2017-07-15, 23:51
Citat:
Ursprungligen postat av scarletto
Ingen här inne verkar försvara CH, inte heller på BB.... Oroväckande. Hon måste ju ha närstående/ bekanta/ bekantas bekanta som VET hur det ligger till. Men inte alla som har koll på sociala medier/ Google iofs.

Varför skulle inte CH vara gravid? Vem vet vad CH haft i sitt glas när hon varit i Södertälje c m polare. Någon som varit framme och luktat?
UL bild- Varför ge gamarna det de vill ha kan jag tänka mig att hon resonerar.
Att fejka en ev graviditet via sociala medier som går ut till så många medier hade förmodligen slagit tillbaka ganska snabbt(närstående/ folk som känner CH) Någon hade reagerat.

Varför skulle det inte finnas en pojkvän/ byte av pojkvän? Inga bildbevis? Det är inte alla som vill synas på sociala medier. Inget konstigt alls. Speciellt inte när denna blivit uthängd i detta forum med diverse spekulationer.

CH är ensam, utan kompisar och utelämnad till sina sociala medier- Vad vet vi om det egentligen? Känner vi henne, eller baseras uppgiftena på blogg/ nätet? Finns ett liv utanför det också.

Du borde installera ett alkolås på din datormaskin. Vilket svammel!
Citera
2017-07-16, 00:04
Medlem
Duston91s avatar
Citat:
Ingen här inne verkar försvara CH, inte heller på BB.... Oroväckande. Hon måste ju ha närstående/ bekanta/ bekantas bekanta som VET hur det ligger till. Men inte alla som har koll på sociala medier/ Google iofs.

Varför skulle inte CH vara gravid? Vem vet vad CH haft i sitt glas när hon varit i Södertälje c m polare. Någon som varit framme och luktat?
Att fejka en ev graviditet via sociala medier som går ut till så många medier hade förmodligen slagit tillbaka ganska snabbt(närstående/ folk som känner CH) Någon hade reagerat.

Varför skulle det inte finnas en pojkvän/ byte av pojkvän? Inga bildbevis? Det är inte alla som vill synas på sociala medier. Inget konstigt alls. Speciellt inte när denna blivit uthängd i detta forum med diverse spekulationer.

CH är ensam, utan kompisar och utelämnad till sina sociala medier- Vad vet vi om det egentligen? Känner vi henne, eller baseras uppgiftena på blogg/ nätet? Finns ett liv utanför det också.

Du har ändå skrivit ett par inlägg i den här tråden sedan en tid tillbaka på ska vi säga 6 månader i alla fall. Ändå har du inte lyckats bemöda dig att läsa på om vem Catrin verkligen är. Minst sagt märkligt! Varför gör du inte det?

Angående graviditeten är det så här: För 3-4 dagar sedan skrev hon ett inlägg på bloggen med rubriken "att jag ens gör detta", det borde du läsa till att börja med. Och efter det ställa dig frågan igen "Ingen UL-bild? Varför ge gamarna det de vill ha?"
Hon försöker mata gamarna med allt hon har men det faktum att hon har noll verkar du förbise. Om hon hade velat slå hål på alla spekulationer om hennes påstådda graviditet (vilket hon vill, det står utom allt rimligt tvivel) så hade en UL-bild varit det beviset som krävdes. Det har hon inte och därför lägger hon inte upp det. Hon har själv ställt sig frågan varför hon inte lägger upp det och hävdar att det är för att det inte är intressant. Men det är tydligen intressant med bilder på ett sjukintyg om graviditeten och flertal bilder på hennes uppblåsta mage. Finner du någon logik i det resonemanget?

Gällande pojkvännen så verkar han bara finnas i periferin. Han ska inte med på resan, han ska inte bo med henne trots att de ska skaffa barn ihop, hon litar inte på honom enligt egen utsago och han har inte varit med på en enda bild på väldigt länge när han förut ett tag var med på väldigt många. Extremt mycket talar för att han inte är med i bilden längre. Fantastiskt lite talar för det motsatta.

Alla som har satt sig någorlunda in i "fallet" Catrin vet ungefär hur hon är och fungerar. Hon har inga vänner, inga pengar, ljuger och är sjukligt besatt av sig själv och att hon ska vara relevant att prata om. Gör om, läs på, kamma till dig och kom sen tillbaka till tråden. Heppåre!
Citera
2017-07-16, 00:55
Medlem
putteH_s avatar
Citat:

Du verkar helt tappad. Sök namnet så kan du läsa själv.
Citera
2017-07-16, 00:58
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:

Vad finns det att försvara? Du får nog föra den striden själv är jag rädd för.
Citera
2017-07-16, 02:50
Medlem
Egter att ha läst ikapp tråden efter egen semester, slår det mig att hon kring jul "fick" en resa i present OCH under våren lade upp en bild på en lägenhet/hus med en text som löd ungefär: "Här är ditt boende på semestern, älskling" och med påståendet att det var från killen.

