2017-08-06, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calippo-lover
Så du antyder att av alla människor i Slöddertälje valde hon en person som X-teamledaren D*nny Mouss*s lillebror Eddi* som gudfar? För om DET är sant är hon ute på ännu halare is än någon här inne (framför allt du och din lilla vän) anar! Det är INTE häftigt att hänga med X-team eller Södertäljenätverket eller deras anhängare. Är man något så när normalbegåvad fattar man att maffian är JÄVLIGT DÅLIGT UMGÄNGE. Framför visar det på ett mycket bristande omdöme hos personen i fråga när hon tycker att de är häftiga!
Tyvärr är ju Dann* död, så vi kan inte fråga huruvida han var gudfar eller ej. Trist, men praktiskt, för någon som vill imponera på pantade Järnabrudar! Och som är van att koka ihop historier om blivande pappor, utlandssemester osv. 👍

Finns väl fler personer än de du nämnde?
Han du påstår är död är inte död? Om inte det är något som skett i veckan?
Citera
2017-08-06, 08:42
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callesto
Och ev bostadsbidrag? Så totalt Ca 9-10.000kr? De räcker gott och väl om det är så att hennes mamma betalar hyran?

Är det tillåtet att få bostadsbidrag om en anhörig betalar hyran åt en?

Bostadsbidraget baseras väl på den bidragssökandes inkomst, och om jag inte minns fel så kan man inte erhålla bostadsbidrag ifall man inte har några uppkomna kostnader för sitt boende. (Min gamle farfar fick bostadsbidrag när han blivit änkling och då efterfrågade FK om alla hans inkomster, även från privat håll, och baserade bostadsbidraget därefter).

Hur kan CH då få bostadsbidrag fastän mamman betalar hyran?
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-08-06 kl. 08:44.
Citera
2017-08-06, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Förstår jag saken rätt betyder det att Catrins ekonomi kan komma att skötas av en förmyndare, vilket vore det ultimata straffet på sätt och vis.

Problemet blir väl att kontrollera hennes svarta inkomster. När det kommer till den biten är Catrin säkert uppfinningsrik

Ni pratar om kryphål osv här inne och att systemet inte funkar för såna som Catrin.

Ni tror inte att hon hittar kryphål även här? Speciellt om hon nu är inne och läser här som ni påstår.
Citera
2017-08-06, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Är det tillåtet att få bostadsbidrag om en anhörig betalar hyran åt en?

Bostadsbidraget baseras väl på den bidragssökandes inkomst, och om jag inte minns fel så kan man inte erhålla bostadsbidrag ifall man inte har några uppkomna kostnader för sitt boende. (Min gamle farfar fick bostadsbidrag när han blivit änkling och då kollade FK upp alla hans inkomster, även från privat håll, och baserade bostadsbidraget därefter).

Hur kan CH då få bostadsbidrag fastän mamman betalar hyran?

Tänkte på det tidigare med så det kanske är så att mamman ändå inte betalar hyran åt henne. Om så är fallet eller inte kommer vi nog aldrig få reda på..
Citera
2017-08-06, 08:50
Medlem
Citat:
Finns väl fler personer än de du nämnde?
Han du påstår är död är inte död? Om inte det är något som skett i veckan?

Menade såklart Edd**. Sorry! 🙏 Men min poäng är att det inte är häftigt att skryta över att ha valt en gudfar med anknytning/släktskap kriminella kretsar. Jag vet att det finns fler kandidater till posten som gudfar.
Citera
2017-08-06, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Återigen, en tredje gång. Man kan förstå att denna fråga är ytterst känslig och komplicerad att svara på för GM, men du som endast ingår i bekantskapskretsen bör väl rimligtvis kunna svara på den.

Hur har GM förklarat för sina vänner om sin lögn om att pappan till ett av barnen skulle vara en känd artist?

Även jag är väldigt nyfiken på detta. Vad har hon sagt till er som umgås med henne?
Citera
2017-08-06, 09:00
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Tänkte på det tidigare med så det kanske är så att mamman ändå inte betalar hyran åt henne. Om så är fallet eller inte kommer vi nog aldrig få reda på..

Jomen här framgår det väl att någon annan än CH "betalar hälften av hyreskostnaden som uppskattas ligga på 7500 kr i månaden".

http://blogg.ng.se/bloggbevakning/20...jettforsaljare

Så om rätt ska vara rätt måste CH därför ange till FK att hennes hyreskostnad till hälften är betald av någon annan.
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-08-06 kl. 09:03.
Citera
2017-08-06, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jomen här framgår det väl att någon annan än CH "betalar hälften av hyreskostnaden som uppskattas ligga på 7500 kr i månaden".

http://blogg.ng.se/bloggbevakning/20...jettforsaljare

Så om rätt ska vara rätt måste CH därför ange till FK att hennes hyreskostnad till hälften är betald av någon annan.

Det är sant.
Dock så vet vi ju inte hur gammal peronutredningen är (när den är stämplad är en annan sak), sen kanske Catrin inte fick bostadsbidrag under en viss tid.
Vet vi ens om Catrin idag får bostadsbidrag? Nej.
Jag tror inte Catrin är så dum att hon skriver ut/säger en sådan sak offentligt - om hon nu går på bidrag.
Citera
2017-08-06, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calippo-lover
Menade såklart Edd**. Sorry! 🙏 Men min poäng är att det inte är häftigt att skryta över att ha valt en gudfar med anknytning/släktskap kriminella kretsar. Jag vet också att det finns fler kandidater till posten som gudfar.

Ingen här verkar ha vetat om det förrän jag skrev att någon småbuse var gudfar?
Så det är ju inget hon har pratat om till folk? Eller har jag missat någonstans tidigare i tråden att hon skrutit om det?
Citera
2017-08-06, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenDagmar
Även jag är väldigt nyfiken på detta. Vad har hon sagt till er som umgås med henne?

Jag umgås som sagt inte med henne så har ingen aning.
Citera
2017-08-06, 09:21
Medlem
Citat:
Det är sant.
Dock så vet vi ju inte hur gammal peronutredningen är (när den är stämplad är en annan sak), sen kanske Catrin inte fick bostadsbidrag under en viss tid.
Vet vi ens om Catrin idag får bostadsbidrag? Nej.
Jag tror inte Catrin är så dum att hon skriver ut/säger en sådan sak offentligt - om hon nu går på bidrag.

Nej, såklart hon inte är så dum. Vore hon så dum så hade hon ju till exempel skickat bild på sitt pass till sina BO...
Citera
2017-08-06, 09:26
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Jag umgås som sagt inte med henne så har ingen aning.

Du verkar väldigt insatt i och veta en hel del om Latrins liv, trots att du och hon inte umgås och bara genom info via er gemensamma bekant.
Undrar vad Latrin tycker om det... Du kanske vet det med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in