2017-08-06, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samham
Nej, såklart hon inte är så dum. Vore hon så dum så hade hon ju till exempel skickat bild på sitt pass till sina BO...

Förstår din poäng, men hon är inte skyldig för de brott hon idag står åtalad för - än.
Och i det fallet, oavsett om hon blir dömd för det eller inte, så tror jag att pengarmanin tog över helt. Osmart.
Citera
2017-08-06, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo
Du verkar väldigt insatt i och veta en hel del om Latrins liv, trots att du och hon inte umgås och bara genom info via er gemensamma bekant.
Undrar vad Latrin tycker om det... Du kanske vet det med?

Hon är nära vän med min nära vän, och jag har inte gett ut någon information här som absolut inte får komma ut, så tror inte hon bryr sig speciellt mycket faktiskt. Vet att informationen har minskat från hennes sida sen 2-3 månader tillbaka, då hon uttryckt sig att hon enbart litar på sin familj. Så ja, jag vet mycket om henne, men långtifrån allt.
Citera
2017-08-06, 09:31
Medlem
Asså herregud vad ni bara spånar och skapar massa egna teorier och skvallrar. Hälften av allt som skriva här är ju helt off topic.

Hur hon är som mamma eller att hon ska bli av med sina barn?! Vad har det med saken och göra? Varför skulle hon inte få ha sina barn kvar? Har hon någonsin gjort dom illa?

Den här tråden har verkligen spårat helt!
Stöttar absolut inte det hon har gjort, men folk beter sig nästan som hon hade begått värre brott. Å andra sidan är ju skattebrott osv värre än mord här i Sverige 😱😱😱
Citera
2017-08-06, 09:33
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
Ni pratar om kryphål osv här inne och att systemet inte funkar för såna som Catrin.

Ni tror inte att hon hittar kryphål även här? Speciellt om hon nu är inne och läser här som ni påstår.

Det är alltid möjligt att hitta kryphål, och inte särskilt svårt heller för den delen. Därmed inte sagt att man måste utnyttja dem alla. Det är en samvetesfråga. Och även förmågan att tänka i konsekvenser.

Exempelvis ett bidragsbrott kan man klara sig undan just vid tillfället som bidraget betalas ut. Men om man tänker i konsekvenser så förstår man att det kan komma oerhört surt i efterhand, när respektive myndighet gör kontroller och efterhandsgranskningar, t.ex. genom att samköra register mellan myndigheter (exempelvis Försäkringskassan, Kriminalvården, Frivården, CSN, Skatteverket etc).

Det är just detta konsekvenstänk som får huvuddelen av befolkningen att hålla sig på rätt sida av lagen.
Citera
2017-08-06, 09:33
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Jag har följt tråden länge, men aldrig varit registrerad och har därför inte kunnat skriva något här.
Men denna tråd är väl till för alla som vill delta i tråden? Hade det framkommit information som faktiskt är relevant, som tex handlar om henne privatliv, inte det som ni läser i media/fup, då hade jag inte reagerat. Men eftersom att jag är någorlunda insatt i hur hennes faktiska familjeliv/privatliv SER ut och ÄR, så känner jag att jag vill skriva ut mina åsikter och synpunkter på det hela. Jag skriver ut 99% fakta, medans ni gissar till er information om hur det kanske kan vara? Denna tråd har blivit mer och mer en skvallertråd än en brottstråd.

Om man läser de bägge FUParna får man en mycket objektiv och klar bild av Catrin som person. Det som står i de bägge förundersökningarna och domen är den dystra karga sanningen,är jag rädd för.
Citera
2017-08-06, 09:40
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Vet att informationen har minskat från hennes sida sen 2-3 månader tillbaka, då hon uttryckt sig att hon enbart litar på sin familj.

Det var ett klokt beslut av CH. Gropen hon gräver där hon står hade kunnat bli stor om hon hade fortsatt skriva på nätet. I eget namn.
Citera
2017-08-06, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babbelbabb
Asså herregud vad ni bara spånar och skapar massa egna teorier och skvallrar. Hälften av allt som skriva här är ju helt off topic.

Hur hon är som mamma eller att hon ska bli av med sina barn?! Vad har det med saken och göra? Varför skulle hon inte få ha sina barn kvar? Har hon någonsin gjort dom illa?

Den här tråden har verkligen spårat helt!
Stöttar absolut inte det hon har gjort, men folk beter sig nästan som hon hade begått värre brott. Å andra sidan är ju skattebrott osv värre än mord här i Sverige 😱😱😱

Håller med. Är det nu du kommer få frågor om även du är Catrin? Det verkar vara standard här inne.

