2017-02-21, 21:42
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Kan ha varit den pojkvän som hon blåste på cyklarna och stal kontokortsinfo ifrån. Hon verkar ha satt i system att blåsa sina pojkvänner.
Sedan var det väl åtminstone ett fall av uthyrning av ickeexisterande lägenhet för ett lite större belopp.

Man får också förstå att det tar tid att utreda ett sådant här ärende med många målsäganden som ska höras, chatter och kontoutdrag som ska sammanställas.

Låter högst plausibelt;

Grovt bedrägeri kan innebära att en gärningsperson:

Missbrukat ett allmänt förtroende.
Använt förfalskade handlingar.
Utfört en särskilt farlig gärning.
Utsatt någon för en särskilt kännbar skada.

Polisen uttryckte sig kanske lite tvetydigt där. Det har nog med cyklarna
att göra. Jag tänkte att om något trumfar bedrägerierna måste det röra sig
om ett annat brott. Han borde sagt att det finns brott som trumfar bedrägerier
av normalgraden, eller något i den stilen.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-02-21 kl. 21:44.
Citera
2017-02-21, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisen68
Haha! Hon måste fan sitta med telefonen i handen. Jag ställde lite fina frågor om hon inte kunde berätta mer om hennes framgångar. Vad har hon lyckats med och hur har hon förändrat sitt liv. Inom 2 sekunder var inlägget raderat och jag var blockad!

Tror seriöst att hennes internetanvändande blivit till något helt annat än normalt nu. Typ tvångsbeteende? Verkar som att hon måste ha koll varenda sekund hon har sin IG öppen. Hoppas att hon tillslut får hjälp för både det ena och det andra. Läskig människa!
Citera
2017-02-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomii
Tror seriöst att hennes internetanvändande blivit till något helt annat än normalt nu. Typ tvångsbeteende? Verkar som att hon måste ha koll varenda sekund hon har sin IG öppen. Hoppas att hon tillslut får hjälp för både det ena och det andra. Läskig människa!

Ja Catrin är en läskig människa, med alldeles för mycket fritid!
Ensam i en sunkig lägenhet
(Ja polare varit där tidigare)

Tror hon e ensam med sin mobil i handen på dagarna medan grabbarna är på dagis, då normala människor pluggar, jobbar/söker jobb mm
det gör väl att hon har stenkoll på allt?
Tror inte ens de större bloggare har ens 1 procent av det tvångsbeteende som Catrin har

Fast då har dom heller inte blåst barn, handikappade, ungdomar, sin egna familj, pojkvänner mfl och ljugit om ungens farsa, ljugit om modelljobb, våltäkter, basketproffs, åkt dit för rattfylla, hyrt ut lägenheter som inte finns, använt sin ena grabbs mobil för sina bedrägerier, hemmafru USA, och annan skit - så dom slipper ju ha stenkoll!

Dessutom har dom säkert till skillnad från CH ett liv,
fyllt av kompisar, familj, jobb, gratis event etc 😊
OT
Har mailat åklagaren och återkommer om jag får besked ang ev kommande åtal.
Senast redigerad av denisa 2017-02-21 kl. 23:16.
Citera
2017-02-22, 00:43
Medlem
Trots trådens omfång har det framkommit väldigt lite om hennes kriminalitet innan hon började med bedrägerierna 2012. Hon var då cirka 25 år och hade barn. Vore det inte lättare att hålla på med kriminella handlingar innan barnen kom? Någon som har något konkret att komma med? Något kriminellt hos övriga tre familjemedlemmar?
Citera
2017-02-22, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Trots trådens omfång har det framkommit väldigt lite om hennes kriminalitet innan hon började med bedrägerierna 2012. Hon var då cirka 25 år och hade barn. Vore det inte lättare att hålla på med kriminella handlingar innan barnen kom? Någon som har något konkret att komma med? Något kriminellt hos övriga tre familjemedlemmar?

Hon har ju hållt på med olika former av bedrägerier innan 2012 med. Tänker på det här med försäkringsbolaget och bekanta hon blåst.

Sedan jobbade hon ju faktiskt som bartender så hon kanske inte hade samma behov av brott.

