2016-09-14, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Men du tyckte att det var OnT att diskutera Cassandras byxor (electric banana band)?

Eller K1s födelsedagstårta?

Eller mer än en gång berätta att du vill att Crissy ska få stryk?

Eller när du delar med dig dina tankar om hennes röv?

Jag kan bara hålla med! Vissa saker går tydligen bra när det är Glufsaren som skriver.

Sen är det ju så att det vore en sak om CH behövde lite avlastning ibland som ensamstående förälder(även om det är självvalt), men att så ofta resa och parta och då för pengar hon fixat genom bedrägerier, gör att man verkligen kan ifrågasätta hennes modersinstinkter. Dessutom överexponerar hon barnen i sin blogg. Barn älskar oftast sina föräldrar oavsett, men det blir brutalt för barnen när dom blir äldre och förstår att alla resor och annat skoj, som dom varit med på, är finansierat med ett kriminellt leverne av deras mamma.
Citera
2016-09-14, 16:20
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Jamen eller hur?
Själv hade jag gjort allt för att få stopp, denna mamma verkar bara kunna skydda och stötta sin psykopatstörda 30-åriga dotter, helt rubbat!!

Caitlin skrev väl i bloggen något i stil med att hon och mamman har en "överdrivet" nära relation. Det är väl just detta "överdrivna" som får mamman att blunda för dotterns bedrägerier
Citera
2016-09-14, 16:20
Medlem
Incendios avatar
Detär talade (och sorgligt) att barnen så ofta "väljer att stanna hos mormor" när Cajsa är ute och reser. De flesta barn tycker att det är ett äventyr att resa. Min dotter åkte tåg under sommarlovet och pratar fortfarande om det liksom. Så antinngen är de i själva verket superledsna för att de inte får följa med på äventyr eller så vet de med sig att de har det bäst hos mormor där de inte ständigt måste byta miljö hela tiden. Att C inte får dåligt samvete gentemot främlingar är en sak, men att hon verkar vara så imun mot moderskänslor gör ont i mig.
Citera
2016-09-14, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDunajewskan
Det troliga är väl delvis att hon faktiskt inte kan sluta, jag kan tänka mig att detta är beroendeframkallande ungefär som snatteri (och psykologin bakom kanske
Tillägg: Skall sägas att Nyheter24 tagit upp fallet också, men det var ett tag sedan det med.

Precis, det var anledningen till att hon skulle gå det s.k. VINN-programmet. Genom det bryta ett missbruk (som detta faktiskt är) och att hitta alternativ till att missbruka, vad som utlöser ilska och hur de ska hantera negativt beteende. Man få också skapa sig en plan för att komma fram till ett "normalt" leverne.
Men eftersom Czarina - enligt henne själv - ansågs ligga på en väldigt låg nivå gällande återfallsrisken, så slapp hon. Självklart har hon i god psykopatanda lyckats manipulera sig ur detta.
Tragiskt. Men jag tror att hennes dagar i frihet är räknade.
Citera
2016-09-14, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glufsglufs30
Nej men det blir en jävligt tröttsam tråd om man bara skall läsa hobby-socionomers inlägg om Catrins barnuppfostran och att det är skadligt för barnen att hon tar dom med sig till stranden eller att dom är hos mormor när hon vill åka på egna resor. Minns själv när man var barn det var det bästa man visste att få vara hos mormor och morfar för dom skämde ju alltid bort en lite extra och samtidigt skönt komma hemifrån lite. Så tror jag alla barn tycker som har en fin relation med sina far och morföräldrar. Men jag tror många här inne har inte den uppväxten och kan inte förstå detta och då är det ju mer förståeligt. Men som sagt tråden skall handla om Catrins brott och inte om hennes barnuppfostran punkt slut.

Nu är inte barnen hos mormor lite då och då utan snarare mer tid med mormor än med sin mamma. Det är mormor som merparten av gångerna hämtar och lämnar barnen. Passar dom så får latrin ska åka iväg och festa för pengar som hon lurat till sig. Det är ju nästan omvänt att mormor har en moders roll och CH leker mormor när det passar henne...
Citera
2016-09-14, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeLegerat
Nu är inte barnen hos mormor lite då och då utan snarare mer tid med mormor än med sin mamma. Det är mormor som merparten av gångerna hämtar och lämnar barnen. Passar dom så får latrin ska åka iväg och festa för pengar som hon lurat till sig. Det är ju nästan omvänt att mormor har en moders roll och CH leker mormor när det passar henne...

