Citat:
Ursprungligen postat av
bananapans
Oavsett om det hänt eller inte, sexet, så var Daniel säker på att han inte var pappa till Kelian. Så säker att han gjorde ett test för att bevisa det.
Att man kan tro att någon är far till sitt barn är en sak, men Catrin har med säkerhet gått ut i media och låtit käften glappa hej vilt om hur Daniel skiter i sin unge.
Detta måste han väl kunna ta till rätten iallafall? Sex eller inte.
Återigen tror jag det skulle vara svårt att bevisa uppsåt.
Lek med tanken att Catrin verkligen trodde att Daniel var barnets pappa när hon gick ut i media och anklagade honom för att skita i sitt barn. Det stämmer ju faktiskt att Daniel sket i Kelian. Daniels förklaring är såklart att han visste att han inte var Kelians pappa. Men sett ur Catrins perspektiv, och givet att hon trodde att Daniel var pappan, så var det ju fråga om att pappan sket i sitt barn.
Hur bevisar du att Catrin vid den tidpunkten faktiskt inte trodde att Daniel var Kelians pappa?
Catrins gråta ut-intervju gjordes dessutom innan faderskapstestet (om jag inte minns helt fel?).
Frågan som återstår blir om det är olagligt att gå ut i media med att pappan till ditt barn inte tar sitt ansvar och där tror jag svaret är nej men blir gärna rättad om jag har fel.