Citat:
Ursprungligen postat av
Flesch
Jag tror vi satt och skrev våra inlägg ganska samtidigt, och jag som skrev lite sarkastiskt att ''all PR är bra PR'' klickar upp denna som du länkade:
http://catrinhedlund.vimedbarn.se/va...ar-jag-det-nu/ och vad läser jag där?
....................................
Men med denna veckas artikel med Daniel så kan jag verkligen säga; ”all reklam är bra reklam”.
Mycket bra grävt av dig, riktigt intressanta länkar (även om jag läst dom förut) och även viktiga att förmedla till folk som kommer att ha med CH att göra.
Tycker det är sjukt att Daniel inte fått mer upprättelse än att Hänt.se nämnde det lite snabbt.
En sak jag funderar mycket över är hur hennes barn påverkas av hennes fantasivärld? Jag har så himla svårt att tro att någon som är så sjuk som vonDunajewskan här bevisar ändå skulle kunna vara en bra mamma, vad tror ni? Självklart hoppas jag att hennes barn är lyckliga och framförallt trygga, men det känns inte rimligt tyvärr...
Tack! Jag tyckte hennes ursäkt i nuvarande bloggen "min blogg har blivit hackad och inlägg har försvunnit" var lite lam och då jag själv är en bloggande varelse vet jag att varje smart människa inte copypaste:ar in sina inlägg ett efter ett, utan importerar dem till den nya bloggen. Följaktligen måste ju alla dessa "försvunna" inlägg finnas på en äldre blogg, vilket de såklart gjorde. Sedan fastnade jag där, på Finest och Vimedbarn, som en gruvarbetare i panik under ett stenras. Orkade dock inte förfäras hur länge som helst, det var ju så mycket nonsens och dravel...
Jag tror absolut man kan vara en bra mamma utan att vara en särskilt samvetsgrann medborgare och ärlig person, utan snarare en lögnaktig bedragare. Man kan ju vara en fruktansvärd mamma utan att vara alla dessa saker. Nu betyder det ju inte per automatik att CH är en bra mamma heller, har sett att folk på Varningsgruppen (eller var det nu var) har klagat på hur hon skriver att hon rest bort någon gång utan sina barn, men det tycker jag bara verkar vara tjafs folk kommer med för att de, med all rätt förmodligen, är rosenrasande på henne.
Allt CH gör behöver ju inte vara katastrof bara för att hon gjort vissa saker som varit under all kritik.
Hon är väl Småbarnsmorsa standardmodell 3, eller något. Hon älskar sina barn, vilket bara är naturligt, hon är stolt över dem och hon bloggar ibland hur hon resonerar kring barnuppfostran. Där får man ju resonera hur man vill såvida man inte går till någon jättekonstig extrem.
Det jag hakar upp mig på är hur bra morsa man är i förlängningen när man, trots att man är förälder, fuckar upp sitt liv så till den mildra grad att man aldrig kommer att få ta ett lån, eller ens köpa en mobil på avbetalning. Hon kommer förmodligen aldrig kunna unna sina barn det där lilla extra, bjuda på bidrag till deras körkort eller finnas där ekonomiskt någon gång när deras studiemedel i studentstaden sinat. (Nej, föräldrar ska naturligtvis inte betala vuxna barns liv, men många av oss önskar nog ändå att vi kan hjälpa våra barn ekonomiskt ifall det skulle krisa sig, eller bara ge bort ett körkort eller bidra till första lägenheten eller något annat man kanske själv känner att man vill kunna göra.)
Det här har inget att göra med ifall hon är en kärleksfull mor eller duktig på att uppfostra, det kan hon mycket väl vara. Förhoppningsvis säger hon bra saker till dem och förhoppningsvis lyssnar de på vad hon säger hellre än tar efter i att göra som hon har gjort. Folk som begått betydligt värre brott än hon har väl kunnat bli bra föräldrar (Hagamannen var tydligen värsta myspappan).
Enda som talar emot det, förutom just den ekonomiska biten, är väl de påstådda turerna kring hur hon duckat den gemensamma vårdnaden, men jag har inte orkat begära ut målet. Jag skriver "påstådda", jag skulle nämligen säga att vi sitter på bara lite mer än hörsägen angående det i tråden.