2016-09-27, 17:29
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harambe
Dom har tydligen också varit på en äventyrs dag, antagligen i S-tälje. Där dom bytte in 2 spel mot 2 nya och fick pengar på ett presentkort?. Med tanke på att det lär ha varit på Gamestop som dom gjorde det på så borde dom väl fått ha betala för den andra spelet?

Om det inte var väldigt nya spel i obruten förpackning betvivlar jag på att spelen de fick var nya. Vanligtvis byter man in gamla och får ut gamla (eller vad värdet nu kan uppgå till i reda kontanter), eller byter in gamla och betalar mellanskillnaden för att få ut de nya spelen man vill ha.

I alla fall är det så jag minns att det fungerar. Annars tycker jag att vi alla springer till Gamestop med våra gamla spel så att vi kan få nya spel och presentkort!
Citera
2016-09-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomipommi
Detta beteende kommer bita henne i röven när han blir äldre och faktisk har krav på att ha en viss närvaroprocent.
K1 är van vid att få göra lite som han vill och Catrin kommer absolut inte ha den auktoritet och respekt med sig för att få ett motstridigt barn som är van vid att göra som han vill, när han vill och som inte vill gå till skolan att faktiskt gå dit.

Kan också komma att bita henne i röven i sin ständigt pågående vårdnadstvist med K1:s pappa. Att gå i skolan anses trots allt ligga i linje med "barnets bästa". En förälder som regelbundet tar med sitt barn på Finlandskryssningar (eller utflykter till Södertälje) istället för att skicka det till skolan anses i regel inte verka i enlighet med barnets intressen.
Senast redigerad av UnicornMeat 2016-09-27 kl. 17:51.
Citera
2016-09-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Kan också komma att bita henne i röven i sin ständigt pågående vårdnadstvist med K1:s pappa. Att gå i skolan anses trots allt ligga i linje med "barnets bästa". En förälder som regelbundet tar med sitt barn på Finlandskryssningar (eller utflykter till Södertälje) istället för att skicka det till skolan anses i regel inte verka i enlighet med barnets intressen.

Men K1 ville ju stanna hemma och spela TV spel istället för att gå till skolan?

Vilken ansvarsfull förälder uppmuntrar inte sån't redan i en väldigt låg ålder, så att dom tidigt får lära sig att det är okej?

Jag har avhållit mig från att spekulera i barnens uppväxt, då jag ändå tycker att man kan räkna dom som "tabula rasa", ett oskrivet blad.

Men dom formas sakta av sitt umgänge, till största delen sin mor, som visar att det är helt okej att smita undan ansvar, man behöver inte göra tråkiga saker även om dom anses obligatoriska, det går alltid att finna en ursäkt. (sovit dåligt/känner sig "hängig" och tusen andra ursäkter)

Jag har svårt att se dessa barn som tonåringar flitigt studerandes och senare arbetandes utan att falla för lockelsen att helt enkelt bara skita i det och sitta hemma och spela tv-spel eller helt enkelt bara hänga med andra smitare som inte heller ids gå i skola/arbeta.

Jag ser en stor risk att barnen inte heller kommer att bli produktiva medborgare, kanske blir även dom kriminella eftersom det är "den lätta vägen" att dels få in cash på olika bidrag och sedan fiffla lite här och där för "guldkanten i tillvaron" som dom redan har lärt sig att man ska ha.
(även om den senaste guldkanten bestod i en köpt rulltårta med spraygrädde och fasttryckta lösviktsgodisar)

Tyvärr tror jag att mamma CH är rent av dålig för K1 och K2
Citera
2016-09-27, 21:19
Medlem
Fick du tag i åklagarkvinnan idag då?
Citera
2016-09-27, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Fick du tag i åklagarkvinnan idag då?

Är frågan riktad till mig?

Om så; nej. Ringde fem gånger utan framgång. Enligt receptionen skulle hon vara på plats men hon svarade i vilket fall inte. Fortsätter försöka imorgon.
Citera
2016-09-27, 22:25
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Om så; nej. Ringde fem gånger utan framgång. Enligt receptionen skulle hon vara på plats men hon svarade i vilket fall inte. Fortsätter försöka imorgon.
Vi, iaf jag, uppskattar verkligen ditt engagemang. Det verkar faktiskt som åklagaren duckar dig en smula atm
Förhoppningsvis beror det på förberedelser för stundande åtal och isf behöver nog inte CH engagera sig (as if) i ev. halvtidsjobb (halva veckor en halv månad?) och studier. Det senare kommer hon förhoppningsvis snart att få gott om tid att ägna sig åt.

Och om de senaste dagarnas händelser:
Jag vet verkligen inte mycket om barnuppfostran men mina verkar hyfsat välartade. Jag tror inte att det är en smart taktik att bara ge efter för "vill inte gå till skolan idag" men det kanske var så hennes egen uppväxt var?

"My life is your movie"? Jag fattar faktiskt inte, menar hon att vi ska leka "gissa filmen"? Just nu känns det som en riktig B-rulle men några förslag skulle ju kunna vara:
Nu blåser vi snuten - Igen
Dum och dummare
Den långa flykten
Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott
Citera
2016-09-27, 22:32
Medlem
Okej, ja frågan var till dig.
Citera
2016-09-27, 22:35
Medlem
Citat:

Vi är tacksamma för ditt arbete.

Ringer du från osynligt nummer kan det vara därför du aldrig kopplas fram
Citera
2016-09-27, 22:40
Medlem
Du kan ju maila också, det gjorde jag.
När jag frågade åklagaren i torsdags när hon skulle väcka åtal, skrev hon förhoppningsvis under hösten här nu.
Citera
2016-09-28, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Besserschmitt
En son som heter Kevin, särskrivningar en masse och frekvent användande av "han" när det ska vara "honom". Kan en tjej bli mer WT än denna Catrin? Visst ja, jag glömde det sanna adelsmärket för WT-tjejer, nämligen att skaffa barn med en neger...
En?! Hon har skaffat med två t.o.m.
Senast redigerad av MisssSweden 2016-09-28 kl. 02:16.
Citera
2016-09-28, 09:59
Medlem
Harambes avatar
Finns det något sätt man kan se hur många besökare som CH har på sin blogg? Jag skulle väl gissa på att majoriteten är deån Fb. Men med tanke på att hon hävdar att hon driver en av Sveriges största bloggar, men har inga kommentar på sina inlägg. Så blir man ju lite fundersam på hur många besökare hon verkligen har
Citera
2016-09-28, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harambe
Finns det något sätt man kan se hur många besökare som CH har på sin blogg? Jag skulle väl gissa på att majoriteten är deån Fb. Men med tanke på att hon hävdar att hon driver en av Sveriges största bloggar, men har inga kommentar på sina inlägg. Så blir man ju lite fundersam på hur många besökare hon verkligen har

Tja, vilka kan det vara?? Det är väl typ familjen (den som fortfarande umgås m henne), han "J", barnens pappor som vill hålla koll och vi trogna läsare från FB, varningsgruppen och övriga "fanklubbar" osv...

Typ 23pers.......😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in