2017-04-06, 16:56
Medlem
Känns som Catrin är väldigt aktiv och offensiv efter väckt åtal! Försvarsmekanism kanske, men jag är övertygad om att hon på sitt egna sjuka sätt älskar uppmärksamheten som hon just nu får trots det mesta får henne att framstå som fantastiskt osympatisk och förvirrad! Hon släpper igenom förvånansvärt många och kritiska kommentare på bloggen nu, intressant för oss men vad tror hon att hon vinner på det?
Senast redigerad av TheDeputyyy 2017-04-06 kl. 17:03.
Citera
2017-04-06, 17:03
Medlem
Ägare är en P*ilip L*xand*r (*h, *e) ung kille som inte har lagt upp nått om att han är ägare för detta företag och ingen företags info på hemsidan heller. men efter lite letande så hittar man honom och han tjänar inte jättemycket pengar på sin lilla it park och får mest skit för att han inte svara på mejl och klagomål

Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Polare till mig följer henne på instagram och säger att hon lagt ut nu sponsrat inlägg från ett företag
ansiktsmaskbutiken.se

där hon nu fått en drös med gratis masker, undrar om företaget är medveten om vilken bedragare de har att göra med??

Kan bara instämma i det du skriver, hon fortsätter leva i sin fantasivärld!

Genom gratis grejor och spons så framstår hon väl sig själv som bloggare och det kan hon ha fördel av vid fortsatta bedrägerier?

Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Mm de har visst en aning om vem hon är. De börjar följa hennes följare utan att ha kollat igenom hennes konto? Tror inte det.
Svaret från dom kändes dessutom jävligt oseriöst. Har de ens skickat henne ett mail? Någon som kan kolla upp företaget?
Det känns lite lurt det här.
Citera
2017-04-06, 17:31
Medlem
Arya.Ss avatar
Citat:
Är det sant?
Ljög hon ihop ett samarbete med hotellchef och påstod att hon skulle få åka till Maderia minst en gång i månaden???

HA HA HA

Bruden e ju totalt knäpp, vilken planet e hon från!!!

OT
Bra dock att hon har lite ansiktsmasker för på kontot har hon nog inte ens råd att köpa gurkskivor
Såvida hon inte fortsatt med bedrägerier vill säga....?

Här är mailet från hotellet. 😂🙈

http://sv.tinypic.com/r/2qd7cit/9

Catrin påstod sen att hon tackade nej till samarbetet mtp barnen.
Citera
2017-04-06, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arya.S

Ok! Tack för infon! Missade det med att hon tackade nej. Men då var det dbl-ljug. Trodde det var en lögn och sen inget mer.
Citera
2017-04-06, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arya.S

Alltså hur jäkla pinsamt är inte detta!!!

😂😂😂
Catrin går ut på bloggen, ljuger om att hon har fått ett grymme spons så hon kommer flyga till Maderia 1 ggr i månaden??

Och allt visar sig vara en BLUFF!!!

Med andra ord, bruden har nog mer skelett i sin garderob....?
Citera
2017-04-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Jo det är jättemånga mindre överföringar till mamman i samband med bedrägerierna, och några större bland annat det här såg ju lite misstänkt ut. (sida 289 i fup)

2016-08-23 Swish skickad 46704955813 -2200
2016-08-23 Swish skickad 46704955813 -150
2016-08-23 Swish skickad 46704955813 -1300
2016-08-22 Swish mottagen BrottsofferB +3600
2016-08-22 Swish mottagen BrottsofferA +1250

Läses nedifrån och upp. I direkt följd, inga transaktioner emellan.
Jag gissar att mamma Anne Hedlund ligger ute med stora summor för Catrins räkning, och att hon pressar henne att betala tillbaka för vissa utgifter. Till skillnad mot relationen till sina brottsoffer så är Catrin i beroendeställning till sin mamma. Hon är beroende av att mamma passar barnen och betalar hyran så säkert måste hon återgälda i den mån hon kan. Anne borde i sin tur ställa frågan var pengarna kommer ifrån. Dottern har ingen inkomst och är utåt sett pank! Jag tror Anne är mycket väl insatt i Catrins bedrägerier. Vad är det för människa som tar emot stulna pengar?

Tragiskt....... Kanske dax att skicka FUP:n till henne så får hon sig en chock om var pengarna kom ifrån
Citera
2017-04-06, 18:37
Medlem
Jag har suttit ett tag nu och gått igenom Cattens trans historik.

förutom en massa taxi resor, sprit och hotell samt vandrarhems nätter så är det otroligt mycket swish.
hon swishar otroligt mycket småsummor till olika kontantkort (trodde man var tvungen att ha registrerat nr för swich)

men ett nummer har 4 överföringar till sig som slutar på 84 var av ena är en strunt summa för att några dagar senare swisha 4400kr på 3 överföringar, vad rör sig detta om? en blåsning som började brännas?

sen är det många småsummor från mängder av folk runt i Sverige så det känns som hon har blåst folk på mindre belopp under tiden som inte har anmälts?

sen är det några som är på beloppet 1500kr som är till övre medelålders män. ( har florerat försäljning av sexuella tjänster) jag säger inte att det är detta men det är ett intressant belopp och intressanta personer.

sen är det två stycken B*man (*o) en yngre kvinna med ett mindre belopp för någon dag senare en äldre man som skickar över 2700kr, dem kan höra ihop men också vara var för sig?

sen är det uppenbart att hon har flera olika konton och att hennes mamma är väldigt medveten om vad som händer. överföringar i Sopot under finlandsfärjorna mm.

