2017-06-17, 21:59
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
;

följdfråga; tror de på henne? man kan ju förvisso dricka alkohol när man är gravid, men det är ju inte rekommenderat om man så säger. Jag tror ju graviditeten är bullshit/påhittad.

Jag bedömer att uppgifterna om hennes graviditet är mycket trovärdiga.
Citera
2017-06-17, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Det här du delar med dig av är också en grej värd att komma ihåg: även om man har krånglig uppväxt eller kassa föräldrar så är det många som har haft det och som inte blir som CH, utan växer upp och blir samhällsdugliga medborgare (och kanske till och med bättre föräldrar på grund av vad de utstått). Däremot är nog ens odds sämre ifall man inte får stöd från föräldrar. Ens odds blir nog bara ännu sämre om man inte bara saknar stöd, utan dessutom krav på bättring.

Annars:
Jag tycker det är nästan det är idiotiskt på gränsen till förnedrande när CH säger sig lida av psykisk ohälsa och att den skall vara en del av det som "förstör för henne". Det är per samma princip som ovan: många mår hemskt, men alla begår inte brott om och om och om igen. När hon dessutom pratat om att hon vill ha hjälp med att ändra sitt beteende Hon hade kunnat propsa från hjälp eller vårdkontakt redan i samtal med frivården. Även om hon inte fått det där skall alla vårdcentraler kunna erbjuda kontakt med psykolog och någon med CH:s kriminella bakgrund skulle förmodligen inte behöva vänta särskilt länge på en remiss till psyket.

Med avstamp i det: kommer man göra en psykiatrisk utredning i samband med rättegången (innan den går av stapeln eller efter)?

Först fetade: I den bästa av världar skulle man tidigt kartlagt CH och sett om hennes antisociala personlighetsstörning på nåt sätt skulle kunna ha varit terapeutiskt åtkomlig. (Jfr Ander Behring Breivik där den barnpsykiatrin/familjutredningsenheten som ABB kom till i 4-årsåldern förordade kraftiga insatser då man var mycket oroliga för gossen ABB:s framtid). "Psyket" har inga resurser att ta hand om folk med CH:s bild och inte heller Kriminalvården har mycket att erbjuda CH. Hon är inte i behov av att sitta och prata (säger jag), utan att få konsekvenser för icke-önskvärt beteende. Det som i vardagsslag kallas för uppfostran. Om det inte svider för CH, så kommer hon inte att ändra beteende. CH är redan nu livsstilskriminell. Prognosen för CH är således pessima.

Andra fetade: Man kommer inte att göra nån psykiatrisk utredning whatsoever på CH. Varken före eller efter. Det är mitt kallblodiga stalltips. I teorin skulle man kunna skicka CH på en RPU efter att man i rätten fastslagit skuldfrågan (att CH är tjuven), men innan påföljden avkunnas. Fast nu är inte CH psykotisk, så nån RPV kan det inte bli tal om. Det hela bör landa i fängelse och det är rätt ställe för CH -inte för att jag tror att hon kommer att sluta med brott, men under tiden blir det ju inga biljettbedrägerier med henne som agent. Alltid nåt att se fram emot..
Citera
2017-06-17, 22:26
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:

Jag tror inte det, tittar man på standardförfarandet för gravida kvinnor med njurbäckeninflammation blir de inlagda med iv-dropp, jag tror de via prov på urin etc sett om det rörde sig om en graviditet.

För övrigt misstänker jag att röntgen genomgås vid en så pass allvarlig sjukdom.

Jag kan inte köpa att man är helt opåverkad vid en njurbäckeninflammation.

Det hela känns som strategiska lögner som kännetecknar psykopater i allmänhet. Men man kan aldrig vara hundra när det gäller Catrin, men vad beträffar graviditeten tror jag trots allt att du har fel.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-06-17 kl. 22:30.
Citera
2017-06-17, 22:46
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Först fetade: I den bästa av världar skulle man tidigt kartlagt CH och sett om hennes antisociala personlighetsstörning på nåt sätt skulle kunna ha varit terapeutiskt åtkomlig. (Jfr Ander Behring Breivik där den barnpsykiatrin/familjutredningsenheten som ABB kom till i 4-årsåldern förordade kraftiga insatser då man var mycket oroliga för gossen ABB:s framtid). "Psyket" har inga resurser att ta hand om folk med CH:s bild och inte heller Kriminalvården har mycket att erbjuda CH. Hon är inte i behov av att sitta och prata (säger jag), utan att få konsekvenser för icke-önskvärt beteende. Det som i vardagsslag kallas för uppfostran. Om det inte svider för CH, så kommer hon inte att ändra beteende. CH är redan nu livsstilskriminell. Prognosen för CH är således pessima.

