2017-06-24, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Ja, det där ser ju ut som en riktig bäbismage och inte en pastamage..Men jag förstår verkligen inte varför en så ung kvinna, med så stora skulder väljer att skaffa barn nr 3? Vad blir det för liv för det barnet? Eller hör det till hennes image att vara småbarnsmamma? Tror hon att hon ska slippa fängelsestraff pga barnen?

Hon är inte gravid har sett den magen
Om hon är så vilken månad är hon i?
Citera
2017-06-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Säkert. men mer troligt föds ungen på kåken, stabil start i livet. Något fint att som barn bär med sig, vidare i livet. Hissen går inte hela vägen upp hos Catrin. Tragiskt är ett bra ord att sammanfatta misären med.

Hissen går inte hela vägen upp?! Den har la f*n stannat redan nere på bottenplan.
Citera
2017-06-24, 19:34
Medlem
Hitlor-Kugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelynne
Ja, det där ser ju ut som en riktig bäbismage och inte en pastamage..Men jag förstår verkligen inte varför en så ung kvinna, med så stora skulder väljer att skaffa barn nr 3? Vad blir det för liv för det barnet? Eller hör det till hennes image att vara småbarnsmamma? Tror hon att hon ska slippa fängelsestraff pga barnen?

Idén är väl att barnbidrag och flerbarnstillägg är undantagna från kronkalles utmätning kanske? (Vet inte om det är så, har tack och lov aldrig varit ett problem att ens behöva överväga)
Citera
2017-06-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitlor-Kugen
Idén är väl att barnbidrag och flerbarnstillägg är undantagna från kronkalles utmätning kanske? (Vet inte om det är så, har tack och lov aldrig varit ett problem att ens behöva överväga)

Aha, är det så hon tänker...kollade på kronofogdenssida och det vi kallar existenminimum blir ju lite högre om det finns barn. Inte värt det i mina ögon, men en sån som Latrin kanske inte lägger så mycket pengar på barnen ändå...
Länk om existensminimum: https://www.kronofogden.se/Hurmycketfardubehalla.html

Jag tycker att det ser ut som en gravidmage...4-5 månaden kanske. Men hon kanske har photoshoppat så att den ser mer verklig ut? Jag trodde först inte att hon var gravid, inte förrän dessa bilder. Jag trodde dock att hon skulle luras med en graviditet till denna rättegång.
Citera
2017-06-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisssSweden
Hissen går inte hela vägen upp?! Den har la f*n stannat redan nere på bottenplan.

Riktigt passande uttryck när det gäller CH!!!

Oavsett om hon är gravid el inte kan det anses oansvarigt av henne att skaffa en unge till med tanke på att hon inte ens kan försörja de två hon har idag eller erbjuda den stabilitet och trygghet barn bör ha?

Ett barn är alltid oskyldigt

Ska vi leka moralkärringar så lyfter jag nedan:
De bor i en sunkig 2:a, hon har inget fast arbete, Catrin har en rättegång framför sig inom snar framtid, den sk pojkvännen har hon kännt en kortare tid, aldrig bott med eller haft en vardag med, CH har även närmare 1 miljon i skulder....
Undrar hur tänker hon?

Trots all hjälp CH fått med psykologer, Vinn projektet, KBT och sin morsa som e förskolechef så verkar absolut inget hjälpt CH till det bättre- utan nu sitter hon där och har ytterligare rättegång framför sig och även ett barn till att ta hand om i sin redan kaotiska tillvaro!!!
Citera
2017-06-24, 21:31
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Riktigt passande uttryck när det gäller CH!!!

Oavsett om hon är gravid el inte kan det anses oansvarigt av henne att skaffa en unge till med tanke på att hon inte ens kan försörja de två hon har idag eller erbjuda den stabilitet och trygghet barn bör ha?

