2016-09-28, 10:18
Medlem
Banditas avatar
Är det så att K1 vid upprepade tillfällen inte dyker upp på förskolan utsatta dagar så kommer förskolan tillslut att göra en orosanmälan till soc.
Känner till en förälder som liksom Catrin bara lät sitt förskolebarn stanna hemma titt som tätt, och fick därav en orosanmälan på sig.
Citera
2016-09-28, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita
Är det så att K1 vid upprepade tillfällen inte dyker upp på förskolan utsatta dagar så kommer förskolan tillslut att göra en orosanmälan till soc.
Känner till en förälder som liksom Catrin bara lät sitt förskolebarn stanna hemma titt som tätt, och fick därav en orosanmälan på sig.

Fast det där är nog mer om hur man sköter det. Finns ingen lag på att barnen måste gå i förskolan. Hör man bara av sig till förskolan och meddelar att barnet inte kommer så händer inget. Skolplikt är det först vi 7 års ålder. Sen är det klart dumt att han missar mycket av det dom lär sig i förskoleklassen. Han kommer ju komma efter.
Citera
2016-09-28, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harambe
Finns det något sätt man kan se hur många besökare som CH har på sin blogg? Jag skulle väl gissa på att majoriteten är deån Fb. Men med tanke på att hon hävdar att hon driver en av Sveriges största bloggar, men har inga kommentar på sina inlägg. Så blir man ju lite fundersam på hur många besökare hon verkligen har

Frågade en hacker-kompis. Han sa att enda sättet att se antal besökare på CH:s blogg är att ha hennes inloggnings-/adminuppgifter.

Om inte hon själv skulle välja att delta i typ bloggportalens rankingar. Vet inte exakt hur det funkar när de kan rapportera antal sidvisningar per IP-adress och timme men gissar att bloggaren/domänägaren på något sätt gett dem behörighet att ta del av uppgifterna. Det kan omöjligen handla om egenrapporterade uppgifter (att bloggaren skulle påstå visst antal visningar och bloggportalen bara ta det för sanning).

Är själv ganska talanglös när det kommer till sånt här så vet inte om min hacker-kompis har rätt men tycker det låter rimligt.
Citera
2016-09-28, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Du kan ju maila också, det gjorde jag.
När jag frågade åklagaren i torsdags när hon skulle väcka åtal, skrev hon förhoppningsvis under hösten här nu.

Tack för tipset. Jag har mailat med henne också men upplever en markant skillnad i hur mycket information man får ut genom att maila med en myndighetsföreträdare kontra att prata med den.

Att åtal kommer väckas relativt snart har åklagaren sagt länge. Det jag hoppas få reda på är lite mer detaljer än så.
Citera
2016-09-28, 14:34
Medlem
Citat:
Finns det något sätt man kan se hur många besökare som CH har på sin blogg? Jag skulle väl gissa på att majoriteten är deån Fb. Men med tanke på att hon hävdar att hon driver en av Sveriges största bloggar, men har inga kommentar på sina inlägg. Så blir man ju lite fundersam på hur många besökare hon verkligen har

Finns ju massor med statistik sidor man kan kolla. På ena står det att hon har ca 54 unika besökare per dag (troligen bara vi från FB ). Här är två olika stats;

http://www.siteworthtraffic.com/repo...rinhedlund.com

https://www.similarweb.com/website/catrinhedlund.com
Citera
2016-09-28, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomii
Finns ju massor med statistik sidor man kan kolla. På ena står det att hon har ca 54 unika besökare per dag (troligen bara vi från FB ). Här är två olika stats;

Intressant! Tack!!!

Är min hacker-kompis totalt jävla talanglös eller byggor sidorna du länkar till på uppskattningar mer än hundraprocentig fakta?

(Det jag frågade min kompis var hur man kunde ta reda på exakt hur många besökare hon har och med total säkerhet.)
Citera
2016-09-28, 16:04
Medlem
Harambes avatar
Citat:

Tackar! Hela 54 unika besökare och på plats 23 000 nånting i Sverige, toppbloggare jo tjena.

