2016-12-30, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Catrin är definitivt myndig, men en del av ansvaret vilar definitivt på hennes mamma Anne Hedlund. Hon borde sett tecken under uppväxten om att allt inte stod rätt till. Det är nog därför hon är så mån om att ta hand om barnbarnen. Men skall hon nu lyckas med något som inte gick så bra med hennes egna barn? Båda har skulder av större eller mindre grad. Prognosen är verkligen inte god för dessa två som dessutom nu också hängs ut i en blogg av en djupt kriminell mamma som inte inser och förstår sina brott. Om det nu är en personlighetsstörning, håller med dig Jarnabo, hur påverkar den barnen mer i deras vardag? Det är bla detta som jag tycker ML borde lyft fram i TR. Varken Catrin eller Anne Hedlund borde få vara ansvariga för barn.

Som jag har förstått det så har det inte framkommit någonstans att CH har en fastställd diagnos och därför blir det väldigt svårt för ML att lyfta fram det.

Att tillägga i denna tidigare redan ganska uttömda diskussion är att personlighetsstörningar så som psykopati och antisocial är det ytterst få som diagnostiseras med. Som jag har förstått det så beror detta till stor del på att dessa människor oftast inte anser sig "sjuka" eller i behov av hjälp och kommer därför sällan i kontakt med psykiatrin.
Citera
2016-12-30, 20:31
Medlem
Hej Catrin!

Jag har mina barn på halvtid och har en anställning som uppbringar en normal inkomst. Att åka på utlandssemester en gång per år är få förunnat. Men man lägger undan för att förhoppningsvis få det att funka.
Jag är lite nyfiken på hur du, som lever helt o hållet på bidrag(samt avtjänar ett straff) kan åka iväg nu på semester som lär gå på en minst 25 000 lax inkl mat o nöjen, får det att gå ihop? Dela gärna med dig av dina bästa tips!
Citera
2016-12-30, 21:08
Citat:
Ursprungligen postat av scarletto
Hej Catrin!

Jag har mina barn på halvtid och har en anställning som uppbringar en normal inkomst. Att åka på utlandssemester en gång per år är få förunnat. Men man lägger undan för att förhoppningsvis få det att funka.
Jag är lite nyfiken på hur du, som lever helt o hållet på bidrag(samt avtjänar ett straff) kan åka iväg nu på semester som lär gå på en minst 25 000 lax inkl mat o nöjen, får det att gå ihop? Dela gärna med dig av dina bästa tips!

Catrin, kommer som du redan förstått inte svara på din fråga. Catrin svarar bara dem frågor hon vill svara på. Hon är lite svagbegåvad. Och förstår inte sitt eget bästa, lika lite som hon inte kan skilja på rätt och fel, samt mitt och ditt. Hon är en svagbegåvad tjuv. Hon kommer aldrig få ordning på sitt liv och sin ekonomi.

Hon skrev idag om hennes mål inför 2017, där hon bla påstod att hon ämnar lösa sina ekonomiska problem. Det kommer hon inte kunna göra. Hon saknar resurser för det. Och skuldsannering kan hon glömma, hon upfyller inte enda krav för att få skuldsannering. Den enda som inte begrigt något av ovanstående är hon själv.
Citera
2016-12-30, 21:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Hej Catrin!

För en cyniker (ja, det avser mig) kan nog hennes livstips sammanfattas som "Ljug & Sug" vilket jag tror även passar som rubrik på hennes CV.
Vi får hoppas att den kommande rättegången kommer att nyansera denna min fördomsfulla inställning. Är det nån som anser mig för grinig nu kan jag trösta med att det blir bättre nästa år. På måndag alltså.
Citera
2016-12-31, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kittencat
Kan det ligga Catrin till last om en del av hennes bedrägerier skett när hon varit på semester/utomlands eller anses det som lite "skitsamma" eftersom dom främst skett i hemmet?

(obs, jag har inte alla turer i huvudet huruvida delar av hennes bedrägerier skett från Turkiet eller ej. Det är bara spekulativt från min sida)

Kap Verde kräver visum och pass som är giltigt i minst 6 månader vid hemresa. Är det någon som vet hur giltighetstiden på Catrins pass ser ut? Kan man kolla upp huruvida en person har giltigt pass eller ej och isåfall hur länge det är giltigt? Kan Catrins bedrägerier påverka hennes rätt till visum?