Var blev den resan av?
Citera
2017-07-16, 09:15
Medlem
Citat:

Har du vaknat på fel sida eller?
Gör om gör rätt.
Läs tråden vet ja.
Ha det!
Citera
2017-07-16, 10:43
Medlem
Magnusperfektankas avatar
Någon som vet exakt när Catten gick ut med sin graviditet?
Jag tror det var den 29/5? Undra vilken vecka hon var i då? Måste i alla fall varit väldigt färskt.
Kanske bara några veckor?
Skulle vilja räkna ut i vilken vecka hon kan tänkas vara....

Tror hon är i vecka 8-12 ungefär? Redan lågt järnvärde? Är det inte tidigt i graviditeten för det?
Konstigt hon kan vara ute med barnen och sola, men sen när solen gått i moln ligger hon hemma och mår såååå dåligt.
De flesta bilderna hon tar på magen står hon eller sitter hon jättemärkligt...
Varför inte en vanlig bild där hon står rakt?
Citera
2017-07-16, 11:22
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka
Någon som vet exakt när Catten gick ut med sin graviditet?
Jag tror det var den 29/5? Undra vilken vecka hon var i då? Måste i alla fall varit väldigt färskt.
Kanske bara några veckor?
Skulle vilja räkna ut i vilken vecka hon kan tänkas vara....

Tror hon är i vecka 8-12 ungefär? Redan lågt järnvärde? Är det inte tidigt i graviditeten för det?
Konstigt hon kan vara ute med barnen och sola, men sen när solen gått i moln ligger hon hemma och mår såååå dåligt.
De flesta bilderna hon tar på magen står hon eller sitter hon jättemärkligt...
Varför inte en vanlig bild där hon står rakt?

Tänker precis som du. Vecka 8-12. Max vecka 12. 29/5 var för 6 veckor sedan. Har man inte fått mens på 2 veckor så börjar ju normalbegåvade människor felsöka. Så hon borde inte vara så långt gången. Magen måste inte alls vara särskilt stor vid det laget. Men det är otroligt individuellt.

Sen tror jag inte ett skvatt på att hon lider av graviditetskrämpor. Det är trist att hon utnyttjar ett väldigt jobbigt tillstånd hos somliga gravida. Hon drar ett löjeväckande skimmer över alla kvinnor som VERKLIGEN lider och måste vara sjukskrivna.

Det är inte en semester att lida av illamående och kräkningar och man planerar definitivt inte in en charterresa under sådana förhållanden. Istället för att ringa FK och ansöka om utresetillstånd så ringer man troligtvis till resebolaget och ber om att få pengarna tillbaka.

Man ligger inte dagligen och pressar i solen heller. Eller ångar runt på Gröna Lund och husvisningar. Och som du säger, vad lägligt att hon bara blir illamående när solen gått ner för dagen. Nä, Jesus vilken uppenbar bluff.
Senast redigerad av Lalande 2017-07-16 kl. 12:12.
Citera
2017-07-16, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackeyedpea
Egter att ha läst ikapp tråden efter egen semester, slår det mig att hon kring jul "fick" en resa i present OCH under våren lade upp en bild på en lägenhet/hus med en text som löd ungefär: "Här är ditt boende på semestern, älskling" och med påståendet att det var från killen.

Var blev den resan av?

Ja förmodligen existerade den bara i hennes huvud.

Hon låtsaspackade även i våras och hittade på att hon och barnen skulle iväg på sol&bad semester, men tyvärr missade dom tåget och då flyget?
😂
Ny resa bokades ngr dagar efter men även den försvann?
Tror att hon hittar på en hel del för att inte visa deras miserabla vardag som någon skrev.

Det du tar upp var väl en lägenhet killen bokat åt dom utomlands nu i sommar men ännu märkligare är att han nu inte skall med på någon resa alls?

Lögnerna i hennes liv har inga slut....
Citera
2017-07-16, 12:31
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Ja förmodligen existerade den bara i hennes huvud.

