2017-04-19, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Det är bland annat det som gör CH till en genomrutten person utan empati?
Hon försöker framstå sig själv hela tiden till en ärlig och reko person för att uppbringa förtroende hos andra - så att hon kan fortsätta sina bedrägerier?
Allt det gjorde hon väl sist med, vid förra rättegången som hon till slut ändå erkände, blev dömd men har idag inte betalt tillbaka en krona!!
Samtidigt det pågick - fortsatte Carin Hedlund med sina bedrägerier...

Intressant! Det ligger verkligen något i det du skriver. Ständigt fasadbyggande för att kunna fortsätta med bedrägerier och lögner. Skit samma om det är dåliga lögner. Bara bygga ny och högre fasad! Och då ser man också det cyniska i barnens roll som en del av fasaden. Fy!
Citera
2017-04-19, 22:42
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
https://catrinhedlund.com/2017/04/19...allt/#comments

Helen skriver "Men att betala skadestånd ingick väl i domen? Jag vet inte hur det är med din moral, men jag hade aldrig lagt en sån sak bakom mig. Ån mindre sagt att domen är avklarad."

Catrin svarar "Beror på har man ser det.. blir inget fängelsestraff för man inte betalar skadeståndet, däremot om jag inte dyker upp hos frivården"
Catrin i ett nötskal - inte en tanke på brottsoffren utan bara mig, mig, mig.

Det som lyser igenom är att Catrin är livrädd för ett fängelsestraff och vad det kommer att innebära (främst familjemässigt tror jag). Hoppas att det hon fasar för blir sanning!
Citera
2017-04-20, 00:16
Medlem
Otroligt kul när hon skriver i bloggen hur jobbigt det kan vara för offentliga personer, och menar sig själv. Såååå desperat och tragisk!
Citera
2017-04-20, 00:44
Medlem
thegoodshepherds avatar
Synd om barnen bara, dom kommer ju älska henne genom det mesta länge än oavsett hur illa hon än behandlar dom. Mamma är ju den trygga punkten i alla barns ögon.

Tragiskt att Catrins mamma inte agerar när hon ser vad som händer hennes barnbarn och inte ligger på för omhändertagande. Alla vuxna i deras närhet som ser men inte agerar kan aldrig ursäkta sig inför barnen i framtiden.
Citera
2017-04-20, 22:41
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Blir lite konfunderad när jag läser om CH´s KBT sessioner,
har svårt att se hur de skulle kunna hjälpa henne?
KBT är väl framförallt framgångsrikt vid fobier av olika slag och panikångest.

Jag tror att en person som CH kan finna psykologkontakten roande på sin höjd,
en övning i psykologisk manipulation som jag varit inne på tidigare,
en tränad psykolog bör kunna se igenom det här och jag är säker på att de gör det.

Att pendla mellan att vara ett offer, alternativt objektet för andras avundsjuka är också
någon väldigt symptomatiskt för den här personlighetstypen. (just nu är hon offret)

*förövrigt har jag ingen aning om varför mina radbrytningar blir så konstiga
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-04-20 kl. 22:50.
Citera
2017-04-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Blir lite konfunderad när jag läser om CH´s KBT sessioner, har svårt att se hur de skulle kunna
hjälpa henne?

KBT är väl framförallt framgångsrikt vid fobier av olika slag och panikångest.

Jag tror att en person som CH kan finna psykologkontakten roande på sin höjd, en övning i psykologisk
manipulation som jag varit inne på tidigare, en tränad psykolog bör kunna se igenom det här och jag är säker på att de gör det.

Att pendla mellan att vara ett offer, alternativt objektet för andras avundsjuka är också
någon väldigt symptomatiskt för den här personlighetstypen. (just nu är hon offret)

KBT handlar väldigt mycket om hur man hanterar sina känslor och tankar. Inte bara när det gäller fobier och panikångest.
Men jag tror inte att detta är något för Vatrin och hennes störning. Hon är troligen obotbar och kommer inte att fullfölja detta.
Hon behöver straffas och sitta inne ett tag för att skydda omvärlden. Sen kommer hon att fortsätta med sina bedrägerier tills hon blir straffad igen. Och så kommer det att hålla på.
Citera
2017-04-20, 23:01
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackeyedpea
KBT handlar väldigt mycket om hur man hanterar sina känslor och tankar. Inte bara när det gäller fobier och panikångest.
Men jag tror inte att detta är något för Vatrin och hennes störning. Hon är troligen obotbar och kommer inte att fullfölja detta.
Hon behöver straffas och sitta inne ett tag för att skydda omvärlden. Sen kommer hon att fortsätta med sina bedrägerier tills hon blir straffad igen. Och så kommer det att hålla på.

Jo, och det är därför behandlingen är så framgångsrik vid fobier, ocd och generell ångest som bottnar
i ett visst sätt att tänka på. Det funkar på enkla problem, har du riktiga problem/störning (empatilös, våldsam) så är den här typen av behandling uddlös.

Vad tror du om min hypotes att CH finner psykologkontakt roande? och en övning i psykologisk manipulation?
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-04-20 kl. 23:06.
Citera
2017-04-21, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Jo, och det är därför behandlingen är så framgångsrik vid fobier, ocd och generell ångest som bottnar
i ett visst sätt att tänka på. Det funkar på enkla problem, har du riktiga problem/störning (empatilös, våldsam) så är den här typen av behandling uddlös.

Vad tror du om min hypotes att CH finner psykologkontakt roande? och en övning i psykologisk manipulation?

Är övertygad om att din hypotes är korrekt, hon inte tar något på allvar. Jag tror att hon får kickar av att manipulera psykologen och även sin advokat. Och frivården när hon gick hos den.
Hon är ett moment 22.
Citera
2017-04-21, 08:44
Medlem
Neonights avatar
Det ser ju rätt bra ut att gå i KBT inför rättegången...

Men jag applåderar ändå initiativet. Förhoppningsvis hittar hon ett sätt att leva sitt liv och en god natts sömn.
Citera
2017-04-21, 10:50
Medlem
Nu har hon svimmat under KBT behandlingen och fått åka in på sjukan.

Rätt fascinerande att kunna följa en uppenbart psykiskt sjuk mytoman i realtid.
Citera
2017-04-21, 11:26
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SollentunaMicke
Nu har hon svimmat under KBT behandlingen och fått åka in på sjukan.

Rätt fascinerande att kunna följa en uppenbart psykiskt sjuk mytoman i realtid.
Hon siktar nog in sig på att slippa fängelsestraff som dom i den kommande rättegången. Och "fejkar" psykisk sjukdom. Och få gå i terapi/rättspsyk istället. Och så dokumenterar hon allt i sin blogg o instagram. Bra som bevis tycker hon. Gissar jag.
Citera
2017-04-21, 11:37
Medlem
Hon som hela tiden "glidit runt och tyckt att allt var perfekt" har fått en kollaps. Tro mig hon förstår vad som väntar..och nu iscensätter hon saker som gör att rättegången skall skjutas upp eller nåt.
Bara det att allt har varit perfekt trots det hon gjort mot människor säger ngt om hur hon fungerar. Eller rättare sagt inte fungerar. Hoppas rätten ger blanka f-n i hennes mående , dömer henne och syr in henne direkt efter det. Färdiglekt Latrin!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in