Jag satt och räkna ut hennes Polen resa, den som var så sjukt billig. vet inte om någon utav transaktionerna är biljettpriserna med den totala kostnade för resan till polen är : 8460,64kr. Så hennes billiga resa kostade nästa 8500kr och då hoppas jag att flyg samt boende är inräknat med svårt att tyda. Om jag sedan inte missminner mig så var det fyra dagars resa så det är 2115kr om dagen för en ensamstående tvåbarns mor med skulder långt över öronen.
Citera
2017-04-06, 18:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalande
Jo det är jättemånga mindre överföringar till mamman i samband med bedrägerierna, och några större bland annat det här såg ju lite misstänkt ut. (sida 289 i fup)

2016-08-23 Swish skickad 46704955813 -2200
2016-08-23 Swish skickad 46704955813 -150
2016-08-23 Swish skickad 46704955813 -1300
2016-08-22 Swish mottagen BrottsofferB +3600
2016-08-22 Swish mottagen BrottsofferA +1250

Läses nedifrån och upp. I direkt följd, inga transaktioner emellan.
Jag gissar att mamma Anne Hedlund ligger ute med stora summor för Catrins räkning, och att hon pressar henne att betala tillbaka för vissa utgifter. Till skillnad mot relationen till sina brottsoffer så är Catrin i beroendeställning till sin mamma. Hon är beroende av att mamma passar barnen och betalar hyran så säkert måste hon återgälda i den mån hon kan. Anne borde i sin tur ställa frågan var pengarna kommer ifrån. Dottern har ingen inkomst och är utåt sett pank! Jag tror Anne är mycket väl insatt i Catrins bedrägerier. Vad är det för människa som tar emot stulna pengar?
Är det dessutom ens lagligt att ta emot pengar från brottsligt värv? Penninghäleri?
Citera
2017-04-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Är det dessutom ens lagligt att ta emot pengar från brottsligt värv? Penninghäleri?

Anne Hedlund borde solklart dömmas för Penninghäleri

https://sv.wikipedia.org/wiki/Penninghäleri
Citera
2017-04-06, 18:50
Medlem
Arya.Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Ok! Tack för infon! Missade det med att hon tackade nej. Men då var det dbl-ljug. Trodde det var en lögn och sen inget mer.

Inte så konstigt om du missade det. För det var inget hon skrev öppet utan det var ett svar på en kommentar under ett annat inlägg. 🙈
Citera
2017-04-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Jag har suttit ett tag nu och gått igenom Cattens trans historik.

förutom en massa taxi resor, sprit och hotell samt vandrarhems nätter så är det otroligt mycket swish.
hon swishar otroligt mycket småsummor till olika kontantkort (trodde man var tvungen att ha registrerat nr för swich)

men ett nummer har 4 överföringar till sig som slutar på 84 var av ena är en strunt summa för att några dagar senare swisha 4400kr på 3 överföringar, vad rör sig detta om? en blåsning som började brännas?

sen är det många småsummor från mängder av folk runt i Sverige så det känns som hon har blåst folk på mindre belopp under tiden som inte har anmälts?

sen är det några som är på beloppet 1500kr som är till övre medelålders män. ( har florerat försäljning av sexuella tjänster) jag säger inte att det är detta men det är ett intressant belopp och intressanta personer.

sen är det två stycken B*man (*o) en yngre kvinna med ett mindre belopp för någon dag senare en äldre man som skickar över 2700kr, dem kan höra ihop men också vara var för sig?

sen är det uppenbart att hon har flera olika konton och att hennes mamma är väldigt medveten om vad som händer. överföringar i Sopot under finlandsfärjorna mm.

Jag satt och räkna ut hennes Polen resa, den som var så sjukt billig. vet inte om någon utav transaktionerna är biljettpriserna med den totala kostnade för resan till polen är : 8460,64kr. Så hennes billiga resa kostade nästa 8500kr och då hoppas jag att flyg samt boende är inräknat med svårt att tyda. Om jag sedan inte missminner mig så var det fyra dagars resa så det är 2115kr om dagen för en ensamstående tvåbarns mor med skulder långt över öronen.

Intressant analys!!!

Minns den "billiga" Polen resan hon skröt om, där inget kostade mer än typ 20:-, dessutom reste hon väl för 100:- å allt annat var typ gratis?
Att lägga närmare 9000:- på en 4 dagars budget resa till Polen av alla ställen är ju helt galet!

Dessa äldre män, undrar om de har en personlig relation till henne eller om även dom blivit blåsta, eller rentav fått ....hm valuta för pengarna??

Undrar även, vilket konto hon använder till insättningar som barnbidrag, underhållsstöd och ev socialbidrag, ev lön?
Tror inte detta syns alls på de konton som finns med i FUP eller så har jag missat det?

Kan finnas ännu mer att gräva i, misstänker jag....
Citera
2017-04-06, 19:00
Medlem
Citat:
Intressant analys!!!

Minns den "billiga" Polen resan hon skröt om, där inget kostade mer än typ 20:-, dessutom reste hon väl för 100:- å allt annat var typ gratis?
Att lägga närmare 9000:- på en 4 dagars budget resa till Polen av alla ställen är ju helt galet!

Dessa äldre män, undrar om de har en personlig relation till henne eller om även dom blivit blåsta, eller rentav fått ....hm valuta för pengarna??

Undrar även, vilket konto hon använder till insättningar som barnbidrag, underhållsstöd och ev socialbidrag, ev lön?
Tror inte detta syns alls på de konton som finns med i FUP eller så har jag missat det?

Kan finnas ännu mer att gräva i, misstänker jag....

det som slog mig också att att hon måste ha flera konton. för hon överför pengar till sig själv men normalt sett så har man sitt konto kopplat till ett kort sen för man över tex till sitt "spar" men det enda som registrats på hennes konto är ju socialbidraget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in