Ja vad angår det dig att hon vill ha det på det sättet eller att mormodern ställer upp så mycket. Det angår väl inte en enda jävel enligt min åsikt. Koncentrera er på hennes brott istället och vilka hon försökt blåsa det senaste det är ju vad den här tråden handlar om.
Citera
2016-09-14, 17:16
Medlem
vonDunajewskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackeyedpea
Precis, det var anledningen till att hon skulle gå det s.k. VINN-programmet. Genom det bryta ett missbruk (som detta faktiskt är) och att hitta alternativ till att missbruka, vad som utlöser ilska och hur de ska hantera negativt beteende. Man få också skapa sig en plan för att komma fram till ett "normalt" leverne.
Men eftersom Czarina - enligt henne själv - ansågs ligga på en väldigt låg nivå gällande återfallsrisken, så slapp hon. Självklart har hon i god psykopatanda lyckats manipulera sig ur detta.
Tragiskt. Men jag tror att hennes dagar i frihet är räknade.

Man kan ju hoppas. Funderar ibland på hur man hade hanterat detta ifall CH stulit plånböcker med liknande summor. Jag tror att man hade sett på det hela annorlunda då. Eller ifall hon startat upp en fysisk butik där hon lurade folk på summor i samma klass. Samma där.

Jag kan för övrigt tänka mig att det är relativt enkelt att ljuga sig ur olika rehabiliteringsprogram, åtminstone så länge de inte hanterar drog- eller alkoholmissbruk. Vad det gäller att lura folk på pengar är jag osäker på hur allvarligt myndigheter ser på det. "Vi är överbelastade, hon verkar reko, vi får god kontakt, varför skall hon ta upp plats på VINN? Jag är överbokad idag, gör en snabb anteckning och lägger i hennes mapp, sådär, nu till mer akuta saker..." Något sådant.

Det trillar ideligen in nya vittnesmål om hennes bedrägerier. Det bästa som kan göras är kanske att jobba preventivt och försöka varna alla hennes eventuella "köpare", tills dess att myndigheterna tar tag i hennes brottslighet.
Citera
2016-09-14, 18:33
Medlem
Så släpps nya Kent biljetter snart, blir säkert eftertraktat, Kentfansen här i tråden kan gärna varna i aktuella grupper?

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle23523644.ab
Citera
2016-09-14, 19:04
Medlem
Citat:
Klart man får säga vad man vill men att diskutera hur Catrin sköter sin barnuppfostran och hur hennes mor är har ju inte i en tråd som tillhör Aktuella brott och kriminalfall att göra.

JO när Caninen drar in sina barn i sin brottsliga bana och när mormodern ev kan vara inblandad. När AH fått vetskap om denna tråd och ÄNDÅ väljer att stödja sin dotter så hon kan åka på resor för stulna pengar.
Citera
2016-09-14, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
JO när Caninen drar in sina barn i sin brottsliga bana och när mormodern ev kan vara inblandad. När AH fått vetskap om denna tråd och ÄNDÅ väljer att stödja sin dotter så hon kan åka på resor för stulna pengar.

Har du konkreta bevis för att hon FAKTISKT åkt på kryssning för stulna pengar? Skärmdumpar räcker inte.
Citera
2016-09-14, 19:22
Medlem
Citat:
Har du konkreta bevis för att hon FAKTISKT åkt på kryssning för stulna pengar? Skärmdumpar räcker inte.

Vem är naiv nu?

Behöver inte handla om kryssningen, bara välja valfri resa från senaste åren.
Citera
2016-09-14, 19:34
Medlem
1200cls avatar
Citat:
Åbo i Finland? Vad gör hon där?

Hon har alltså stuckit iväg på en Åbo-kryssning ? Med vem kan man undra?

Ser ju dessutom ut som att det är helt folktomt på båten

Klart hon har väl lyckats blåsa några på pengar klart hon tar chansen sticka på kryssning då med drinkar o grejer

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=jsjdch&s=9

Intressant. i ett annat inlägg anser du att man inte kan veta om det är för bedrägeripengar. Hur tänkte du där? i ditt inlägg #2677 skriver du att hon lever loppan beroende på sina brott.
Snälla du var konsekvent i det du skriver så blir tråden både utvecklande och underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in