2016-09-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men hur skulle det fungera? Nu känner jag mig mer korkad än vanligt är jag rädd
Då borde hon väl ha blivit vräkt? Bredbandet avstängt etc etc?

Sist hon blev vräkt har jag för mig att hon inte betalat hyran på väl över ett år. (Hyresvärden drog det till tingsrätten så allt fanns dokumenterat.) Så absolut, förr eller senare blir man vräkt men på kort sikt funkar det!

Bredbandsbolag och telefonoperatörer brukar vara snabbare med att stänga av tjänsten. Och el-leverantörer likaså. Men tror att man genom att lova att man snart ska betala kan komma undan ganska länge där också. Speciellt om man någon gång ibland (typ när man blåst sin kille på 60 tusen) gör delbetalningar.

Jag vet att hon inte betalar räkningarna för saker som "bara" leder till inkasso och sedan kronofogden. Hon betalar inte tillbaka på sina CSN-lån, betalar inte patientavgifter för sig själv eller sina barn när de söker vård (de tas på faktura, hon betalar inte fakturorna och de hamnar till slut hos kronofogden), betalar inte sin tv-avgift, betalar inte p-böter osv. Allt sånt ligger nämligen hos kronofogden och skulderna växer hela tiden i takt med att hon inte betalar de nya räkningarna/fakturorna.

Det är som sagt inte en särskilt långsiktig lösning att inte betala räkningar men det funkar ändå ett tag.

Passar på att slänga in lite ekonomitips till Catrin:

1. Ring radiotjänst och säg att du inte äger en tv så slipper du åtminstone de avgifterna! (Sluta i så fall också lägga upp bilder på bloggen där din tv syns.)

2. Fixa så att du och dina barn får frikort inom vården! Ni har obetalda patientavgifter på långt över 1100 kronor/år, varje år. (Källa: kronofogden.) Betala de första 1100 kronorna, se till att få ett frikort (räcker med att typ be om det, kan vara bra att ha sparat kvittona om man vårdats på många olika ställen), och slipp få nya fakturor från vården under tiden frikortet gäller.
Senast redigerad av UnicornMeat 2016-09-07 kl. 17:01.
Citera
2016-09-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritstag
http://tinypic.com/r/2cxgsy9/9

http://tinypic.com/r/1znwdow/9

Nya alster

TACK!!! Skrattade högt. Hon är ju som en jävla parodi på sig själv!!!

Seriös fråga: ÄR Catrin Hedlund (hela hon alltså) ett konstprojekt?
Citera
2016-09-07, 17:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnicornMeat
Sist hon blev vräkt har jag för mig att hon inte betalat hyran på väl över ett år. (Hyresvärden drog det till tingsrätten så allt fanns dokumenterat.) Så absolut, förr eller senare blir man vräkt men på kort sikt funkar det!

Bredbandsbolag och telefonoperatörer brukar vara snabbare med att stänga av tjänsten. Och el-leverantörer likaså. Men tror att man genom att lova att man snart ska betala kan komma undan ganska länge där också. Speciellt om man någon gång ibland (typ när man blåst sin kille på 60 tusen) gör delbetalningar.

Jag vet att hon inte betalar räkningarna för saker som "bara" leder till inkasso och sedan kronofogden. Hon betalar inte tillbaka på sina CSN-lån, betalar inte patientavgifter för sig själv eller sina barn när de söker vård (de tas på faktura, hon betalar inte fakturorna och de hamnar till slut hos kronofogden), betalar inte sin tv-avgift, betalar inte p-böter osv. Allt sånt ligger nämligen hos kronofogden och skulderna växer hela tiden i takt med att hon inte betalar de nya räkningarna/fakturorna.

Det är som sagt inte en särskilt långsiktig lösning att inte betala räkningar men det funkar ändå ett tag.

Passar på att slänga in lite ekonomitips till Catrin:

1. Ring radiotjänst och säg att du inte äger en tv så slipper du åtminstone de avgifterna! (Sluta i så fall också lägga upp bilder på bloggen där din tv syns.)

2. Fixa så att du och dina barn får frikort inom vården! Ni har obetalda patientavgifter på långt över 1100 kronor/år, varje år. (Källa: kronofogden.) Betala de första 1100 kronorna, se till att få ett frikort (räcker med att typ be om det, kan vara bra att ha sparat kvittona om man vårdats på många olika ställen), och slipp få nya fakturor från vården under tiden frikortet gäller.
Jag beklagar min uppenbara okunnighet på området. Samtidigt får jag väl vara glad över den, den betyder ju att jag inte ens i fantasin kan föreställa mig det sättet att leva
Men om man blivit vräkt och har betalningsanmärkningar lär man inte få ett hyreskontrakt sen. Så kanske soc har trätt in men sades det inte tidigare att det var hennes mamma som stod på kontraktet?

Stackars kids, tur att de är för unga för att fatta den moraliska misären.

P. S.
Och till Ms. Prune:
#youonlyfuckwithstupidpeoplebecausesmartmenwouldnt touchyouwithatenfootpole
(drar efter andan, den tog tid).
D. S.
Citera
2016-09-07, 17:15
Medlem
Men vad gör hennes familj under tiden hon håller på med sin "kriminella karriär" ?
Hade det varit min syster som ställer till det så för jävligt så hade hela familjen antingen gjort något åt det ordentligt eller driva en process för att få bort systersönerna iväg från henne och sen ta avstånd från henne tills vidare.