Jag skulle inte bli förvånad om det här "sälja biljetter som inte finns" kom som en tanke av en slump, att det började med att hon faktiskt sålde biljetter till saker men sedan insåg att hon kunde sälja samma biljetter till flera personer och skippa att lämna över dem. Sen funkade det ju bra (alldeles) för länge, så då fortsatte hon med det.

Vet att hon arbetade i Globen med evenemang (osäker på vilket sätt) men det kan ju ha vart ett sätt och komma över biljetter.

Övriga familjemedlemmar inte alls kriminella i samma anda, men hennes far blev utkastad ur sitt band han vart med i (länge) pga pengar som försvann ur kassan. Men antar de löst det, för han är tillbaka i bandet.

Tror inte hennes mor vart med på några bedrägerier, utan att det "brott" hon isåfall gjort är att vara lite rent utav dum och blindt trott på Catrins lögner, tänker på när morsan tog emot betalning och förde över till Catrin.

Mig veterligen har brorsan aldrig gjort nånting förutom skippat hyror, det kan visserligen funnits en "bra" anledning till det, att han helt enkelt inte hade råd (och inte som i Catrins fall att välja lägga pengar på resor och annat)
Citera
2017-02-22, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Hon har ju hållt på med olika former av bedrägerier innan 2012 med. Tänker på det här med försäkringsbolaget och bekanta hon blåst.

Sedan jobbade hon ju faktiskt som bartender så hon kanske inte hade samma behov av brott.

Tack för ny och intressant info. Var det inte något med att det försvann pengar på de barer hon jobbade på? Tror det nämnts tidigt i tråden.
Citera
2017-02-22, 12:19
Medlem
Jarnabos avatar
Vår glamorösa Järna-kändis... :

http://sv.tinypic.com/r/nwk83l/9

Tack som f-n till Hjarnsubstans för hjälpen med tinypic-länkandet!
Senast redigerad av Jarnabo 2017-02-22 kl. 12:35.
Citera
2017-02-22, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Tack för ny och intressant info. Var det inte något med att det försvann pengar på de barer hon jobbade på? Tror det nämnts tidigt i tråden.

Det vet jag inte. Kan likaväl vara så som det kan vara en trådsanning, för folk skulle svälja det med hull och hår.
Citera
2017-02-22, 21:28
Medlem
Catrin brukade jobba extra som bartender på olika klubbar runt Stureplan och passade på att smo pengar från kassan, taxikort från gäster och blåsa sin kollega/ex på pengar. Hon har jobbat på 3 där hon passade på att öppna obundna abonnemang i vänners namn, ringde till USA, tackade vännerna med skyhöga samtalsfakturor. 2007 var hon tillsammans med en turk som fixade jobb till henne på familjens restaurang, fick sparken när pengar började försvinna.
Citera
2017-02-22, 22:48
Bannlyst
Undra vad som fått catten att bli så kriminell? Måste ju vara att hon umgåtts med pojkvänner som varit kriminella.
Citera
2017-02-22, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RainbowChild
Undra vad som fått catten att bli så kriminell? Måste ju vara att hon umgåtts med pojkvänner som varit kriminella.

Eh, för en kvinna kan inte på helt eget bevåg bli kriminell???
Citera
2017-02-23, 19:03
Medlem
Snälla Catrin sluta aldrig att blogga eller använda sociala medier. Jag börjar och avslutar min dag med att kolla på bloggen och instagram/snapchat. Du ger mig ett gott skratt varje dag.

Fruktansvärt roligt att hon har börjat skriva på engelska på sin instagram. Har hon fått 2 nya engelsktalande följare? Den massiva skaran (hela 465st) av följare ökar knappt trots alla haschtag och selfies men ändå ska hon slå sig in på den Amerikanska/engelska instagram marknaden. Kanske för att där vet ingen hennes bakgrund.

Som vanligt så har hon fått goda nyheter. Denna gång från sin advokat. jag förstår inte vad dessa goda nyheter skulle vara. Ett stort åtal (med fängelse som påföljd?) väntar samt att hennes överklagan inte tagits upp, vad för bra nyheter kan advokaten tänkas ha gett? Som vanligt så är det väl rökridåer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in