så planerar man att hålla en rättegång 2 dagar i september. Kanske kan hon, i värsta fall, vara med på videolänk.