Jag kan förstå i början om de tog hennes sida och försvarade henne samt hon måste ha ljugit rejält för dem också under en lång tid. Passar in på hennes personlighet.
Men under rättegången och efter domen utöver "kändisskandalen" så måste de ju ha fattat att hon har ljugit grovt för dem så det går inte längre att förneka sanningen.

Vad tänker de just nu?
Vad hade ni gjort om ni var Catrins morsa eller bror(tror jag har sett en bild på honom samt hon refererar till han ofta)?
Citera
2016-09-07, 18:04
Medlem
Bedragarbloggerskan: ”Jag har inga kommentarer” - Nyheter - www.lt.se http://lt.se/nyheter/nyheter/1.42645...a-kommentarer-

Caaaarina. Nu skriver lokalblaskan om dig igen.

Asså du e verkligen en mediahora <3
Citera
2016-09-07, 18:27
Medlem
Hennes diagnos måste ju vara en multivariant, men jag kan inte sluta förvånas och fascineras av hennes totala brist på filter och förmåga att självförnedra sig. IG-kontot är för en stund (?) publikt och hon tycker - på riktigt - att bästa sättet att skaka av sig problem är att fly utomlands. Som om det skulle fungera. Hon borde inte få ha vårdnaden om sina barn.
Och alla dessa flinande bilder. Känner henne inte, är inte drabbad av hennes bedrägerier men upprörs över att människor som hon får gå lösa. Och fortsätta.
Citera
2016-09-07, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackeyedpea
Hennes diagnos måste ju vara en multivariant, men jag kan inte sluta förvånas och fascineras av hennes totala brist på filter och förmåga att självförnedra sig. IG-kontot är för en stund (?) publikt och hon tycker - på riktigt - att bästa sättet att skaka av sig problem är att fly utomlands. Som om det skulle fungera. Hon borde inte få ha vårdnaden om sina barn.
Och alla dessa flinande bilder. Känner henne inte, är inte drabbad av hennes bedrägerier men upprörs över att människor som hon får gå lösa. Och fortsätta.

Att hon fortfarande har vårdnaden om barnen - är ett mysterium
Citera
2016-09-07, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Egentligen inte hon bor trots allt i Sverige.
Citera
2016-09-07, 19:10
Medlem
Neonights avatar
Om det är så att hon fortsatt att begå brott så har ju kriminalvården gjorde ett misstag genom att bedöma hennes återfallsrisk som "låg". Det tog ju inte många veckor innan hon var igång igen. Som det verkar.
Citera
2016-09-07, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Om det är så att hon fortsatt att begå brott så har ju kriminalvården gjorde ett misstag genom att bedöma hennes återfallsrisk som "låg". Det tog ju inte många veckor innan hon var igång igen. Som det verkar.

Vi som känner igen sådana här hänsynslösa och totalt amoraliska manipulatörer som Latrin Hedlund, vi kunde -om man från Frivården hade frågat oss, direkt höjt vår varningsflagg. Detta är en garanterad återfallsförbryterska och det visade hon upp på egen hand genom hur hon vägrade se att sitt beteende som allvarlig brottslighet, utan signalerade i princip att offren får skylla sig själva.
En äkta psykopat; en kvinna helt utan förmåga till empati. Oåtkomlig för terapi. Mina 5 cent.
Citera
2016-09-07, 19:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Vi som känner igen sådana här hänsynslösa och totalt amoraliska manipulatörer som Latrin Hedlund, vi kunde -om man från Frivården hade frågat oss, direkt höjt vår varningsflagg. Detta är en garanterad återfallsförbryterska och det visade hon upp på egen hand genom hur hon vägrade se att sitt beteende som allvarlig brottslighet, utan signalerade i princip att offren får skylla sig själva.
En äkta psykopat; en kvinna helt utan förmåga till empati. Oåtkomlig för terapi. Mina 5 cent.
Jag har i mina mer cyniska stunder också funderat på det. Hur skulle psykiatrins favoritlösning KBT fungera på Fröken Plommon? Precis som du tror jag svaret är: Inte Ett Sabla Dugg
Citera
2016-09-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av denisa

Vad gäller barn nr 2 så har pappan aldrig begärt att ta del i vårdnaden.

Vad gäller barn nr 1 så är det däremot en jävla skandal hur domstolarna har agerat! Där har pappan slagits för att få ta del i vårdnaden sedan barnet föddes. Catrin har under hela tiden motsatt sig såväl gemensam vårdnad som umgängesrätt. Hon har även ägnat sig åt ett omfattande umgängessabotage (som visserligen till slut fick domstolen att belägga henne med vite om hon fortsatte).

Men det sjukaste av allt i hela den historien är hur Catrin straight out ljög i en av vändorna i rätten och påstod att hon inte alls hade bott i Turkiet under nio månaders tid! Att pappan under den tiden inte fått träffa sitt barn en enda gång (trots att det fanns ett domstolsbeslut om umgänge sista helgen varje månad) berodde enligt Catrin på att barnet blivit sjukt osv. Pappan menade att det uppenbarligen var lögner och hänvisade till hennes blogg där man kunde läsa om hennes liv i Turkiet men Catrin bara förnekade. Hon hade inte alls bott i Turkiet.

Sjuka jävla människa! Och talanglösa jävla domstol som lät henne komma undan med den absurda lögnen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in