Citat:
Ursprungligen postat av
Blackeyedpea
Precis, det var anledningen till att hon skulle gå det s.k. VINN-programmet. Genom det bryta ett missbruk (som detta faktiskt är) och att hitta alternativ till att missbruka, vad som utlöser ilska och hur de ska hantera negativt beteende. Man få också skapa sig en plan för att komma fram till ett "normalt" leverne.
Men eftersom Czarina - enligt henne själv - ansågs ligga på en väldigt låg nivå gällande återfallsrisken, så slapp hon. Självklart har hon i god psykopatanda lyckats manipulera sig ur detta.
Tragiskt. Men jag tror att hennes dagar i frihet är räknade.
Man kan ju hoppas. Funderar ibland på hur man hade hanterat detta ifall CH stulit plånböcker med liknande summor. Jag tror att man hade sett på det hela annorlunda då. Eller ifall hon startat upp en fysisk butik där hon lurade folk på summor i samma klass. Samma där.
Jag kan för övrigt tänka mig att det är relativt enkelt att ljuga sig ur olika rehabiliteringsprogram, åtminstone så länge de inte hanterar drog- eller alkoholmissbruk. Vad det gäller att lura folk på pengar är jag osäker på hur allvarligt myndigheter ser på det.
"Vi är överbelastade, hon verkar reko, vi får god kontakt, varför skall hon ta upp plats på VINN? Jag är överbokad idag, gör en snabb anteckning och lägger i hennes mapp, sådär, nu till mer akuta saker..." Något sådant.
Det trillar ideligen in nya vittnesmål om hennes bedrägerier. Det bästa som kan göras är kanske att jobba preventivt och försöka varna alla hennes eventuella "köpare", tills dess att myndigheterna tar tag i hennes brottslighet.