2016-06-01, 15:52
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Det är en hyresrätt.

Jag tror inte EK har nånting i lägenheten.

EK kan tacka sin lyckliga stjärna för det då, förutsatt att en utmätning görs. Vilken jävla soppa.
Citera
2016-06-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Vi kanske kan försöka undvika att namnge personer som till synes saknar koppling till CH? EK verkar inte alls ha någon kontakt med CH. Bara ett förslag från min sida.

Smart att ha saker skrivna på eller förvarade hos någon annan än sig själv, då kan inte dessa egendomar ingå i en utmätning. Det får en att spontant undra ifall bostaden är en hyresrätt eller en bostadsrätt.

Enda som blir jobbigt för EK är ifall EK har egendomar i bostaden. Om EK inte kan bevisa att att saker tillhör denne riskerar dessa att ingå i utmätningen. Om EK är sammanboende med CH kan även EK:s lön vara en del i beräkningen. Om utmätning ens gjorts eller kommer göras.

https://www.kronofogden.se/Utmatning2.html

Bra förslag! Håller med.

Har själv varit dålig på det här och namngett åt höger och vänster men ska sluta med det.
Citera
2016-06-01, 16:17
Medlem
Jarnabos avatar
Hmmm... "Kvinna i 30-årsåldern"... Nu finnas det ju några kvinnor i den åldern som rör sig i butikerna i Södertälje, men man kan ju inte låta bli att fundera... 😜

http://lt.se/nyheter/blaljus/1.39263...r-2-000-gripen
Citera
2016-06-01, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo
Hmmm... "Kvinna i 30-årsåldern"... Nu finnas det ju några kvinnor i den åldern som rör sig i butikerna i Södertälje, men man kan ju inte låta bli att fundera... 😜

http://lt.se/nyheter/blaljus/1.39263...r-2-000-gripen

Hon påstår i kommentarer på senaste inlägget att det inte är hon.

Hon är hemma och lagar mat med barnet enligt instagram
Citera
2016-06-01, 17:03
Medlem
Jarnabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Hon påstår i kommentarer på senaste inlägget att det inte är hon.

Hon är hemma och lagar mat med barnet enligt instagram

Enligt LT hände detta igår tisdag.
Citera
2016-06-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnabo
Enligt LT hände detta igår tisdag.
Ja, kollar man tidpunkten för stölden vs när hon uppdaterat blogg/Instagram igår så är det faktiskt inte helt omöjligt att det är hon.
Citera
2016-06-01, 17:37
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
Ja, kollar man tidpunkten för stölden vs när hon uppdaterat blogg/Instagram igår så är det faktiskt inte helt omöjligt att det är hon.

Hon har ej kommenterat något under gårdagseftermiddagen. Uppgav tidigare på dagen att hon bl.a. skulle träffa sin bror för kvalitetstid (bor han i Södertälje?).
Citera
2016-06-01, 19:30
Medlem
bananapanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Absolut.

Men i en domstol handlar det inte om vad som är sant utan om vad som går att bevisa.

Bevisbördan skulle dessutom inte ligga på Catrin (att bevisa att de har haft sex) utan på Daniel att bevisa att de inte haft sex.

Det är typiskt jättesvårt att bevisa att något inte skulle ha hänt.

Oavsett om det hänt eller inte, sexet, så var Daniel säker på att han inte var pappa till Kelian. Så säker att han gjorde ett test för att bevisa det.

Att man kan tro att någon är far till sitt barn är en sak, men Catrin har med säkerhet gått ut i media och låtit käften glappa hej vilt om hur Daniel skiter i sin unge.

Detta måste han väl kunna ta till rätten iallafall? Sex eller inte.
Citera
2016-06-01, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bananapans
Oavsett om det hänt eller inte, sexet, så var Daniel säker på att han inte var pappa till Kelian. Så säker att han gjorde ett test för att bevisa det.

Att man kan tro att någon är far till sitt barn är en sak, men Catrin har med säkerhet gått ut i media och låtit käften glappa hej vilt om hur Daniel skiter i sin unge.

Jag hade skitit i det tror jag, inte velat ha med en sån människa att göra igen överhuvudtaget.
Citera
2016-06-01, 19:44
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Vad hade han tjänat på det? Ingenting annat än besvär så jag tycker han gjorde rätt.
Citera
2016-06-01, 20:05
Medlem
Citat:

Återigen tror jag det skulle vara svårt att bevisa uppsåt.

Lek med tanken att Catrin verkligen trodde att Daniel var barnets pappa när hon gick ut i media och anklagade honom för att skita i sitt barn. Det stämmer ju faktiskt att Daniel sket i Kelian. Daniels förklaring är såklart att han visste att han inte var Kelians pappa. Men sett ur Catrins perspektiv, och givet att hon trodde att Daniel var pappan, så var det ju fråga om att pappan sket i sitt barn.

Hur bevisar du att Catrin vid den tidpunkten faktiskt inte trodde att Daniel var Kelians pappa?

Catrins gråta ut-intervju gjordes dessutom innan faderskapstestet (om jag inte minns helt fel?).

Frågan som återstår blir om det är olagligt att gå ut i media med att pappan till ditt barn inte tar sitt ansvar och där tror jag svaret är nej men blir gärna rättad om jag har fel.
Citera
2016-06-01, 20:12
Medlem
Har hon skrivit någonstans i sin blogg om jobbet? Jag hittar det iaf inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in