Jag tror inte att någon del av rättsväsendet fäster särskilt stor vikt vid var hon har befunnit sig när hon begått sina bedrägerier. Det verkar ha blivit något av en sanning i tråden att merparten av bedrägerierna skulle ha begåtts från hemmet men mig veterligen finns det inga belägg (alls) för det antagandet och som vi har diskuterat tidigare är det högst oklart om det ens spelar någon roll.

Hon befann sig i Turkiet när hon begick många av bedrägerierna hon dömdes för sist. Det var ingenting man fäste någon särskild vikt vid under rättegången eller i domen.
Citera
2016-12-31, 02:23
Medlem
Citat:
Hej Catrin!

All heder åt dig. Önskar att alla strävsamma ensamstående fick den uppskattning ni förtjänar.

Beträffande tips så hade de säkert varit nog så färgstarka, men knappast främjande den intellektuella och fysiska integriteten. Jag tror som DreamTwister att det handlar om att blåsa i ordets olika bemärkelser. Catrins ögon antyder att det är något seriöst vajsing med själslivet. Där finns ingen reflektion av mänskliga känslor, ingen antydan till resonansbotten. Det hjälper inte heller att ena ögat dragit sig betänkligt mot örat.

Det idylliska familjelivet kommer förr eller senare exponeras som en solkig Potemkinkuliss, och barnen sannolikt placeras bortom Catrin och negrernas inflytande. Börjar bli hög tid om framtida antisocialt beteende ska förebyggas.
Citera
2016-12-31, 03:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Välskrivna domar IMO.

Men..
Jag blir rent ut sagt förbannad när jag läser vad Catrin Hedlund och hennes mor Anne (ja, jag hoppas att sökmotorerna fångar detta) hävdat i domstolen.
Catrin Hedlund har MEDVETET och med HJÄLP av sin mor saboterat det viktiga samspel som en son behöver med sin far.

Att Catrin har dåligt omdöme är bevisat sedan länge. Men att en person i förtroendeställning inom just barnomsorg som borde veta bättre hur viktigt det är för barn att ha bra kontakt med båda sina föräldrar kan uttala sig som hon gjort i rätten är skrämmande. Det visar hur även hon medvetet hållit sonen från sin far och "stöttat" CHs sabotage mot umgängesrätten. Det bevisar för mig att hon varit mer delaktig i CH bedrägerier än vad jag velat tro tidigare. Jag hoppas hon söker sig en annan anställning där hennes dåliga omdöme inte riskerar att drabba andra barn.

Tyvärr orkar många föräldrar (oftast fäder) inte driva sin och barnets rätt mot den andra föräldern i lägen som detta. ML ska ha all HEDER för att han fortsätter att kämpa.

ML:
Jag hoppas att du läser detta eller på annat sätt får ta del av vad jag skriver.
Ge inte upp!
Du behövs i din sons liv och han kommer i framtiden få veta att han har en far som bryr sig. Om ert umgänge fortsätter att saboteras så fortsätt att slåss för att få vara den far din son behöver. Du har mitt fulla stöd!

(Jag brukar försöka vårda mitt språk och inte "hata" men när barn far illa blir jag upprörd. Ber om ursäkt för detta.)

du hatar inte.du skriver jävlit bra!
pappan till k1 visar stake, engagemeng å empati -3 önnskningar i en som kinderäggen typ. visar att catten åtminstone en gång valt en bra partner. tror även pappan till k2 är en bättre mänska än mamman catten. nu vet vi att äcklia mormor anne hedlund är ett svin som snackar skit om pappan ml å den kvinnan skall föreställa en förskolechef??! mina skattepengar skall fan inte gå till å avlöna en hagga som anne hedlund!nån som kan informera gnesta kommun om vad kärringen gör i domstolarna?hon sitter å ljuger om pappan till sitt barnbarn. fy fan för en sån mormor!
Citera
2016-12-31, 04:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Straffet som CH dömdes till är ett hån för dom som drabbats av henne. Tror också det bidrar till trådens popularitet. Eftersom hon aldrig kommer kunna betala tillbaka sina skulder är det enda straffet hon fått att träffa en övervakare 1-2 gånger i månaden. Är förvånad att hon slapp VINN då det stod inskrivet i domen. Är det detta rättsväsendet vi skyddar och säger är en garant för demokratin? Kanske är det därför rättskipandet sker med skjutningar på gatan istället. I denna stund planerar CH en resa till GC istället för att betala tillbaka det hon stulit från sina offer. Hur kan samhället ge henne allt detta? Hon verkar dessutom ha mer pengar att röra sig med än en familj med två arbetande vuxna. Vad sänder det för signaler? Sen att hon dessutom är hånfull gör inte saken bättre. Ja, jag är överraskad att socialen inte inser att det finns en överhängande risk för att barnen skadas. Ja åtminstone den tiden dom är på Mossvägen. Men de verkar ju vara mer hos mormor.

