Citat:
Ursprungligen postat av
Enzenn
Tack själv, 'Alternativa' och välkommen till tråden!
1.Ang sonens, vad vi vet, helt ostyrkta njursjukdom, så har ju pappan ingen chans att kunna få besked om en sådan föreligger.
2. Ditt förslag om att sätta Catrin Hedlund till att arbeta inom kommunens hemtjänst är i tanken bra och skulle kunna medföra att man hade henne under uppsikt och hon tvingades jobba och göra rätt för sig. Det finns dock en absolut hindrande faktor: Catrin Hedlund är en tjuv!
Hon har med sina biljettbedrägerier hänsynslöst stulit från folk som litat på henne. Att låta denna kriminella kvinna få vistas bland gamla människors plånböcker och smycken är som att låta en alkoholist sköta städningen på en System-butik. Jag säger: Nej, tack!
Men låt henne gärna under uppsikt få gå längs vägarna i Södertälje kommun och plocka skräp medan barnen får vara i förskola. Catrin Hedlund skulle då vid vägkanten få bära en reflexväst med texten: Lita aldrig på mig.
1. I rätten finns inga såna hinder. De kan begära in uppgifter och om det då inte är sant så ser det ju inte så bra ut för henne.
2. Hemtjänsten var det alternativet som valdes för kvinnan jag nämnde och det är ju totalt olämpligt för CH, precis som du beskriver, men det finns andra saker hon kan göra. Grejen är att placera henne där hon ingen skada kan göra och samtidigt se till att hon har en inkomst som fogden kan göra införsel ifrån. Och gärna som du säger med en reflexväst, även om det är ett önsketänkande från många.
Ibland önskar jag att vi hade likvärdiga straff som i USA. Där kan man tex utdöma internetförbud, vet inte om det går i Sverige. Där kan man som straff tom få stå i gathörnen med en skylt som talar om vad man har gjort.
Kan man inte i Sverige få indraget pass, som straff? Då skulle hon ju inte frestas att dra in nya pengar via bedrägerier, iaf inte att åka utomlands för. Det nämns ju att hon har en stor risk att återgå i brott. Om inte det är preventivt så vet inte jag vad som är det. Man kan ju bli av med körkortet.