2016-05-29, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Ja, precis, vilket tillbakavisas av de som gör testen, men det var alltså inte det jag menade, jag vill veta ifall hon, CH, har tagit avstånd från sina lögner eller om hon fortfarande står fast vid alla sina tidigare påståenden.

Jag tror mig ha tragglat igenom vartenda jävla blogginlägg och varenda jävla kommentar från Catrins blogg de senaste åren (även det som är borta nu) och jag har inte hittat någon dementi från hennes sida.

Har ändå letat aktivt efter just en dementi av det här (för jag tycker själv det är så jävla sinnessjukt att hon drog lögnen till att börja med och att hon stod fast vid den när det tillslut fanns bevis för motsatsen) men inte hittat ett jävla skit.
Citera
2016-05-29, 02:07
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Har dom måhända haft något ihop som han absolut inte vill ska lyftas i en ev rättegång? Han har väl sambo/flickvän, så då är det lättare att hålla käft?
Jag kan inte se någon annan förklaring till varför man låter en "helt vilt främmande" människa komma undan med något liknande annars.
Den teorin tror jag också på, han och hans familj har fått lida nog för detta och jag förstår om han aldrig mer vill lägga ögonen på henne, ens under en rättegång, och förmodligen skulle det bli väldigt smärtsamt med all eventuell publicitet som en sådan skulle medföra. CH kanske inte skulle ha något emot det, i och för sig, men varför vara henne till lags...

Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
det är kanske därför hennes familj inte dumpar henne. de förstår kanske att eftersom hon inte kommer att kunna reda ut det här för sina barn så får de "offra" sig så det kan finnas något stöd för barnen.
Mycket sant, det du säger. Jag hoppas att det finns något mer i bilden, en slags "förmildrande" (i brist på bättre ord) omständighet, som att hon skulle lida av psykisk ohälsa (som såklart inte är ett försvar utan en förklaring, även om de flesta psykiskt sjuka är inte så här jävla illa däran) eller något, i sådana lägen kan jag förstå varför en förälder är beredd att som du säger "offra" sig, både för barn och barnbarns skull.
Om där inte finns någon "förmildrande" omständighet tror jag att CH:s föräldrar gjort sig själva en björntjänst som inte satte ner foten tidigare. Om det är sant (som så många i tråden vittnat om) att CH regelbundet ljugit och bedragit sedan unga år och att föräldrarna sett mellan fingrarna och (som också påstås här i tråden) tystat ner och betalat hennes skulder -ja, då har de ju så att säga själva varit med och skapat monstret. Om de hade slagit larm tidigare och hanterat situationen annorlunda hade hon kanske inte lärt sig att man kan komma undan med vad som helst.

Det vore jätteintressant att veta vad som gick snett, men vi får väl nöja oss med att konstatera att det i alla fall är åt helvete snett nu som det är. Hoppas som sagt att den här tråden blir del i att varna andra att inte göra affärer med CH, och att Daniel med familj kan se reaktionerna här som en liten, liten bit upprättelse.
Citera
2016-05-29, 02:18
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Jag tror mig ha tragglat igenom vartenda jävla blogginlägg och varenda jävla kommentar från Catrins blogg de senaste åren (även det som är borta nu) och jag har inte hittat någon dementi från hennes sida.

Har ändå letat aktivt efter just en dementi av det här (för jag tycker själv det är så jävla sinnessjukt att hon drog lögnen till att börja med och att hon stod fast vid den när det tillslut fanns bevis för motsatsen) men inte hittat ett jävla skit.

Ja, det säger väl ett och annat om hur CH resonerar då: man måste åka fast och dras inför rätta innan ens lögner är lögner, allt annat är helt okej!

Jag undrar hur dåligt hon mår. Hon måste må väldigt dåligt, speciellt eftersom hon så uppenbart anpassar sin blogg och instagram efter vad som skrivs här. Nu senast var det väl bilden där hon åkte bil som hon av någon anledning kommenterat med "det är inte jag som kör". Det osar desperation lång väg.

Jag tycker i viss mån att hon förtjänar att må dåligt, det skall man göra när man gjort emot andra såsom hon har gjort, men jag ser henne som en så tragisk figur. Jag vill inte skratta åt henne och absolut inte gråta med henne, men ändå får jag intrycket av att det är synd om henne. Riktigt, riktigt synd om henne. Hon är trasig, hon har haft sönder sitt liv, om hon kommer upp ur djupet kommer hon inte klara en kreditprövning ens för en egen lägenhet eller ett fjuttigt visa-kort i resten av sitt liv. Hon har gjort människor arga, ledsna och helt klart fattigare, hon har ljugit, klart visat att hon inte tänker göra en dementi och inget hon gör kommer någonsin göra all denna skit ogjord.