Andra fetade: Man kommer inte att göra nån psykiatrisk utredning whatsoever på CH. Varken före eller efter. Det är mitt kallblodiga stalltips. I teorin skulle man kunna skicka CH på en RPU efter att man i rätten fastslagit skuldfrågan (att CH är tjuven), men innan påföljden avkunnas. Fast nu är inte CH psykotisk, så nån RPV kan det inte bli tal om. Det hela bör landa i fängelse och det är rätt ställe för CH -inte för att jag tror att hon kommer att sluta med brott, men under tiden blir det ju inga biljettbedrägerier med henne som agent. Alltid nåt att se fram emot..

Nu har psyket visserligen inte mest resurser i världen, men var och en som vill göra en utredning har rätt att göra det. Alla hälsocentraler har tillgång till psykolog. Det är inte omöjligt att söka hjälp. Att vänta på det i vad som ibland ter sig som en halv livstid blir tyvärr ett måste. If all else fails: privathjälp. CH borde väl ha kunnat övertyga mummy dearest om att spendera dessa slantar i alla fall, det är ju i alla fall rimligt att lägga pengar på.
Citera
2017-06-17, 23:12
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Hur gör du den bedömningen? Har du fått uppgifter andra än de som presenterats här i tråden, för de är ju knappast solklara bevis?
Citera
2017-06-17, 23:17
Medlem
henki420s avatar
Jag undrar om hon samlar alla brev från kronofogden och inkassobolagen i överfyllda plastkassar eller om hon slänger all post allt efter som den kommer? Hon måste få massor av brev varje vecka, då hon har registrerade skulder till alla inkassobolag. Kanske därför hon slutade att öppna hyresavierna också? Vilken mysig ångest hon måste känna varje gång brevbäraren hälsar på.
Citera
2017-06-17, 23:21
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Hur gör du den bedömningen? Har du fått uppgifter andra än de som presenterats här i tråden, för de är ju knappast solklara bevis?

Jag fick ett tips. Jag ville invänta bekräftelse, det har jag nu. Men jag vill sällan säga att något är helt sant. Jag kan bara säga att jag bedömer uppgiftslämnare och uppgifter denna gång som trovärdiga.

Med det sagt är det som med alla andra tips jag får in: jag tänker inte säga vilka som tipsar och jag väntar ibland med att skriva ut det. Det gör ju trovärdighetsfrågan klurigare rent allmänt. Jag kan ju säga att jag är säker, men jag kan inte säga varför, bara göra min egen bedömning.

(jag tror att jag försöker få fram att vi aldrig kan vara hundra på vad som skrivs i tråden, även om någon av oss är det, någon är i detta fall jag)
Citera
2017-06-18, 01:07
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixiewing
https://www.facebook.com/catrin.hedl...86424424928000

Hej och hå... 🙄

Undrar om hon tänker svara killen som frågar vad hon jobbar med
Citera
2017-06-18, 08:25
Medlem
Citat:
Nu har psyket visserligen inte mest resurser i världen, men var och en som vill göra en utredning har rätt att göra det. Alla hälsocentraler har tillgång till psykolog. Det är inte omöjligt att söka hjälp. Att vänta på det i vad som ibland ter sig som en halv livstid blir tyvärr ett måste. If all else fails: privathjälp. CH borde väl ha kunnat övertyga mummy dearest om att spendera dessa slantar i alla fall, det är ju i alla fall rimligt att lägga pengar på.

Tror att vi i grunden är eniga: CH skulle absolut kunna vara hjälpt av utredning med efterföljande terapeutiska insatser av varierande grad. CH är inget "hopplöst fall", långt därifrån, men när jag skriver att prognosen för henne är pessima, så baserar jag det på viss erfarenhet (jag har under mitt liv inte bara mockat i stallen..).
Som du riktigt skriver, så är det inte omöjligt att söka hjälp. Jag har visserligen ingen personlig kunskap av CH, men av det som vi alla här har kunnat läsa, drar jag slutsatsen att CH:s vilja att söka hjälp är i det närmaste obefintlig. Tyvärr är det osannolikt att CH skulle söka vård/stöd på egen hand, för hon upplever inte att det är nåt fel på henne och det är sånt som gör henne så svårbegriplig i mångas ögon. Många undrar t ex varför hon inte skäms och det enkla svaret är ju att CH helt saknar förmåga att känna skuld och skam. CH manipulerar hela sin omgivning och i det avseendet är hon väldigt lik Johanna Möller aka Den vedervärdiga kvinnan från Arboga. Ingen av dessa två kvinnor skulle på egen hand söka hjälp. Men båda försöker att i de nu uppkomna trängda lägena (CH=fängelse för upprepade bedrägerier, JM=fängelse för minst ett mord) skylla på psykiatriska åkommor. JM försöker hävda att hon varit "gränspsykotisk" och chockad, medan CH hugger till med ADHD. Säger inte att den diagnosen skulle vara helt fel, men det är inte förrän nu, när Kriminalvården börjar glänta på dörren för att be CH stiga in och byta om till inte särskilt välsittande fängelsekläder, som hon börjar hojta om ADHD-diagnos.

