2017-06-04, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NervusVagus
Antar att hon är rökt angående intyget. Men vad blir det? Domstolstrots? Böter på 4000 som läggs på hennes redan gigantiska bot?

Det blir nog ett engångsvite/ordinärt vite på en summa.
Ska kolla med tingsrätten nästa vecka om något läkarintyg inkommit.
Citera
2017-06-04, 14:23
Medlem
http://i.imgur.com/5Ts50yS.png
Och från och med idag ska Catrin ta paus från ALLA sociala medier...
Citera
2017-06-04, 14:40
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhothefuckisBirger

Någon som vill betta på hur länge hon kan hålla sig från sociala medier?

Dessutom Latrin, nu vet vi att du inte gått så länge i skolan, men en av grunderna man får lära sig redan i grundskolan, är att räkna procent... (Extra pinsamt när man dessutom gått ut med att man pluggat ekonomi...).
100% är liksom max, du kan inte ge något 110 eller 200%, oavsett hur mycket eller lite du lagt på det tidigare...
Citera
2017-06-04, 14:49
Medlem
Citat:

Hoppas hon livesänder dagen innan hon blir inskriven/ verkställer sitt straff på kriminalvårdsanstalten också :-)
Citera
2017-06-04, 14:52
Medlem
SmygarBerits avatar
igår eller förrgår frågade hon ju rätt ut på sociala medier om hon skulle börja blogga igen. Hur ska du ha det Catrin?

P.s. Att åka ut i en möglig plastbåt på sjön och skrika a la Ronja Rövardotter style kommer hjälpa föga förutom att du skrämmer pippifåglarna och grannar runt om börjar undra va det e för galning som håller låda.. Verkligheten står kvar. Ba såru vet
Citera
2017-06-04, 14:57
Medlem
Du får skrika hur mycket du vill. Men du ska in på kåken (där du borde ha spenderat sommaren). Tycker det är ett fjuttigt straff för att skita i att infinna sig i domstolen.
Citera
2017-06-04, 14:58
Medlem
Hulda på Höjdas avatar
Låta bli sociala media? Hon?
Tillåt mig gapskratta.....
Hon kan inte låta bli att exponera sig själv. I hennes värld så måste hon visa upp en fasad av lyx och flärd.
Jag kan bara inte låta bli att fundera över om hon gör nya bedrägerier i detta nu. Hon har ju bevisad att hon pissar på rättsväsendet genom att begå brott under skyddstillsyn, skiter i att betala sitt skadestånd och dessutom struntar i att dyka upp på sin egen rättegång.

Lycka till Catrin! Du kommer att behöva det.

Bloggen ser ut så här just nu: https://minfil.org/abt1Kfbeb4/catten.JPG
Citera
2017-06-04, 15:07
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Även jag välkomnar ett sådan granskning!

Anne Hedlund, förskolechef för flera enheter har behållt 10 000:- av bedrägeri pengarna som stackars Kerstin satte in för "hitta på" resan som inte fanns.

Finns nog mer att upptäcka om Anne, hon har helt klart underlättat för dottern att fortsätta sitt bedrägliga leverne?

Hade jag själv insett att jag ovetande varit mellanhand i ett bedrägeri så hade jag antingen betalat tillbaka pengarna själv eller polisanmält den som vilselett mig. För att hålla ryggen fri och för att kunna sova gott om natten. Jag undrar varför mamman inte har gjort rätt för sig här?

Jag tror att Anne är en hårt arbetande hederlig person. Hon stöttar Catrin ekonomiskt för att inte barnbarnen ska fara illa. Det hedrar henne. Jag tänker mig att Catrin manipulerat sin egen morsa så väl som sina brottsoffer och resten av omgivningen. Insättningen skedde 2015 och vid den tidpunkten hade nog inte mamman ännu någon insikt i Catrins kriminella verksamhet. Tror hon är oskyldig, naiv men oskyldig.
Citera
2017-06-04, 19:00
Medlem
Neonights avatar
Skrika i en plastbåt...jösses.

Eller så påbörjar man en avbetalningsplan med varje person/företag och tar ansvar. Då försvinner säkert ångesten i takt med att siffrorna minskar.

Jag brukar tänka att ångest är kroppens sätt att säga "Du har fuckat upp!! Lägg av med det!!"

Eller så sitter man och skriker i en plastbåt
Citera
2017-06-04, 20:14
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Hade jag själv insett att jag ovetande varit mellanhand i ett bedrägeri så hade jag antingen betalat tillbaka pengarna själv eller polisanmält den som vilselett mig. För att hålla ryggen fri och för att kunna sova gott om natten. Jag undrar varför mamman inte har gjort rätt för sig här?

Jag tror att Anne är en hårt arbetande hederlig person. Hon stöttar Catrin ekonomiskt för att inte barnbarnen ska fara illa. Det hedrar henne. Jag tänker mig att Catrin manipulerat sin egen morsa så väl som sina brottsoffer och resten av omgivningen. Insättningen skedde 2015 och vid den tidpunkten hade nog inte mamman ännu någon insikt i Catrins kriminella verksamhet. Tror hon är oskyldig, naiv men oskyldig.
Jag hade reagerat på precis samma sätt som det du skriver i första stycket.