Kort sagt: det är för sådana som CH som vi har ordet "patetisk".
Citera
2016-05-29, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milajk
I söndags lade hon upp en bild på Instagram på hennes yngsta son och pappan till denne som var på besök (enl hennes egna text under bilden). Hon hade kapat bort halva ansiktet på pappan, visade bara från näsan och neråt. Och det var inte panetoz-killen! Bilden har hon konstigt nog tagit bort nu.

Så tydligen har hon förlikat sig med tanken att hon inte har ett kändisbarn. Frågan är om detta var första gången hon själv gått ut med att yngsta sonens pappa inte är Panetoz-killen?

Tycker så fruktansvärt synd om killen som blev felaktigt uthängd som en smitande oansvarig pappa i media pga hennes sjuka huvud.

milajk upplyste oss som missat det om att Catrin lagt upp en bild föreställandes Kelian och Kelians pappa på instagram. milajk pekar även på den helt uppenbara utseendemässiga olikheten mellan snubben från Panetoz och killen som på bilden föreställer Kelians pappa. Och meddelar att Catrin tyvärr plockat ner bilden från sin instagram.

Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Bilden från instagram på far och son
http://sv.tinypic.com/r/358uvs3/9

Hjärnsubstans la upp en länk till bilden.

Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Ja, precis, vilket tillbakavisas av de som gör testen, men det var alltså inte det jag menade, jag vill veta ifall hon, CH, har tagit avstånd från sina lögner eller om hon fortfarande står fast vid alla sina tidigare påståenden.

Av det jag lyckats läsa mig till har Catrin (som nämnt i mitt förra inlägg) fotfarande inte sagt ett ljud om hur jävla fel hon hade (under väldigt lång tid dessutom) när hon pekade ut Panetoz-Daniel som Kelians pappa. Ingen dementi, ingen ursäkt, ingenting. Hon slutade hävda det aktivt under en period men det var allt.

Fram till dess att ovan nämnda instagram-bild dök upp trodde jag att Catrins officiella hållning fortfarande var tokfranshållningen att Panetoz-Daniel skulle vara pappan. Men uppenbarligen hade hon nu, i milajks ord, "förlikat sig med tanken att hon inte har ett kändisbarn".

Hon verkade dock inte ha förlikat sig med det så mycket att hon var redo att säga "förlåååååt" till Panetoz-Daniel, berätta vem den verkliga pappan är eller ens erkänna att det hon sagt tidigare inte varit sant.

Bilden togs ner lika snabbt som den dök upp och hon vill inte svara på de frågor den väckt.

Det jag vill komma till med allt det här är att en instagram-bild med ett halvt ansikte på en person som påstås vara Kelians pappa är det närmsta hon kommit i sitt "avståndstagande" från lögnen att Panetoz-Daniel skulle vara pappan.

Ganska svag insats på dementifronten från Catrins sida skulle jag vilja påstå. Bättre kan hon!
Citera
2016-05-29, 02:49
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Det jag vill komma till med allt det här är att en instagram-bild med ett halvt ansikte på en person som påstås vara Kelians pappa är det närmsta hon kommit i sitt "avståndstagande" från lögnen att Panetoz-Daniel skulle vara pappan.

Ganska svag insats på dementifronten från Catrins sida skulle jag vilja påstå. Bättre kan hon!

Här! (FB) Järnabon Catrin Hedlund som sålde falska biljetter

(vi skriver om varandra lite, tror jag, här där vi sitter och filosoferar fram våra biografier! )
Citera
2016-05-29, 09:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parboiled
Hon gör sitt Instagram privat på kvällar och nätter och under den tiden kan endast de som formellt följer henne där se hennes foton.
Så enkelt var det, nu funkar länkarna
Det verkar jobbigt att vara en tocken däringa "kändis"; hindra folk från att se bilder den tid hon inte kan bevaka inläggen som en hök känns en smula ofritt.
Citera
2016-05-29, 10:57
Medlem
Hon påstår på rätt många ställen att hon driver en av Sveriges största bloggar. Hur synar man det? Finns det samlad statistik över sånt?
Citera
2016-05-29, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nemen1
Hon påstår på rätt många ställen att hon driver en av Sveriges största bloggar. Hur synar man det? Finns det samlad statistik över sånt?

