2016-12-29, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo
OM uppgifterna stämmer, är det denna person:
Joh*nnes K*hl
* = a

35-åring som bor ensam i Tystberga, utanför Nyköping (närmare Järna), är ogift OCH - hör och häpna! - finns med i Lexbase!
Han finns på Facebook, med bild.

Jag tror nästan det är troligare att det inte var CH, att personen såg fel. Johannes är jägare och håller sig där borta (vi har gemensamma vänner)

CHs pojkvän bor i Sthlm stad.
Citera
2016-12-29, 23:43
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och enligt fejjan... sen i somras i ett förhållande med en kvinna som inte är trådens ämne? Hum...

Precis... Känns inte som att han är Latrins nye kille...
Citera
2016-12-30, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Jag tror nästan det är troligare att det inte var CH, att personen såg fel. Johannes är jägare och håller sig där borta (vi har gemensamma vänner)

Jag såg rätt Latrin, jag lovar.
Hon och den mannen verkade absolut inte vara ett par kan jag säga, jag fick en tanke om att han kanske tråffade henne i tjänsten eller något sådant,
Citera
2016-12-30, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imonlysixteen
Ägaren till bilen är skriven i Nyköping och verkar inte ha någon koppling till Catrin vid en snabb koll på facebook. Hur såg denne man ut?

Han var väldigt lång, muskulös och blond
Citera
2016-12-30, 06:21
Medlem
Boondocksaintss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Någon som vet varför man inte ger resebegränsningar vid skyddstillsyn? Syftet är väl att personen skall stå under övervakning.

Det finns vissa begränsningar. Man får inte resa bort för länge så att man missar sina möten. Om man ska komma till frivården tex en gång varannan vecka är det inget hinder att åka på semester i en vecka, däremot i en månad.
Om man behöver ansöka om nytt pass går ansökan genom frivården. Pass beviljas i regel, men inte om brotten innefattar smuggling eller liknande, eller om man tidigare begått brott utomlands.
Man kan inte bevaka allt en person har för sig under övervakningen när de befinner sig hemma heller.
Citera
2016-12-30, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boondocksaints
Det finns vissa begränsningar. Man får inte resa bort för länge så att man missar sina möten. Om man ska komma till frivården tex en gång varannan vecka är det inget hinder att åka på semester i en vecka, däremot i en månad.
Om man behöver ansöka om nytt pass går ansökan genom frivården. Pass beviljas i regel, men inte om brotten innefattar smuggling eller liknande, eller om man tidigare begått brott utomlands.
Man kan inte bevaka allt en person har för sig under övervakningen när de befinner sig hemma heller.

Kan det ligga Catrin till last om en del av hennes bedrägerier skett när hon varit på semester/utomlands eller anses det som lite "skitsamma" eftersom dom främst skett i hemmet?

(obs, jag har inte alla turer i huvudet huruvida delar av hennes bedrägerier skett från Turkiet eller ej. Det är bara spekulativt från min sida)

Kap Verde kräver visum och pass som är giltigt i minst 6 månader vid hemresa. Är det någon som vet hur giltighetstiden på Catrins pass ser ut? Kan man kolla upp huruvida en person har giltigt pass eller ej och isåfall hur länge det är giltigt? Kan Catrins bedrägerier påverka hennes rätt till visum?
Citera
2016-12-30, 09:38
Medlem
henki420s avatar
Den här gruppchefen inom socialförvaltningen i Haninge blev nyligen stoppad på flygplatsen i Mexiko, då någon anmält honom till CBP på felaktiga grunder. Många länder delar CBPs listor över kriminella.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...tlistad-av-usa

Citat:
"har ett kriminellt förflutet och/eller står åtalad för grovt brott i Sverige”.

Citat:
”Immigrationsvarningen kom från CBP (Customs and Border Protection in the USA)”, skriver Rafael Solana på Cancuns flygplats.