Ett barn är alltid oskyldigt

Ska vi leka moralkärringar så lyfter jag nedan:
De bor i en sunkig 2:a, hon har inget fast arbete, Catrin har en rättegång framför sig inom snar framtid, den sk pojkvännen har hon kännt en kortare tid, aldrig bott med eller haft en vardag med, CH har även närmare 1 miljon i skulder....
Undrar hur tänker hon?

Trots all hjälp CH fått med psykologer, Vinn projektet, KBT och sin morsa som e förskolechef så verkar absolut inget hjälpt CH till det bättre- utan nu sitter hon där och har ytterligare rättegång framför sig och även ett barn till att ta hand om i sin redan kaotiska tillvaro!!!

Än mindre kan hon försörja sig själv. Helt jävla sinnes. Hon borde omyndigförklaras.
Citera
2017-06-24, 21:38
Medlem
Citat:
Än mindre kan hon försörja sig själv. Helt jävla sinnes. Hon borde omyndigförklaras.

Rätt av dig, glömde skriva att hon faktiskt inte har råd att ens försörja sig själv - utan att sno pengar av oskyldiga människor?
Citera
2017-06-24, 21:44
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Rätt av dig, glömde skriva att hon faktiskt inte har råd att ens försörja sig själv - utan att sno pengar av oskyldiga människor?

Hennes modus är så jävla efterblivet så att man baxnar. Hur kan man bli så dum att man begår bedrägeri i sitt eget namn, sedan skryter om att man är en "Hustler" och spottar på sina brottsoffer, det är så sjukt. Fattar inget alls, hennes hjärna måste bestå av betong. Kan verkligen vara så korkad?
Citera
2017-06-24, 23:56
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Hennes modus är så jävla efterblivet så att man baxnar. Hur kan man bli så dum att man begår bedrägeri i sitt eget namn, sedan skryter om att man är en "Hustler" och spottar på sina brottsoffer, det är så sjukt. Fattar inget alls, hennes hjärna måste bestå av betong. Kan verkligen vara så korkad?
Vad menar du att GM fått för konsekvenser av sitt handlande? Hon ser sig sannolikt som en klippare. Hon har ju faktiskt tjänat massor av pengar utan någon större ansträngning och/eller risk (än så länge). Gissningsvis tror GM att hon kommer slippa fängelse. Hon är ju hon, och dessutom gravid (eventuellt...). Hon tror förmodligen att hon kommer klara sig även från det här åtalet utan någon större konsekvens, och frågan är om det ändå i slutändan ändå inte blir så...
Citera
2017-06-25, 00:04
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
Vad menar du att GM fått för konsekvenser av sitt handlande? Hon ser sig sannolikt som en klippare. Hon har ju faktiskt tjänat massor av pengar utan någon större ansträngning och/eller risk (än så länge). Gissningsvis tror GM att hon kommer slippa fängelse. Hon är ju hon, och dessutom gravid (eventuellt...). Hon tror förmodligen att hon kommer klara sig även från det här åtalet utan någon större konsekvens, och frågan är om det ändå i slutändan ändå inte blir så...

Catin har inte tjänat något på sina urbota dumma bedrägerier, hon har stulit, skillnaden är stor.
Citera
2017-06-25, 00:12
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Catin har inte tjänat något på sina urbota dumma bedrägerier, hon har stulit, skillnaden är stor.
Hon ser det med sin extremt skeva moraluppfattning högst sannolikt som "tjänade pengar".
Senast redigerad av Kamelfittan 2017-06-25 kl. 00:16.
Citera
2017-06-25, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hitlor-Kugen

Pecis, genom att skaffa en unga till så blir det garanterat fler bidrag so hon kan blåsa och hon ser till att det är "synd" om henne så att socialen betalar hennes räkningar, eller snarare att skattebetalarna betalar hennes räkningar. Det är så patrask fungerar. tycler bara det är synd om kidsen. det är inte deras fel att an har en mamma som är kriminell. hade hon blåst mig på pengar och jag inte fått tillbaka dem hade jag satt en kula i henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in