Det finns många verktyg för att kolla sånt, bloggportalerna själva för ju statistik.

Men jag tror att vi alla kan vara överens om att det inte finns en chans i helvete att hon hör till "dom största" oavsett hur man räknar.

Just nu verkar det ju bara vara Flashbackare och såna som har blivit lurade av henne som följer hennes tragisk blogg.

Okej, hon kanske sitter och uppdaterar sidan själv frenetiskt hemma för att generera träffar på bloggen, men det brukar bloggportalerna genomskåda ganska kvickt.
Citera
2016-05-29, 14:15
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Jag har funderat på varför Catrin pratar så jävla positivt om sina kontakter med kriminalvården och det där VINN-programmet hon ska gå i höst.

Först tänkte jag att det bara handlade om att inte tappa ansikte. Ett försök att ta kontroll över en jävligt pinsam situation.

Sen slog det mig att hon ju vet att det kommer bli åtminstone en rättegång till. Kan det vara så enkelt att hon pratar positivt om programmet, skriver långa inlägg om hur mycket hon förändrats osv. för att hon hoppas att det ska påverka domstolen i nästa rättegång och att hon på det här sättet tror sig minska risken för fängelsestraff?

En anledning kan också vara att hon i grunden verkar ha ett oerhört behov av att bli uppmärksammad - tidigare exempel i tråden har ju visat på att hon uppfattades som "skrytig" redan i skolan, hon fabricerar historier (med drag mot mytomani), hon bloggar regelbundet etc etc. Det verkar som att hon har ett väldigt stort behov av att fokus ligger på henne och på vad hon gör.

Att framöver umgås med kriminalvården och att medverka VINN-programmet innebär att hon får möjlighet att prata med människor som lyssnar, eftersom det är deras jobb att koncentrera sig på henne. Det tror jag CH upplever som ytterligare ett sätt att vara i fokus, oavsett om grundorsaken egentligen är hennes kriminella handlingar.

(P.S. Jag erkänner - nu tillhör jag visst också skaran som blivit hooked på den här tråden)
Senast redigerad av GilGrissom82 2016-05-29 kl. 14:20.
Citera
2016-05-29, 14:24
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nemen1

Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Det finns många verktyg för att kolla sånt, bloggportalerna själva för ju statistik.

Men jag tror att vi alla kan vara överens om att det inte finns en chans i helvete att hon hör till "dom största" oavsett hur man räknar.

Just nu verkar det ju bara vara Flashbackare och såna som har blivit lurade av henne som följer hennes tragisk blogg.

Okej, hon kanske sitter och uppdaterar sidan själv frenetiskt hemma för att generera träffar på bloggen, men det brukar bloggportalerna genomskåda ganska kvickt.

Sant! Just nu verkar det, som Lurkarn säger, handla om FB:are och andra, kanske som läst om henne i tidningarna. När Nyheter24 skrev att hon hade 80 000 visade inlägg(!) senaste veckan hade hon redan blivit omskriven i två artiklar på LT, icke namngiven, men bara en googling bort

Ifall hon var en toppbloggare i ordets "rätta" bemärkelse innan det är svårt att säga definitivt, men som sagt: troligen inte. Hon bytte bloggplattform flera gånger, från vimedbarn till finest till nouw och nu till wordpress. Jag har svårt att förstå varför en uppskattad bloggare skulle göra det och varför så många läsare skulle hänga med i så många byten. Under hela vändan då hon skrev att D i Panetoz var pappa till barnet hon var gravid med kan jag tänka mig att hon skaffade sig många läsare.

Idag omnämns hon exempelvis inte här http://www.bloggportalen.se/BlogPortal/view/TopLists och det gör väl vad jag ser de "riktiga" toppbloggarna.

Hon har 673 följare på instagram, vilket jag antar är ungefär vad många har vänner på facebook (inte jag då, men sådana som faktiskt använder facebook).

För att gå vidare på spåret instagram, som hon av outgrundlig anledning låser om nätterna... Hennes instagram (hon verkar förresten ha 4 konton varav 3 nu är låsta) är inte stället där de intressanta kommentarerna finns.

