2017-05-29, 10:36
Medlem
Kan man belägga CH med reseförbud under tiden fram till nästa rättegång? Eller några andra typer av restriktioner? Man borde inte få bete sig hur som helst utan konsekvenser!

Om hon fejkar är det bra gjort för det är svårt att fejka feber och förhöjt CRP. Varför lägga in utan det?
Citera
Medlem
mejdejmejdejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT.se
– Dessutom har tingsrätten inte lyckats komma i kontakt med kvinnan trots flera samtal och sms. Märkligt att hon inte kan svara i telefon, säger han.

Det här gillar jag... Förmodligen (även för en sån som GM) oerhört stress- och ångestframkallande, vilket man får trösta sig med i rådande situation
Citera
Medlem
Lalandes avatar
Morgondagen är väl också avsatt för rättegången. Varför inte hålla vittnesmålen idag. Hämta in Latrin ikväll och hålla henne häktad till imorgon och fortsätta rättegången då?
Citera
Medlem
Kan man fejka urinvägsinfektion för en läkare?

Kan man se till att man får urinvägsinfektion? Om ja, hur?

//B
Citera
2017-05-29, 10:39
Medlem
GilGrissom82s avatar
Vis av erfarenheten från förra rättegången (då hon också uteblev pga. sjukdom - som visade sig vara filminspelning...), så borde åklagararen redan i förebyggande syfte ha begärt henne häktad några dagar innan för att säkerställa närvaro.
Citera
2017-05-29, 10:41
Medlem
Nu har hon uppdaterat på instagram

https://minfil.org/X6W1I0bab2/IMG_2111.PNG
Citera
2017-05-29, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Nu har hon uppdaterat på instagram

https://minfil.org/X6W1I0bab2/IMG_2111.PNG

Om hon hade varit inlagd hade hon inte legat i korridoren som hon gör på bilden...
Citera
2017-05-29, 10:47
Medlem
Duston91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vis av erfarenheten från förra rättegången (då hon också uteblev pga. sjukdom - som visade sig vara filminspelning...), så borde åklagararen redan i förebyggande syfte ha begärt henne häktad några dagar innan för att säkerställa närvaro.

Exakt! Stort minus för Sara Sundström. Hon kändes jävligt mjäkig på plats också. Hon hade ett snack med CH:s advokat i fem minuter utanför rättssalen och det lilla man kunde höra var: "Ja men det förstår jag", "ojdå" och liknande haranger. Hade velat sett en kraftig markering från hennes sida.
Citera
2017-05-29, 10:48
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugge

//B

Om du är tjej, gå ut och sätt dig med bart arsle på ett riktigt kallt underlag några timmar så har du en uvi imorgon om du har tur.
Själv har jag levt med det från och till under hela mitt vuxna liv, man kan definitivt hantera vardagen ändå. Inget att stanna hemma för. Njurbäckeninflamation har jag aldrig haft men då ska man ha gått med obehandlad uvi ett bra tag. (Plus ha otur, uvi kan gå över av sig själv.) Känns olikt Latrin som inte direkt väntar med att söka hjälp, hon uppsöker ju akutvård för minsta lilla pip. Det ska bli jäkligt intressant att se hur hon ska lösa läkarintyget.
Senast redigerad av Lalande 2017-05-29 kl. 11:13.
Citera
2017-05-29, 10:48
Medlem
Jag tror inte heller att hon är inlagd utan tror att bilden är från när hon sökte vård, men innan hon blev hemskickad.

Vilket nonsens!

//B
Citera
2017-05-29, 10:49
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bugge

//B

Nja hon kan säga att hon har otroligt mycket smärta och misstänker urinvägsinfektion, eftersom hon haft det tidigare. De tar prover och får inte svar omedelbart. Om hon säger att hon har så ont att hon inte kan röra sig kanske de lägger in henne för att köra en röntgen.
Citera
2017-05-29, 10:50
Medlem
RonHowards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Om hon hade varit inlagd hade hon inte legat i korridoren som hon gör på bilden...

Nja, glöm för all del inte att vården i Sverige har brist på både personal och vårdplatser. Resultatet innebär att man ofta får lägga mindre kritiska fall i korridoren tills att man frigjort en plats på avdelning. Att hon ligger i korridoren behöver inte betyda något angående att vara inlagd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in