Någon som kan förklara för mig varför K2's pappa J tillåter hans son bo hos en återfallsbrottsling som inte på nåt sätt visar ånger eller verkar bry sig om sin BO?

Edit: Vet någon om vad det är för podcast hon ska spela in? Hon nämner det i sitt senaste blogginlägg
Senast redigerad av Harambe 2016-09-28 kl. 16:06.
Citera
2016-09-28, 17:25
Medlem
Citat:
Tackar! Hela 54 unika besökare och på plats 23 000 nånting i Sverige, toppbloggare jo tjena.

Någon som kan förklara för mig varför K2's pappa J tillåter hans son bo hos en återfallsbrottsling som inte på nåt sätt visar ånger eller verkar bry sig om sin BO?

Edit: Vet någon om vad det är för podcast hon ska spela in? Hon nämner det i sitt senaste blogginlägg

Jag tolkar det som att hon ska lyssna på podcast jag? 🙈
Citera
2016-09-28, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Intressant! Tack!!!

Är min hacker-kompis totalt jävla talanglös eller byggor sidorna du länkar till på uppskattningar mer än hundraprocentig fakta?

(Det jag frågade min kompis var hur man kunde ta reda på exakt hur många besökare hon har och med total säkerhet.)

Nu kan jag ju inte säga säkert att det är exakt 100% även om just dessa sidor är två av de största och man ska verkligen kunna lita på statistiken där, men man får oavsett en uppskattad siffra vilket är intressant tycker jag.
Citera
2016-09-28, 18:15
Medlem
Citat:
Nu kan jag ju inte säga säkert att det är exakt 100% även om just dessa sidor är två av de största och man ska verkligen kunna lita på statistiken där, men man får oavsett en uppskattad siffra vilket är intressant tycker jag.

Läste lite på själva sidorna om hur det funkar och det rör sig om uppskattningar men kvalificerade sådana!

Superintressant!!! Tusen tack!!!

Gissade att hon hade få läsare men att det var såhär få hade jag inte kunnat föreställa mig. Det här är ju ett skämt.

Vi måste väl vara åtminstone 30-40 personer här på FB som går in på bloggen pga den här tråden? Och sen ytterligare ett gäng som inte hänger här men som går in för att de blivit blåsta av henne och vill hålla lite koll, eller ogillar henne av någon annan anledning.

Finns det någon som läser bloggen av de skäl Catrin vill att den ska läsas?
Citera
2016-09-28, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Läste lite på själva sidorna om hur det funkar och det rör sig om uppskattningar men kvalificerade sådana!

Superintressant!!! Tusen tack!!!

Gissade att hon hade få läsare men att det var såhär få hade jag inte kunnat föreställa mig. Det här är ju ett skämt.

Vi måste väl vara åtminstone 30-40 personer här på FB som går in på bloggen pga den här tråden? Och sen ytterligare ett gäng som inte hänger här men som går in för att de blivit blåsta av henne och vill hålla lite koll, eller ogillar henne av någon annan anledning.

Finns det någon som läser bloggen av de skäl Catrin vill att den ska läsas?

Tack själv för att du läste på hur sidorna fungerar, och jag väljer då att fortsätta att lita på dem=)

Jag skulle verkligen vara förvånad om någon faktiskt är intresserad av hennes blogg i sig. Varje dag kommer ett inlägg om en dag precis lika "innehållsrik" som dagen innan. Verkar ju inte ha mycket variation i vardagen lixom. Men hey, kanske att det finns folk med tråkigare liv än Catrin och som faktiskt tycker att hon har en intressant blogg
Citera
2016-09-28, 18:49
Medlem
Okej.
Du kan ju skriva ett inlägg på trådsidan när du fått de uppgifterna/informationen då om du vill ha.
Utredningen hålls i Flemingsberg på polisen där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in