2016-10-11, 16:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Å nej Enhörningskött har du fått henne att sluta blogga !!!

Mitt liv kommer att bli tomt och sakna mening.

Tur att det bara tar någon dag innan hon är igång igen.

Lika bra att hon börjar vänja sig för på anstalt får dom säkert inte blogga så mycket Vad tror ni får hon ett år på kåken ? Jag hoppas men är tveksam för det första det är Sverige och hon är kvinna dom kommer ofta lindrigare undan i rätten.
Citera
2016-10-11, 16:39
Medlem
Neonights avatar
Efter det senaste inlägget...Catrins bristande självinsikt gör mig sjösjuk. Hon begriper faktiskt inte varför "media" (inte direkt så att hon är förstasidesstoff) skriver om henne och varför folk "hatar" på henne. Det är ju för fan helt otroligt att man inte kan lösa den ekvationen. Catrin verkar nästan upprörd över att folk ser ned på henne och hennes beteende. Folk är bara "hatare". Så länge hon betraktar folk som "haters" osv kommer hon aldrig komma till insikt om vad hon gjort osv och göra en verklig förändring i livet.

Det enda Catrin verkar ångra är att hon åkt fast och måste besvära sig med åtala och sånt där som "haters" sysslar med. Jävla idioter vi är asså! Vi kan ju inte må bra!!!
Citera
2016-10-11, 16:45
Medlem
Nu fick jag tid att läsa hennes svamlande "farväl".
Jag är omnämnd i Catrins blogg åter en gång! #kändiz #nuärmittlivkomplett #fancylife 😂
Citera
2016-10-11, 16:52
Medlem
Neonights avatar
Citat:
...rannsaka er själva innan ni ger er på någon annan.

Jag har aldrig lurat folk på tusentals kronor. Ezy
Citera
2016-10-11, 17:10
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Efter det senaste inlägget...Catrins bristande självinsikt gör mig sjösjuk. Hon begriper faktiskt inte varför "media" (inte direkt så att hon är förstasidesstoff) skriver om henne och varför folk "hatar" på henne.[...]
MEN hon hamnade på LT:s löp i alla fall!

Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Citat:
...rannsaka er själva innan ni ger er på någon annan.
Jag har aldrig lurat folk på tusentals kronor. Ezy

CH skulle bli så packad efter en runda "Jag har aldrig":
"Jag har aldrig ljugit och sagt mig vara basketproffs i Dubai. (sveper shot no 569)"
Citera
2016-10-11, 17:20
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
MEN hon hamnade på LT:s löp i alla fall!

CH skulle bli så packad efter en runda "Jag har aldrig":
"Jag har aldrig ljugit och sagt mig vara basketproffs i Dubai. (sveper shot no 569)"

Catrin "The Drinking Game":

1. Drick en klunk när Catrin skriver att hon inte skall blogga på ett tag
Citera
2016-10-11, 17:23
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraemmha
Däremot så vet jag inte om detta var något som Catrin fått i spons, Catrin var ju även aktiv snattare på Coop så hon kan ju lika gärna snott det.

Jag skulle behöva något mer konkret om detta för att inte avfärda det som hörsägen... Jag vet att flera personer påstått detta, men det har varit andra- och tredjehandsinfo.

Detsamma gäller ryktet om att hon stoppat undan pengar på Cypern (tagit provision hon inte varit berättigad till) och ryktet om att hon på olika sätt bedrog sin arbetsplats och sina kollegor när hon jobbade inom mobilförsäljning (snodde kontantkort, skrev under abonnemang i andras namn, osv) och slutligen att hon skulle ha nallat på pengarna i kassan på den/de krog/-ar hon skall ha jobbat i baren hos.

Jag tror att det är mer troligt att detta skett än att det inte skulle ha skett, CH:s trovärdighet ligger så långt under minus att jag trott på Jultomten före jag litat på hennes valser, men jag hade ändå tagit beskyllningar som dessa mer på allvar ifall någon bevisligen inblandad part kunde beskriva detta händelseförlopp detaljerat.
Citera
2016-10-11, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Jag skulle behöva något mer konkret om detta för att inte avfärda det som hörsägen... Jag vet att flera personer påstått detta, men det har varit andra- och tredjehandsinfo.

Detsamma gäller ryktet om att hon stoppat undan pengar på Cypern (tagit provision hon inte varit berättigad till) och ryktet om att hon på olika sätt bedrog sin arbetsplats och sina kollegor när hon jobbade inom mobilförsäljning (snodde kontantkort, skrev under abonnemang i andras namn, osv) och slutligen att hon skulle ha nallat på pengarna i kassan på den/de krog/-ar hon skall ha jobbat i baren hos.

Jag tror att det är mer troligt att detta skett än att det inte skulle ha skett, CH:s trovärdighet ligger så långt under minus att jag trott på Jultomten före jag litat på hennes valser, men jag hade ändå tagit beskyllningar som dessa mer på allvar ifall någon bevisligen inblandad part kunde beskriva detta händelseförlopp detaljerat.