Catrin har aldrig skadat sina barn, hon ser alltid till att de har det bästa på alla plan. Att hon gjort dumma val som bedrägerier, det är väldigt
Dumt men tror aldrig hon skulle uppmuntra hennes barn till att göra brott.
Catrin är väldigt hård som mamma men rättvis. För att förtydliga, hon slår aldrig sina barn men hon har tydliga regler som tex; K1 får inte vara ute sent även fast många andra barn i området får det. Han är alltid den som går hem först, har fasta mattider som han måste hem på. Det vet jag då jag varit hos vår gemensamma vän vars barn leker med K1, och ibland har de lekt hos min vän men Catrin har då ringt hem Kevin och bett honom komma hem och äta. Hon ser alltid till att barnen har hela och rena kläder. Min väns barn, får alltid äta hos dem om det är matdags och min väns barn är där.
Att Catrin alltid äter ute stämmer inte. Hon kanske gör det då och då men hon lagar mat till sina barn. Hon har alltid fredag/lördagsmys med barnen, även de gånger hon ska iväg, då hon kör barnen till mormor efter deras kvalitetstid i soffan. Detta vet jag då min väns barn ofta är där, och jag är ofta hos min vän på helgerna.

Jag har sagt till vår gemensamma vän att om Catrin skulle skada sina barn, så måste hon även fast de är vänner, ta till drastiska åtgärder. Och det skulle hon då göra.

Så även om Catrin är en genomrutten person som sysslat med bedrägerier, så är hon en toppenmamma. Hon varken ljuger för sina barn eller slår sina barn. Hon finns där för dem alltid.
Citera
2017-08-06, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Om man läser de bägge FUParna får man en mycket objektiv och klar bild av Catrin som person. Det som står i de bägge förundersökningarna och domen är den dystra karga sanningen,är jag rädd för.

Vet inte om jag håller med där riktigt.. Kanske för att jag vet mer om henne och "ser" mer av hennes vardag och det verkliga livet?
Citera
2017-08-06, 09:53
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Hon är nära vän med min nära vän, och jag har inte gett ut någon information här som absolut inte får komma ut, så tror inte hon bryr sig speciellt mycket faktiskt. Vet att informationen har minskat från hennes sida sen 2-3 månader tillbaka, då hon uttryckt sig att hon enbart litar på sin familj. Så ja, jag vet mycket om henne, men långtifrån allt.
Förstår du inte att det skulle vara bäst för GM om allmänheten och myndigheter inte visste om att hon har pengar över för att betala av sina skulder, men som hon väljer att göra annat med? Begriper du inte att GM kommer bli rasande på dig som avslöjar det? Eftersom hon försörjer sig på olika bidrag så får hon inte ha andra inkomster eller medel. Då ryker ju bidragen. Förstår du vilken skada du gör för GM när du avslöjar det? Det är nog dock personer som följer tråden som tar emot informationen och kan vidarebefordra den till lämpliga myndigheter.
Senast redigerad av Kamelfittan 2017-08-06 kl. 09:58.
Citera
2017-08-06, 09:57
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Är det tillåtet att få bostadsbidrag om en anhörig betalar hyran åt en?

Bostadsbidraget baseras väl på den bidragssökandes inkomst, och om jag inte minns fel så kan man inte erhålla bostadsbidrag ifall man inte har några uppkomna kostnader för sitt boende. (Min gamle farfar fick bostadsbidrag när han blivit änkling och då efterfrågade FK om alla hans inkomster, även från privat håll, och baserade bostadsbidraget därefter).

Hur kan CH då få bostadsbidrag fastän mamman betalar hyran?

Där försade hon sig, å det grövsta. Det har varit en underhållande morgon. 😁
Får hoppas, för Catrins skull, att denna Callesto inte försäger sig något mer kring bidragsfusket. 😉
Citera
2017-08-06, 09:58
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Vet inte om jag håller med där riktigt.. Kanske för att jag vet mer om henne och "ser" mer av hennes vardag och det verkliga livet?

Det tror jag mycket väl era hjärnor verkar ju nästintill vara synkade, men vad hon visar upp på blogg/instagram är en livslögn, är jag rädd för.

Den verkliga historien om Catrin Hedlund finns nedtecknat på ett antal hundra sidor i två förundersökningar.
Citera
2017-08-06, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Där försade hon sig, å det grövsta. Det har varit en underhållande morgon. 😁
Får hoppas, för Catrins skull, att denna Callesto inte försäger sig något mer kring bidragsfusket. 😉

Vad är det som är bidragsfusk? Tror nog att FK har koll på henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in