Hon låtsaspackade även i våras och hittade på att hon och barnen skulle iväg på sol&bad semester, men tyvärr missade dom tåget och då flyget?
😂
Ny resa bokades ngr dagar efter men även den försvann?
Tror att hon hittar på en hel del för att inte visa deras miserabla vardag som någon skrev.

Det du tar upp var väl en lägenhet killen bokat åt dom utomlands nu i sommar men ännu märkligare är att han nu inte skall med på någon resa alls?

Lögnerna i hennes liv har inga slut....

Så många väskor som CH har packat bara i år 🤣. Det skulle vara lite gulligt faktiskt om det var ett förskolebarn som höll på så där. Men en 30-åring...det blir bara väldigt wierd.

Hon har rensat instagram på alla reseinlägg så det är svårt att gå tillbaka och kolla när alla resor skulle äga rum. Nog för att det är väldigt off topic men det skulle vara roande att göra en sammanställning av alla packade resväskor och uppskjutna semestrar senaste året. Kanske lärorikt för CH att se svart på vitt att något är väldigt skevt kring hennes förmåga att planera och genomföra en simpel resa.

Just ja. Var det inte timmen innan en resa som hon insåg att transfern skulle bli dyrare än flygbiljetterna. Tyvärr hade flyget redan lyft när vi flashbackare informerade globe trottern CH att man alltid kan hoppa på en billig lokalbuss till och från flygplatsen.
Det var en väldigt avancerad lögn då hon byggt upp resan för läsarna flera veckor i förväg med dagliga resväskor som skulle packas varvat med begagnade semesterbilder med captions på temat "snart ska vi tillbaka till detta paradis" och sedan på dagen D lade hon ut en bild på barnen i nån trappa som skulle påminna om en flygplats.
Senast redigerad av Lalande 2017-07-16 kl. 12:45.
Citera
2017-07-16, 13:08
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Har du vaknat på fel sida eller?
Gör om gör rätt.
Läs tråden vet ja.
Ha det!

Attityd, much? Tycker scarlettos frågeställningar var befogade, vem som helst får tycka vad som helst här. Läs tråden själv, så ser du att det är flera som undrar saker. Det är nyttigt att ifrågasätta saker, det är inte som att något är sant bara för att det står i tråden.

Om vi som deltar i tråden blir någon slags konsensusmaffia där vi bara klappar varandra på axeln ju löjligare negativa teorier vi har om CH, så har denna tråd misslyckats i mina ögon. Nu kan man ju ha olika ambitioner när man deltar i den här diskussionen, men jag är mer nyfiken på att skilja sanningar från lögner än att bara skriva om vilken rutten person CH är. Det tycker jag redan att vi avhandlat.

För att spinna vidare på det scarletto funderade på:

Vad jag har förstått är hon gravid, men det är det inte alla i tråden som tror. Om inte annat vet vi om max 9 månader.

Nej, det är inte många som försvarar CH och det är rätt tragiskt, men också talande. Det finns med andra ord kanske inte något man kan säga till hennes försvar, och det hon gjort kanske man, även om man är hennes vän, inte tycker är försvarbart?

Det finns några i tråden som påstår sig veta att CH:s bekanta och släkt försöker undvika henne (bland annat refererade någon till en kommentar på Bloggbevakning för ett tag sedan). Det skulle inte förvåna mig om det är så det ser ut ofta. Om CH exempelvis var bästa vän med någon av mina bästa vänner skulle jag garanterat behöva umgås med henne ibland, att försöka välja vänner åt mina vänner är inte ett alternativ, men jag skulle nog låsa in bordssilvret ifall CH kom på besök, så att säga. På internet är det lätt att ta avstånd från personer och åsikter man inte tycker om, men i verkligheten är det inte lika enkelt att göra det öppet utan att det försvårar socialt.

Jag vill också poängtera en sak som scarletto skrev: det finns inga bildbevis.
...och sådana behöver inte finnas! CH lägger ut bilder på saker som inte hänt (sportbil, mycket sport i den bilen...) så varför skulle hon inte undvika att lägga ut bilder på saker som har hänt? Även om hon verkar ha en histrionisk störning av något slag betyder det inte att hon kommer vara selektiv. Det roar henne förmodligen mer när folk på internet tjafsar om huruvida hon har en ny kille än om att hon har en. En del personer hon träffar har hon förmodligen ljugit för och hon vet nog att det finns en överhängande risk att den personen blir varnad för henne ifall denne går att identifiera utifrån bilder hon lägger upp.