Jag kan (men kommer inte göra det) namnge personen som Catrin startat abonnemang i dennes namn. Har pratat personligen med hen (för många år sen) men kan tyvärr inte ge bevis såklart.

Det att hon snattat på Coop har hennes moster/mammans kusin eller vad hon nu är. Också sagt till mig personligen. Catrin sa att hon var sponsrad av Coop och tog med den här personens dotter dit. Men i själva verket så använde hon självscanningen men slog bara inte in dyra varor. Men som sagt, saknar bevis
Citera
2016-10-11, 17:50
Medlem
Är det ingen mer än jag som reagerade på att hon här om dagen i stort sätt planerat en fällande dom och i princip säger att hon blir dömd i kommande rättegång. Och min magkänsla säger att hon faktiskt begått brotten men inte rakt ut? Men iaf har planerat att hon kommer få skaka galler.

Men i hennes "Avskedsbrev" säger i princip mot sig själv att alla är Haters och att hon kommer neka till alla anklagelser för att hon är helt oskyldig och att folk bara försöker sätta dit henne?

Hade jag varit oskyldig så hade jag varit rosenrasande hela vägen, aldrig hade jag planerat ett fängelsestraff eller en fällande dom överhuvudtaget.

Innan veckan är slut har hon bloggat igen, det kan jag nästan lova.

Jag hoppas att hon får minst 1 års fängelse som blir runt 8-9 månader och att Socialtjänsten omhändertar pojkarna och hittar ett meningsfullt fosterhem till dem.
Jag tycker att hon har visat prov på ett flertal gånger att hon inte är lämplig som förälder.
Hon kanske är jätte bra mellan varven och det kan jag inte säga något om men sysslar man med upprepande brottslighet, får sin dom för att månader efter den börjar igen.

under tiden har hon "rymt" till turkiet med ena barnet, gjort falsk anmälan om våldtäkt osv.
listan kan göras oändlig på vad hon har gjort som är brottsligt, oansvarigt och regelvidrigt.

Men tyvärr har vi en kultur i Sverige att man alltid kan bättra sig. Dock tror jag att man mjölkat ur begreppen för långt.

Jag ger människor mer än gärna flera chanser till bättring men nu i detta fall att det har gått för långt och en fängelsedom och omhändertagande av barnen skulle vara det enda rätta. Sen får hon efter fängelset visa på allvar att hon är värd att han kontakt med sina barn.
Citera
2016-10-11, 18:06
Medlem
Jag skulle kunna svara på flera av inläggen här, men det känns rätt meningslöst då mina inlägg ändå bara försvinner.

Men för er som ändå hinner läsa innan det försvinner:

Catrin har ju dragit utomlands med ena barnet i flera månader utan pappans medgivande, vilket ju är en helt egen åtalspunkt, "egenmäktighet med barn" eller något sådant kallas det.

Dessutom har hon erkänt att hon tänkte fly från rättvisan till Turkiet och ta barnen/t med sig

Allt sammantaget så tycker jag att det verkar som hon absolut har försuttit sina chanser som förälder, att till på köpet fortsätta att begå bedrägerier och riskera fängelse är ju bara sista droppen som urholkar hennes trovärdighet som förälder.

Är det för sent för pappan att ta upp hennes långvariga Turkiet resa i domstol?
Citera
2016-10-11, 18:12
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Att jag nu är misstänkt igen, för nya bedrägerier är absurt och jag kommer neka livet ut. Det är jävligt lätt att skylla på någon som redan ligger ner, för att sedan starta en cirkus igen, och sen är det extra roligt för människor att gotta sig i allt – tills något händer de själva..

Catrin vill alltså hävda att de åtal som nu ligger i pipen är en konspiration mot henne av åklagare plus brottsoffren? Eller är jag helt ute och cyklar? Det är hennes teori?
Citera
2016-10-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
Jag skulle kunna svara på flera av inläggen här, men det känns rätt meningslöst då mina inlägg ändå bara försvinner.

Men för er som ändå hinner läsa innan det försvinner:

Catrin har ju dragit utomlands med ena barnet i flera månader utan pappans medgivande, vilket ju är en helt egen åtalspunkt, "egenmäktighet med barn" eller något sådant kallas det.

Dessutom har hon erkänt att hon tänkte fly från rättvisan till Turkiet och ta barnen/t med sig

Allt sammantaget så tycker jag att det verkar som hon absolut har försuttit sina chanser som förälder, att till på köpet fortsätta att begå bedrägerier och riskera fängelse är ju bara sista droppen som urholkar hennes trovärdighet som förälder.

Är det för sent för pappan att ta upp hennes långvariga Turkiet resa i domstol?

Det har han redan gjort. Läs bak i tråden om det inte ligger i sammanfattningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in