Citat:
Ursprungligen postat av
Liza1979
När man läser dessa länkar så blir jag illamående! Främst det sista där hon beskriver hur lyckliga dom är!
Är denna människa så här sjuk i huvet? Då borde hon omyndigförklaras !
Har Daniel inte anmält henne för förtal?
Det verkar inte så, det borde väl ha kommit upp i tråden tidigare om en sådan anmälan funnits?
Jag vet inte hur det står till med henne, eftersom hon inte verkar särskilt... ja, begåvad, så tänker jag att hon kanske inte ens begriper hur hon ljuger. En smart bedragare, tänker jag, lägger en ett par större stötar, förskingrar kanske en stor summa pengar och försöker sopa igen sina spår. Hon verkar inte vara av den sorten.
Bloggen verkar ha varit ett sett för henne att få leva sitt drömliv och för att kunna visa upp det där drömlivet och hålla uppe illusionen om sig själv har hon bedragit människor och stulit från dem.
Jag tror inte för en sekund att hon inte begripit att hon gjort fel, men i jakten på det där livet som "toppbloggerska" som hon redan tror att hon lever har hon låtit ändamålen helga medlen. Med andra ord: hon har skitit i att det hon gjort varit fel. Om det nu stämmer att förundersökning pågår (och det tror jag, eftersom jag anser att Södertälje tingsrätts chefsåklagare har något mer trovärdighet än CH) så har hon också fortsatt att skita i att det hon gjorde varit fel, och gjort om det igen.
Ja, kolla vidare, där finns säkert liknande inlägg som jag har missat. Jag tappade lite sugen att fortsätta nysta när jag började tänka på alla oskyldiga människor som dragits ner i hennes malström och som hon dessutom har mage att förringa och smutskasta i sin blogg. Den här D med familj, fy fan vad hemskt för dem. Och om några år, när hennes son lärt sig googla sitt eget namn, kommer hans namn för evigt sammankopplas med den här historien, hur hans egen mor utnyttjade hans födelse för att gagna sig lita publicitet. Det gör ont att tänka på.