Citat:
Ursprungligen postat av
scarletto
Hej Catrin!
Jag har mina barn på halvtid och har en anställning som uppbringar en normal inkomst. Att åka på utlandssemester en gång per år är få förunnat. Men man lägger undan för att förhoppningsvis få det att funka.
Jag är lite nyfiken på hur du, som lever helt o hållet på bidrag(samt avtjänar ett straff) kan åka iväg nu på semester som lär gå på en minst 25 000 lax inkl mat o nöjen, får det att gå ihop? Dela gärna med dig av dina bästa tips!
All heder åt dig. Önskar att alla strävsamma ensamstående fick den uppskattning ni förtjänar.
Beträffande tips så hade de säkert varit nog så färgstarka, men knappast främjande den intellektuella och fysiska integriteten. Jag tror som DreamTwister att det handlar om att blåsa i ordets olika bemärkelser. Catrins ögon antyder att det är något seriöst vajsing med själslivet. Där finns ingen reflektion av mänskliga känslor, ingen antydan till resonansbotten. Det hjälper inte heller att ena ögat dragit sig betänkligt mot örat.
Det idylliska familjelivet kommer förr eller senare exponeras som en solkig Potemkinkuliss, och barnen sannolikt placeras bortom Catrin och negrernas inflytande. Börjar bli hög tid om framtida antisocialt beteende ska förebyggas.