Men sen har jag en annan uppfattning.

Anne är ett skolexempel på en curlingförälder. Hon har uppfostrat ett barn till att inte ta ansvar för fem öre. Mycket möjligt att hon inte förstod hela vidden av Catrins bedrägerier 2015 men i och med att hon behövde stötta henne ekonomiskt i den utsträckning hon gjort så finns det inte en chans, enligt mig, att hon inte insett att pengarna kom från något annat än "skumrask" av något slag. En chef i hennes position har även budgetansvar så ekonomi kan inte vara okänt territorium för henne.

Hur kan hon annat än som ett enormt önsketänkande förklara finansieringen av Catrins livsstil? Hon vet att Catrin inte jobbat så pengar kan inte ha flutit in den vägen. Hon vet även hur mycket hon själv pytsat in så vad kan Catrin angett som skäl till att ha råd att leva som som hon gjort?

Nej, att skylla på att Anne varit "naiv" räcker inte. Vi talar inte om någon lågutbildad som inte har förmågan till ekonomiskt tänkande.

Jag tror säkert att Anne försöker intala sig själv att den ekonomiska hjälpen är till för att barnbarnen ska kunna leva och göra saker som sina kompisar. Men genom att "mamsomaten" har (och har haft) en vidöppen plånbok så har hon direkt gynnat Catrins tänk att pengar får man utan att jobba hederligt. Jag hade kunnat köpa att hon stöttat dem om Catrin haft ett lågavlönat jobb och som ensamstående inte fått det att gå ihop. Däremot får jag en känsla av avsmak att hon medvetet fortsätter att gynna denna samhällets parasit (ber om ursäkt för ordvalet men det är det enda ord jag anser passar in på Catrin just nu).

Och jag medger att jag hyser ett rejält agg emot Anne för hur hon agerat i vårdnadstvisten gällande den äldsta sonen. Mycket möjligt att detta färgar hur jag ser på hennes agerande överlag i denna sörja - det erkänner jag.

Tyvärr ser jag inget hedrande i hennes agerande gentemot dotter och barnbarn. Hon har möjliggjort för Catrin att leva som hon gör och detta kommer att slå hårt mot barnbarnen framöver.
Senast redigerad av SvartaBjorn 2017-06-04 kl. 20:22.
Citera
2017-06-04, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Jag hade reagerat på precis samma sätt som det du skriver i första stycket.

Men sen har jag en annan uppfattning.

Anne är ett skolexempel på en curlingförälder. Hon har uppfostrat ett barn till att inte ta ansvar för fem öre. Mycket möjligt att hon inte förstod hela vidden av Catrins bedrägerier 2015 men i och med att hon behövde stötta henne ekonomiskt i den utsträckning hon gjort så finns det inte en chans, enligt mig, att hon inte insett att pengarna kom från något annat än "skumrask" av något slag. En chef i hennes position har även budgetansvar så ekonomi kan inte vara okänt territorium för henne.

Hur kan hon annat än som ett enormt önsketänkande förklara finansieringen av Catrins livsstil? Hon vet att Catrin inte jobbat så pengar kan inte ha flutit in den vägen. Hon vet även hur mycket hon själv pytsat in så vad kan Catrin angett som skäl till att ha råd att leva som som hon gjort?

Nej, att skylla på att Anne varit "naiv" räcker inte. Vi talar inte om någon lågutbildad som inte har förmågan till ekonomiskt tänkande.

Jag tror säkert att Anne försöker intala sig själv att den ekonomiska hjälpen är till för att barnbarnen ska kunna leva och göra saker som sina kompisar. Men genom att "mamsomaten" har (och har haft) en vidöppen plånbok så har hon direkt gynnat Catrins tänk att pengar får man utan att jobba hederligt. Jag hade kunnat köpa att hon stöttat dem om Catrin haft ett lågavlönat jobb och som ensamstående inte fått det att gå ihop. Däremot får jag en känsla av avsmak att hon medvetet fortsätter att gynna denna samhällets parasit (ber om ursäkt för ordvalet men det är det enda ord jag anser passar in på Catrin just nu).

Och jag medger att jag hyser ett rejält agg emot Anne för hur hon agerat i vårdnadstvisten gällande den äldsta sonen. Mycket möjligt att detta färgar hur jag ser på hennes agerande överlag i denna sörja - det erkänner jag.

Tyvärr ser jag inget hedrande i hennes agerande gentemot dotter och barnbarn. Hon har möjliggjort för Catrin att leva som hon gör och detta kommer att slå hårt mot barnbarnen framöver.

Men mamma Anne måste väl ha förstått något i och med målsägande K s pengar som kom in på hennes konto och hon behöll 10 000kr.
Mamma Anne kör med fulspel hon också lite grann här.
Och både Catrin och hennes bror har struntat att betala hyresräkningar tidigare.
Ingen vidare uppfostran verkar de fått iallafall Catrin och sin bror.
Citera
2017-06-04, 23:50
Medlem
Citat:

Hon inser väl att hon kommer att häktas, men istället för att erkänna det så påstår hon att hon tar en paus från alla sociala medier. 😊 Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in