Som du skriver, så skulle CH kunna övertyga mamma Anne till att hjälpa till med pengar till privat utredning och vård för CH, men det kommer aldrig att ske, tro mig. CH:s narcissism och att hon hittills klarat sig från allvarliga konsekvenser, gör att hon inte söker vård. Jag är så kategorisk så jag hävdar att inte ens ett eventuellt hot om att helt förlora vårdnaden om K1 och K2 skulle kunna få CH att inse att hon behöver socialpsykiatrisk utredning och ledsagning. Vi skall inte tro att CH är som andra mammor när hon publicerar bilder på K1 och K2. När CH skriver varmt om sina killar, så gör hon det för att hon vet att det är ett sätt att framstå som en normal och engagerad mamma. Jag hävdar: normala och engagerade mammor (och pappor) lägger inte upp bilder på sina barn när man är mitt uppe i en period av bedrägerier och som man vet man är på väg in i fängelse för. Normala och engagerade mammor använder inte sina barn för att försöka framstå som normala. Det är bl a där CH visar oss hur hon totalt brister i ansvar! Det är där jag saknar mamma Annes styrande hand. Mamma Anne skulle kunna säga till CH att sluta exponera pojkarna, men det gör inte mamma Anne. Även för mamma Anne är prognosen pessima. Mitt stalltips.
Citera
2017-06-18, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tror att vi i grunden är eniga: CH skulle absolut kunna vara hjälpt av utredning med efterföljande terapeutiska insatser av varierande grad. CH är inget "hopplöst fall", långt därifrån, men när jag skriver att prognosen för henne är pessima, så baserar jag det på viss erfarenhet (jag har under mitt liv inte bara mockat i stallen..).
Som du riktigt skriver, så är det inte omöjligt att söka hjälp. Jag har visserligen ingen personlig kunskap av CH, men av det som vi alla här har kunnat läsa, drar jag slutsatsen att CH:s vilja att söka hjälp är i det närmaste obefintlig. Tyvärr är det osannolikt att CH skulle söka vård/stöd på egen hand, för hon upplever inte att det är nåt fel på henne och det är sånt som gör henne så svårbegriplig i mångas ögon. Många undrar t ex varför hon inte skäms och det enkla svaret är ju att CH helt saknar förmåga att känna skuld och skam. CH manipulerar hela sin omgivning och i det avseendet är hon väldigt lik Johanna Möller aka Den vedervärdiga kvinnan från Arboga. Ingen av dessa två kvinnor skulle på egen hand söka hjälp. Men båda försöker att i de nu uppkomna trängda lägena (CH=fängelse för upprepade bedrägerier, JM=fängelse för minst ett mord) skylla på psykiatriska åkommor. JM försöker hävda att hon varit "gränspsykotisk" och chockad, medan CH hugger till med ADHD. Säger inte att den diagnosen skulle vara helt fel, men det är inte förrän nu, när Kriminalvården börjar glänta på dörren för att be CH stiga in och byta om till inte särskilt välsittande fängelsekläder, som hon börjar hojta om ADHD-diagnos.

Som du skriver, så skulle CH kunna övertyga mamma Anne till att hjälpa till med pengar till privat utredning och vård för CH, men det kommer aldrig att ske, tro mig. CH:s narcissism och att hon hittills klarat sig från allvarliga konsekvenser, gör att hon inte söker vård. Jag är så kategorisk så jag hävdar att inte ens ett eventuellt hot om att helt förlora vårdnaden om K1 och K2 skulle kunna få CH att inse att hon behöver socialpsykiatrisk utredning och ledsagning. Vi skall inte tro att CH är som andra mammor när hon publicerar bilder på K1 och K2. När CH skriver varmt om sina killar, så gör hon det för att hon vet att det är ett sätt att framstå som en normal och engagerad mamma. Jag hävdar: normala och engagerade mammor (och pappor) lägger inte upp bilder på sina barn när man är mitt uppe i en period av bedrägerier och som man vet man är på väg in i fängelse för. Normala och engagerade mammor använder inte sina barn för att försöka framstå som normala. Det är bl a där CH visar oss hur hon totalt brister i ansvar! Det är där jag saknar mamma Annes styrande hand. Mamma Anne skulle kunna säga till CH att sluta exponera pojkarna, men det gör inte mamma Anne. Även för mamma Anne är prognosen pessima. Mitt stalltips.

Mycket intelligenta ord och tankar.
Jag instämmer, hon lär inte söka hjälp i första taget.
Citera
2017-06-18, 09:01
Medlem
Salama-Blixts avatar
Catrin Hedlunds psykiska diagnos finns avhandlad flera gånger bland de 8000 inläggen. Bara för att man inte är psykotisk, så betyder det inte att man kan ha en allvarlig psykisk störning. Det om någon, borde RPV känna till. En promille på PRV kan inte ha fel...
Citera
2017-06-18, 09:17
Medlem
Finns det några indikationer på att CH fortsatt med bedrägerier den senaste tiden?
Senast redigerad av Hubert 2017-06-18 kl. 09:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in