CBP är en myndighet som sorterar under USA:s inrikessäkerhetsdepartement (Homeland Security) och har som primär uppgift att förhindra terrorister men också kriminella från att nå USA. CBP har ett väl utbyggt informations- och underrättelsesystem, bland annat med Mexiko.
Citera
2016-12-30, 09:50
Medlem
Straffet som CH dömdes till är ett hån för dom som drabbats av henne. Tror också det bidrar till trådens popularitet. Eftersom hon aldrig kommer kunna betala tillbaka sina skulder är det enda straffet hon fått att träffa en övervakare 1-2 gånger i månaden. Är förvånad att hon slapp VINN då det stod inskrivet i domen. Är det detta rättsväsendet vi skyddar och säger är en garant för demokratin? Kanske är det därför rättskipandet sker med skjutningar på gatan istället. I denna stund planerar CH en resa till GC istället för att betala tillbaka det hon stulit från sina offer. Hur kan samhället ge henne allt detta? Hon verkar dessutom ha mer pengar att röra sig med än en familj med två arbetande vuxna. Vad sänder det för signaler? Sen att hon dessutom är hånfull gör inte saken bättre. Ja, jag är överraskad att socialen inte inser att det finns en överhängande risk för att barnen skadas. Ja åtminstone den tiden dom är på Mossvägen. Men de verkar ju vara mer hos mormor.
Citera
2016-12-30, 11:49
Medlem
Imonlysixteens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans

Pojkvän eller ej, kanske bäst att varna denna JK för umgånge med detta fasansfulla exemplar av ljughona?
Citera
2016-12-30, 12:19
Medlem
Pater-Nosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Straffet som CH dömdes till är ett hån för dom som drabbats av henne. Tror också det bidrar till trådens popularitet. Eftersom hon aldrig kommer kunna betala tillbaka sina skulder är det enda straffet hon fått att träffa en övervakare 1-2 gånger i månaden. Är förvånad att hon slapp VINN då det stod inskrivet i domen. Är det detta rättsväsendet vi skyddar och säger är en garant för demokratin? Kanske är det därför rättskipandet sker med skjutningar på gatan istället. I denna stund planerar CH en resa till GC istället för att betala tillbaka det hon stulit från sina offer. Hur kan samhället ge henne allt detta? Hon verkar dessutom ha mer pengar att röra sig med än en familj med två arbetande vuxna. Vad sänder det för signaler? Sen att hon dessutom är hånfull gör inte saken bättre. Ja, jag är överraskad att socialen inte inser att det finns en överhängande risk för att barnen skadas. Ja åtminstone den tiden dom är på Mossvägen. Men de verkar ju vara mer hos mormor.

Med tanke på omfattningen av bedrägerierna verkar denna kvinna verkar då inte vara rädd att blåsa "fel" personer.
Citera
2016-12-30, 13:29
Medlem
Jarnabos avatar
Jag vet att det tidigare i tråden har diskuterats en hel del ang varför CH inte visar någon ånger, lever i sin fantasivärld osv. Läser man på lite ang psykopati, narcissism mm, får man en lite annan bild av henne. Nej, definitivt inte mer positiv, men det blir mer klart varför hon inte tar åt sig av allt som skrivs, alla uppmaningar till att sluta blogga, sluta hänga ut barnen, sluta provocera, börja betala tillbaka osv.
Hon blir snarare mer triggad av "påhopp" och uppmaningar. Precis som hon alltid kommer med "Good News", när det egentligen är fråga om motgångar och dåliga besked.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Psykopati
Citera
2016-12-30, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo
Jag vet att det tidigare i tråden har diskuterats en hel del ang varför CH inte visar någon ånger, lever i sin fantasivärld osv. Läser man på lite ang psykopati, narcissism mm, får man en lite annan bild av henne. Nej, definitivt inte mer positiv, men det blir mer klart varför hon inte tar åt sig av allt som skrivs, alla uppmaningar till att sluta blogga, sluta hänga ut barnen, sluta provocera, börja betala tillbaka osv.
Hon blir snarare mer triggad av "påhopp" och uppmaningar. Precis som hon alltid kommer med "Good News", när det egentligen är fråga om motgångar och dåliga besked.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Psykopati

Catrin är definitivt myndig, men en del av ansvaret vilar definitivt på hennes mamma Anne Hedlund. Hon borde sett tecken under uppväxten om att allt inte stod rätt till. Det är nog därför hon är så mån om att ta hand om barnbarnen. Men skall hon nu lyckas med något som inte gick så bra med hennes egna barn? Båda har skulder av större eller mindre grad. Prognosen är verkligen inte god för dessa två som dessutom nu också hängs ut i en blogg av en djupt kriminell mamma som inte inser och förstår sina brott. Om det nu är en personlighetsstörning, håller med dig Jarnabo, hur påverkar den barnen mer i deras vardag? Det är bla detta som jag tycker ML borde lyft fram i TR. Varken Catrin eller Anne Hedlund borde få vara ansvariga för barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in