Citat:
Ursprungligen postat av
Luxors
Har du vaknat på fel sida eller?
Gör om gör rätt.
Läs tråden vet ja.
Ha det!
Attityd, much? Tycker
scarlettos frågeställningar var befogade, vem som helst får tycka vad som helst här. Läs tråden själv, så ser du att det är flera som undrar saker. Det är nyttigt att ifrågasätta saker, det är inte som att något är sant bara för att det står i tråden.
Om vi som deltar i tråden blir någon slags konsensusmaffia där vi bara klappar varandra på axeln ju löjligare negativa teorier vi har om CH, så har denna tråd misslyckats i mina ögon. Nu kan man ju ha olika ambitioner när man deltar i den här diskussionen, men jag är mer nyfiken på att skilja sanningar från lögner än att bara skriva om vilken rutten person CH är. Det tycker jag redan att vi avhandlat.
För att spinna vidare på det
scarletto funderade på:
Vad jag har förstått är hon gravid, men det är det inte alla i tråden som tror. Om inte annat vet vi om max 9 månader.
Nej, det är inte många som försvarar CH och det är rätt tragiskt, men också
talande. Det finns med andra ord kanske inte något man kan säga till hennes försvar, och det hon gjort kanske man,
även om man är hennes vän, inte tycker är försvarbart?
Det finns några i tråden som påstår sig veta att CH:s bekanta och släkt försöker undvika henne (bland annat refererade någon till en kommentar på Bloggbevakning för ett tag sedan). Det skulle inte förvåna mig om det är så det ser ut ofta. Om CH exempelvis var bästa vän med någon av mina bästa vänner skulle jag garanterat behöva umgås med henne ibland, att försöka välja vänner åt mina vänner är inte ett alternativ, men jag skulle nog låsa in bordssilvret ifall CH kom på besök, så att säga. På internet är det lätt att ta avstånd från personer och åsikter man inte tycker om, men i verkligheten är det inte lika enkelt att göra det öppet utan att det försvårar socialt.
Jag vill också poängtera en sak som
scarletto skrev: det finns inga bildbevis.
...och sådana behöver inte finnas!
CH lägger ut bilder på saker som inte hänt (sportbil, mycket sport i den bilen...) så varför skulle hon inte undvika att lägga ut bilder på saker som har hänt? Även om hon verkar ha en histrionisk störning av något slag betyder det inte att hon kommer vara selektiv. Det roar henne förmodligen mer när folk på internet tjafsar om huruvida hon har en ny kille än om att hon har en. En del personer hon träffar har hon förmodligen ljugit för och hon vet nog att det finns en överhängande risk att den personen blir varnad för henne ifall denne går att identifiera utifrån bilder hon lägger upp.
Jag har redan skrivit att vi alla tror olika saker. Jag tror att hon är gravid, jag tror att hon har en ny kille, jag tror att hon mår skit egentligen (men hon kommer bara döva det med fler lögner och illusioner för andra och för sig själv). Jag tror att hon har människor omkring sig som tycker om henne men avskyr det hon gör. Jag tror att hon har någon form av histrionisk störning. Jag tror inte att hon kan eller vill sluta begå brott. Vad jag VET är att det är bra att ifrågasätta sina egna teorier och att försöka vara öppen med och skilja på när man pratar om sina egna idéer, obekräftade rykten, bekräftade rykten och CH:s egna utsagor (eftersom dessa ju kan vara ren lögn).
För allas trevnad kan vi kanske låta bli med att bara idiotförklara varandra, utan att redogöra för vad vi tycker och varför vi tycker som vi gör, vad vi tror och vad vi vet. Det är ett diskussionsforum, inte ett öråd där den som inte håller med andra i gruppen skall röstas ut.