Det här kompletterar väl allt nystande i den här tråden med en del vittnesutsagor. Här nämns återigen turer kring vårdnad, CH:s familj och så lär vi känna släktingen "M" (se nedan) som hittills sammanfattar all samlad ilska på halva internet: https://www.instagram.com/p/BEWU73woGS3/

Ett axplock (för allas trevnad har jag utelämnat alla jävla emojis och hashtaggar samt profilnamnen):
F: Framför allt; hur kan hon hålla på med det hon gör när hon har barn att ta hand om[?] läste i ViFöräldrar att hon ville köpa ett hus till sig och sina barn att bo i. Jaha, genom stulna pengar då eller?
(jag hittar inte ViFöräldrar-artikel, någon som vet?)

F: visst är ni släkt?
M: !! Hej.. Tyvärr så råkar jag vara det. Men det innebär inte att jag älskar henne precis. Hatar henne för vad hon gjorde mot min dotter[.] har oxå anmält henne till soc ang barnen. Satt på rättegången en tag o lyssna på hennes skit!!

M: !! Hon hotade mej oxå med att anmäla mej för nån månad sen., när jag skrev vikken looser hon är.. Och att hoppas soc tar hennes ungar från henne. Efter det blockade hon mej på fejjan.. Har aldrig vart vän med henne där!!! Och hon är psykopat... Ingen empati och ljuger sönder sej
F: Det förstår jag! Får man fråga vad hon gjorde mot din dotter? Hon verkar kunna gå över lik för att lura folk! Haha, mig skulle hon också anmäla... för förtal och ärekränkning
M: Hon lurade ner min dotter 2006 till turkiet o sa att de va 5 stjärnigt hotell., dom hamna i ett ruckel till hotell och sen ljög hon att flyget åker på kvällen fast den hade åkt på morgonen.. Min dotter stod på gatan medans horan festade bara.. Jag och min mamma fick skicka 7000kr så hon fick mat o en natt på hotell och flyg hem. Finns mycke jag vet om fittan och jaaaa.. Hon nattar ungarna sen drar hon ut o festar!!!!!
A: Men fyfan vad lågt!!!! vilken sjuk människa! Hur gammal var din dotter då?
M: Min dotter va då 19 år och första gången utomlands!!!
M: . Hennes morsa sa inget.. Hon är oxå totalt efterbliven. Catrin blåser alla.. Och kommer och fortsätta.. Tro mej

M: !! Vet du vad hon gör mer då!! jooo.. Åker till coop varje vecka och snor för typ 5000-6000kr varor. Kläder.skor.mat.. 5-6st Oxfile och lego .. Som hon sen säljer för halva priset på fejjan .. Hahaha.. Så jävla låg person asså
M: !!! Med andra ord så springer hennes barn i stulna kläder och skor.. Och leker med stulna leksaker.. Som hon oxå snor!!!!! Eftersom hon lever på soc så vet jag att hon köper ytterkläder från secondhand butiker till barnen.. Polarn o pyret overall för 60kr !!!! Hon är den största luffarn som går i ett par skor anser jag med tanke på att hon åker runt i butiker och snor grejjer oxå!!!

Nu vet vi ju inte hur mycket här som är sant heller och då det här är människor som verkar ha blivit bedragna av CH så finns det förmodligen ingen hejd på vad negativt de kan tänkas skriva om henne. Å andra sidan är CH:s egen trovärdighet på minus till skillnad från dessa personers.

Så mycket ilska. Så många utropstecken.
Citera
2016-05-29, 14:36
Medlem
GilGrissom82s avatar
Igår skrev hon på bloggen "I morgon tänkte jag lägga upp ett långt inlägg ang skadestånd, ekonomin osv! Missa inte det!"

No way att jag missar det - har redan laddat med popcorn!
Citera
2016-05-29, 15:00
Medlem
bananapanss avatar
Tack för allt gräv vonDunajewskan, jäkligt intressant och avslöjande framförallt! Kan ingenting om bloggar och skulle ha svårt att ta mig genom den djungel av inlägg som hon gjort på de olika plattformarna.

Tror precis som någon skrev att det är uppmärksamhet som får CH att gå igång rejält. Dålig som bra publicitet får henne att må bra. Skrattade högt åt Flesch inlägg där hen beskrev hur glad och nöjd CH verkade över att brottsplats intervjuade henne.

Det som förvånar mig är att hon verkar ha några få vänner som står ut att umgås med henne, nu är ju inte den tjejen hon finns på bild med på IG den skarpaste kniven i lådan men hon är snäll och lugn. Har aldrig stött på CH men hon är väl från Järna som är en riktig liten skithåla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in