2017-05-10, 17:54
Medlem
Förhör med målsägandena blir måndag 29/5 mellan kl 9.30 till 13.40 för de som är intresserade av att gå på rättegången.
Förhören blir via videolänk och telefon.
Domaren i målet som jag varit i kontakt idag visste inte om det blir en eller två förhandlingsdagen de kanske hinner bli klara på måndagen sa han.
Citera
2017-05-10, 17:58
Medlem
Lalandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Står ju dessutom på filmen (på snap) att "möte med frivården/advokat, sen vankas det SPA"
Hon fortsätter att prioritera helt rätt med andra ord..

"Välförtjänt" spa dessutom. Skulle vilja se tankegångarna som leder henne till åsikten om att hon förtjänar saker och ting. Bil, spa, sushi, kryssning...
Jobba 40h i veckan Catrin, betala dina räkningar själv, ta hand om dina ungar istället för att dumpa dom hos mormor. Har du tid och pengar över innan nästa löning? Har du betalat av dina skulder? Ja i så fall kan du unna dig en sushi på stan eller förtjäna en dag på spa.

Lolligt att hon börjar jobba igen efter den långa "sjukskrivningen" vilket sammanträffande att rättegången närmar sig. Hmm! Kan det finnas ett samband?
Citera
2017-05-10, 18:51
Moderator
blomvattnares avatar
Undvik att bara posta en länk utan förklaring till hur det hör till trådens ämne. Det duger heller inte med att posta länken och skriva "kolla här då, vad hon har gjort nu". Det säger inte ett smack, och om länken går sönder blir hela inlägget värdelöst.

/Mod
Citera
2017-05-10, 19:06
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Har det inte med säkerhetsklassningen på fängelserna att göra ? En öppen anstalt har lägre säkerhetsklass och så finns det slutna anstalter och då är det högre säkerhetsklassat.

Så har jag för mig att det ligger till så hamnar hon på en öppen anstalt kommer det att finnas internet garanterat men inte annars det är vad jag tror.

Hur är det med tillgång till solarium på anstalter då? Nån som vet?
Känns som det hade varit ett värre straff för Catrin att inte kunna uppvisa en solbränna än att inte ha internet.
Minns att hon skrev nån gång att skrev att hon var "helt beroende av att känna mig brun och fräsch".
Citera
2017-05-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husby
Hur är det med tillgång till solarium på anstalter då? Nån som vet?
Känns som det hade varit ett värre straff för Catrin att inte kunna uppvisa en solbränna än att inte ha internet.
Minns att hon skrev nån gång att skrev att hon var "helt beroende av att känna mig brun och fräsch".

Min mamma som var polisinspektör har varit och hållit förhör med en på anstalten Färingsö (dit Catrin kommer bli placerad) om det blir fängelse och hon sa att det var landsbygd när jag frågade hur det såg ut där.
Jag vet inte om det finns solarium på fängelset.
Citera
2017-05-10, 19:21
Medlem
" Nytt anställningsbevis påskrivet, och även ett godkännande fr frivården angående VINN bla ( hoppas nu att jag även får gå programmet och inte blir avskriven...)

https://postimg.org/image/vbanbgckh
Citera
2017-05-10, 19:32
Medlem
husbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Min mamma som var polisinspektör har varit och hållit förhör med en på anstalten Färingsö (dit Catrin kommer bli placerad) om det blir fängelse och hon sa att det var landsbygd när jag frågade hur det såg ut där.
Jag vet inte om det finns solarium på fängelset.

Kan du inte fråga din mamma då? Vill verkligen veta! Det är viktigt sånt här
Citera
2017-05-10, 19:53
Medlem
Datorer finns på de lägsta säkerhetsklassade anstalterna, men utan internetuppkopplingar. Dock

smyger de förslagna runt med gömda moderna lurar. Vet inte vad det blir för påföljder på påkommet

innehav.
Citera
2017-05-10, 20:28
Medlem
Citat:

Jag kan kontakta kriminalvården och fråga
Citera
2017-05-11, 12:39
Medlem
Lalandes avatar
Är det någon som vet något om hur det går för Kerstin? Användaren Juridisk ville gärna hjälpa henne att bedriva ett civilrättsligt mål mot Anne.
Citera
2017-05-11, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Är det någon som vet något om hur det går för Kerstin? Användaren Juridisk ville gärna hjälpa henne att bedriva ett civilrättsligt mål mot Anne.

Du kan ju skicka ett PM till Juridisk och fråga.
Jag vet inte hur det gått.
Citera
2017-05-11, 12:55
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Solarium finns på en del anstalter, främst öppna. 20 min för en polett a 40:- (kanske gått upp).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in