Först vill jag tack alla som gillar mina sammanfattningar, jag tror att de behövs och jag hoppas nytillkomna läser dem också (okej, de gör det inte alltid, men de borde). För min egen skull ville jag också få litet rätsida på vad jag missat under semestertider-
Citat:
Ursprungligen postat av
UnicornMeat
Är också stolt över att vi har lyckats skapa en så otypisk flashbacktråd. Vi är mestadels on topic, vi jobbar med någon typ av pressetik (mycket tack vare vonDunajewskan), de få gånger någon hänfallit åt rasism har tråden i stort ignorerat det, vi lyckas "gräva" fram riktiga fakta osv osv.
Pressetik på Flashback! Hujedamej! Passa dig,
UnicornMeat, snart kommer någon börja gråta om åsiktskorridoren och "PK-sverige" i denna tråd, om 3... 2... 1... 0-
Citat:
Ursprungligen postat av
irrljus
Sopot, Polen, enligt insta. Vet inte med vem.
Det här tycker jag är intressant!
Vi borde lista alla ställen hon åkt till. Jag köper inte för fem öre att hon kan köpa en sistaminuten hit eller dit för fem öre. Och fem öre är väl ungefär vad hon har råd att lägga.
Citat:
Ursprungligen postat av
UnicornMeat
Passar på att slänga in lite ekonomitips till Catrin:
1. Ring radiotjänst och säg att du inte äger en tv så slipper du åtminstone de avgifterna! (Sluta i så fall också lägga upp bilder på bloggen där din tv syns.)
2. Fixa så att du och dina barn får frikort inom vården! Ni har obetalda patientavgifter på långt över 1100 kronor/år, varje år. (Källa: kronofogden.) Betala de första 1100 kronorna, se till att få ett frikort (räcker med att typ be om det, kan vara bra att ha sparat kvittona om man vårdats på många olika ställen), och slipp få nya fakturor från vården under tiden frikortet gäller.
Jag vill lägga ned ett tredje tips: Sluta betala för ditt domännamn. Du sitter på en wordpressplattform som är helt gratis att använda utan domännamn. Föreslår bedragarbloggerskan.wordpress.com
Citat:
Ursprungligen postat av
henki420
Ok, men då är det väl inte så konstigt att domstolen och frivården mest har utgått från vad mästerlögnerskan har sagt till dem. Då är det inte heller så konstigt att det blev ett såpass lågt straff och att det sedan rann ut i sanden.

Jag är ändå inne på
henki420s linje (här och i tidigare inlägg). Något är fortfarande konstigt, inte lurt kanske, men enastående ensidigt!
Den som läst FUP:en, eller i alla fall allt annat material som handlar om hur denna människa har stämpelkort hos tingsrätten, borde inte lyssna så himla mycket på vad hon säger.
Det finns, i MLs vårdnadsfall, underlag som grundar sig på vad människor kring CH:s son säger. De har en helt annan bild av situationen än CH (exempelvis att barnet inte alls är skrämt av sin pappa, som CH påstår).
Så frågan är alltså: varför väger CHs ord så tungt?