Citat:
Ursprungligen postat av
Clean-Cut-Kid
Målet avskrivs inte och inte heller misstankarna, hon häktas bara inte!
Målet finns kvar och åklagaren fortsätter utreda, till dess hen väcker åtal, begär henne häktad igen eller lägger ner utredningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
henki420
Om hon inte häktas kommer hon att få vara fri fram till rättegången. Där döms hon antingen till fängelse eller förlängd skyddstillsyn. Blir det fängelse får hon förmodligen åka hem och vänta på en inkallelse till fängelse, något som kan dröja beroende på hur mycket plats det finns i fängelserna. 6 månader till ett år är inte ovanligt. Väntan i sig kan för många kännas som ett förlängt straff, då man inte kan resa eller planera för något vettigt innan man åkt in.
Tack så hemskt mycket, hörrni! Jag hade verkligen fått det om bakfoten. Med andra ord innebär häktningen bara att hon frihetsberövas, känner att jag borde ha fattat det, men jaja.
Tror ni att det är rimligt att hoppas på fängelse denna gång? Jag trodde verkligen att hon skulle få fängelse förra gången, eftersom det rörde sig om så många personer och så stora summor.
Om hon inte får fängelse, kan hon få till exempel internetförbud eller något liknande? Fotboja, eller vad sjutton gäller?