Jag har redan skrivit att vi alla tror olika saker. Jag tror att hon är gravid, jag tror att hon har en ny kille, jag tror att hon mår skit egentligen (men hon kommer bara döva det med fler lögner och illusioner för andra och för sig själv). Jag tror att hon har människor omkring sig som tycker om henne men avskyr det hon gör. Jag tror att hon har någon form av histrionisk störning. Jag tror inte att hon kan eller vill sluta begå brott. Vad jag VET är att det är bra att ifrågasätta sina egna teorier och att försöka vara öppen med och skilja på när man pratar om sina egna idéer, obekräftade rykten, bekräftade rykten och CH:s egna utsagor (eftersom dessa ju kan vara ren lögn).

För allas trevnad kan vi kanske låta bli med att bara idiotförklara varandra, utan att redogöra för vad vi tycker och varför vi tycker som vi gör, vad vi tror och vad vi vet. Det är ett diskussionsforum, inte ett öråd där den som inte håller med andra i gruppen skall röstas ut.
Citera
2017-07-16, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Attityd, much? Tycker scarlettos frågeställningar var befogade, vem som helst får tycka vad som helst här. Läs tråden själv, så ser du att det är flera som undrar saker. Det är nyttigt att ifrågasätta saker, det är inte som att något är sant bara för att det står i tråden.

Om vi som deltar i tråden blir någon slags konsensusmaffia där vi bara klappar varandra på axeln ju löjligare negativa teorier vi har om CH, så har denna tråd misslyckats i mina ögon. Nu kan man ju ha olika ambitioner när man deltar i den här diskussionen, men jag är mer nyfiken på att skilja sanningar från lögner än att bara skriva om vilken rutten person CH är. Det tycker jag redan att vi avhandlat.

För att spinna vidare på det scarletto funderade på:

Vad jag har förstått är hon gravid, men det är det inte alla i tråden som tror. Om inte annat vet vi om max 9 månader.

Nej, det är inte många som försvarar CH och det är rätt tragiskt, men också talande. Det finns med andra ord kanske inte något man kan säga till hennes försvar, och det hon gjort kanske man, även om man är hennes vän, inte tycker är försvarbart?

Det finns några i tråden som påstår sig veta att CH:s bekanta och släkt försöker undvika henne (bland annat refererade någon till en kommentar på Bloggbevakning för ett tag sedan). Det skulle inte förvåna mig om det är så det ser ut ofta. Om CH exempelvis var bästa vän med någon av mina bästa vänner skulle jag garanterat behöva umgås med henne ibland, att försöka välja vänner åt mina vänner är inte ett alternativ, men jag skulle nog låsa in bordssilvret ifall CH kom på besök, så att säga. På internet är det lätt att ta avstånd från personer och åsikter man inte tycker om, men i verkligheten är det inte lika enkelt att göra det öppet utan att det försvårar socialt.

Jag vill också poängtera en sak som scarletto skrev: det finns inga bildbevis.
...och sådana behöver inte finnas! CH lägger ut bilder på saker som inte hänt (sportbil, mycket sport i den bilen...) så varför skulle hon inte undvika att lägga ut bilder på saker som har hänt? Även om hon verkar ha en histrionisk störning av något slag betyder det inte att hon kommer vara selektiv. Det roar henne förmodligen mer när folk på internet tjafsar om huruvida hon har en ny kille än om att hon har en. En del personer hon träffar har hon förmodligen ljugit för och hon vet nog att det finns en överhängande risk att den personen blir varnad för henne ifall denne går att identifiera utifrån bilder hon lägger upp.

Jag har redan skrivit att vi alla tror olika saker. Jag tror att hon är gravid, jag tror att hon har en ny kille, jag tror att hon mår skit egentligen (men hon kommer bara döva det med fler lögner och illusioner för andra och för sig själv). Jag tror att hon har människor omkring sig som tycker om henne men avskyr det hon gör. Jag tror att hon har någon form av histrionisk störning. Jag tror inte att hon kan eller vill sluta begå brott. Vad jag VET är att det är bra att ifrågasätta sina egna teorier och att försöka vara öppen med och skilja på när man pratar om sina egna idéer, obekräftade rykten, bekräftade rykten och CH:s egna utsagor (eftersom dessa ju kan vara ren lögn).

För allas trevnad kan vi kanske låta bli med att bara idiotförklara varandra, utan att redogöra för vad vi tycker och varför vi tycker som vi gör, vad vi tror och vad vi vet. Det är ett diskussionsforum, inte ett öråd där den som inte håller med andra i gruppen skall röstas ut.
Jag har inte idiotförklarat någon i denna tråd.
Det blir hennes försvarsadvokat som får försvara henne under rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in