nån som kan formulera sig bra å kan skriva ihop nåt till soss?
berätta för soss vad cattfan håller på med när hon hänger ut hennes barn å dem blir hånade här i tråden av rasister å mobbare som anenymt hånar grabbarna för utseendet.jo, jag har läst hela tråden å det finns för jävlit äckliga kommentarer som ligger kvar här i tråden om barnens utseende. det är mamman catten som lägger upp bilder, men hon är så korkad så hon fattar inte vad det gör i framtiden.hon är en riktig psykopatmorsa som vill ha all uppmärksamhet hon kan få.det hjälper inte hur mycke vi skriver här om henne.hon har felet att hon inte kan skilja på bra å dålig kritik.catten känner sig betydelesefull oavsett om vi skriver bra eller dåliga saker om henne.
ett avskum till morsa om nån frågar mig
Citera
2016-12-31, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsfrid
nån som kan formulera sig bra å kan skriva ihop nåt till soss?
berätta för soss vad cattfan håller på med när hon hänger ut hennes barn å dem blir hånade här i tråden av rasister å mobbare som anenymt hånar grabbarna för utseendet.jo, jag har läst hela tråden å det finns för jävlit äckliga kommentarer som ligger kvar här i tråden om barnens utseende. det är mamman catten som lägger upp bilder, men hon är så korkad så hon fattar inte vad det gör i framtiden.hon är en riktig psykopatmorsa som vill ha all uppmärksamhet hon kan få.det hjälper inte hur mycke vi skriver här om henne.hon har felet att hon inte kan skilja på bra å dålig kritik.catten känner sig betydelesefull oavsett om vi skriver bra eller dåliga saker om henne.
ett avskum till morsa om nån frågar mig

Håller med dig i stort! Det är hemskt att folk kommenterar K1s utseende. Han är ju helt oskyldig och det är knappast hans fel hur han ser ut. Så nu lägger vi ner det. Att catten ser ut som en pillemarisk häst är ju egentligen helt ointressant också. men ibland kan det ju vara lite roligt att kommentera hennes (obefintliga) rumpa exempelvis, eftersom hon själv gör så stor affär av den, hehe.
Citera
2016-12-31, 13:35
Medlem
Jag förstår verkligen inte hur Catrin kan blunda för verkligheten och låtsas som om ingenting har hänt, hon måste vara väldigt begåvad alternativt väldigt svagbegåvad på att hantera sina handlingar och inte visa någon som helst ånger utan bara fortsätter att leva i sin drömvärld där hon har en av Sveriges största bloggar där allting är bra.
Citera
2016-12-31, 13:58
Medlem
Internethuliganens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Jag förstår verkligen inte hur Catrin kan blunda för verkligheten och låtsas som om ingenting har hänt, hon måste vara väldigt begåvad alternativt väldigt svagbegåvad på att hantera sina handlingar och inte visa någon som helst ånger utan bara fortsätter att leva i sin drömvärld där hon har en av Sveriges största bloggar där allting är bra.

Finns det någon specialdiagnos på en sådan här människa??
Citera
2016-12-31, 14:06
Medlem
profanum.vulguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher

Det finns faktiskt väldigt många som har gjort betydligt värre saker och går vidare som om ingenting har hänt. Tänk på alla hustrumisshandlare som lever svenssonliv. Tror du dom ändrar sitt liv för att dom någon gång drabbas av tanken att det är fel att slå fysiskt svagare personer? Hur ofta tror du dom biktar sig på sin facebook där de vanligtvis försöker se ut som perfekta mannen med det perfekta livet?

Jag tror att det faktum att brottslingen är en kvinna och att hon dessutom är "halvkänd" gör att många fylls av lite extra hat och skriver onödigt elaka och korkade kommentarer. Vem fan orkar lägga tid på att sitta och följa/kommentera/spekulera i allt som någon ensamstående mamma nere i Järna skriver på sin tråkiga blogg? Då är man ju lika tråkig som bloggen i sig.

Det klart att hon måste gå vidare och försöka acceptera tillvaron som den är. Ni som sitter i tråden och skriver matar henne med uppmärksamhet och det är precis det hon vill ha. Hon har lyckats engagera er och det håller bloggen vid liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in