2022-01-22, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaliber.22
Jag försvarar inte Catrin i allt hon gjort, men tycker absolut att man ska låta Sveriges rättsystem sköta detta, vilket de också har gjort. Hur längesen är det inte hon blev dömd? 4-5 år sen!

Om man säger något positivt om Catrin här i denna tråd, så blir man attackerad, påhoppad och hatad.
Finns det någon vettig människa här i tråden som man kan diskutera vettigt med, eller är alla här lika puckade?

Säga vad man vill om Catrin och andra rötägg, men nivån här i tråden är riktigt riktigt låg!

Det var inte smart av Catrin att bedra folk på det vis hon gjorde, men varför hon är en streetsmart tjej får ni nog klura ut själva.

Precis som en person som var inne och försvarade Hedlund en kort period tar du fram Sveriges rättssystem…. Nej detta har inte hjälpt offren och Hedlund har vägrat följa någon återbetalningsplan. Lägg ner det!

Det finns inget positivt och säga om Hedlund. Inget. Det är en patetisk lögnaktig varelse som alltid blåst alla oavsett ålder eller kön. Lägst stående och kommer så förbli. Hon och hennes avkommor, tills de blir myndiga, har bara skit att vänta sig. Hur kul blir det när barnen googlar på sin lögnaktiga mamma? Eller att ett av barnens pappa har misshandlat Hedlund. Karma!
Citera
2022-01-22, 16:01
Medlem
På sätt och vis är diskussionen kring CH:s kriminella val i livet mer aktuellt och viktigare att diskutera än de flesta trådar som ligger i detta forum.

Hennes brott har berört den allmänna (låt oss säga ”vanliga”) befolkningen. Det är inte någon gängkriminell, någon med ett riskskapande beteende eller liknande som råkat illa ut. Det är helt vanliga Svenssons som hon utnyttjat! De som fortfarande har en tro på rättssystemet och på andra.

Av det jag läst skulle jag inte påstå att hon är street smart. Hon är egoistisk och har fyllt sina behov med andras pengar. Hon har så att säga ”champagne taste with lemonade pockets”. Att påstå att folk är lättlurade visar mer på hennes karaktär än på de hon lurade.

Jag skulle också vilja påstå att hon har dålig självkänsla eftersom hon ser resor och materiella saker som viktigt. Hon vill visa att hon kan ge sina barn och sig själv fina saker. Som att det vore en faktor till att ses som ”någon”.

Det kan inte vara en billig spjälsäng från IKEA utan måste vara något en influencer kan lägga upp. Hon byter konton på sociala medier oftare än den stora massan. Om man söker på hennes namn; hur många konton har hon inte då?

Det värsta är att ju mer hon försöker ju värre blir det. Jag ser en oerhört tragisk människa som tror hon gör smarta val! Det mest smarta vore att stänga ner alla sociala medier, skaffa ett jobb, läsa klart gymnasiet och gå i terapi! Har man ljugit så länge som hon har så finns det saker att jobba med.
Citera
2022-01-22, 16:10
Medlem
Citat:
Jag försvarar inte Catrin i allt hon gjort, men tycker absolut att man ska låta Sveriges rättsystem sköta detta, vilket de också har gjort. Hur längesen är det inte hon blev dömd? 4-5 år sen!
Nej, rättsystemet har tyvärr inte gjort vad de borde ha gjort. Många drabbade fick aldrig sitt ärende prövat i domstol. Hennes skulder skulle varit ännu högre om alla ärenden hade omfattats. Att driva ärende själva skulle, med tanke på de enskilda beloppen och hennes återbetalningsförmåga, inte vara meningsfullt. Dessa personer kommer aldrig att få tillbaka ens en liten del av det hon tagit från dem, oavsett hennes framtida inkomster (nej, jag tror inte att hon frivilligt kommer återbetala något till dessa även om hon kunde. Jag tvivlar på att hon ens vet hur många och vilka personer det är).

Citat:
Det var inte smart av Catrin att bedra folk på det vis hon gjorde, men varför hon är en streetsmart tjej får ni nog klura ut själva.
Det är möjligt att din definition av streetsmart skiljer sig från min, men jag har riktigt svårt att se hur hon kan, sett över tid, få något bra ut av det hon har gjort. Om hon får behålla hälsan så har hon kanske i alla fall en bra bit över 30 år kvar att leva. Hon har hittills inte lyckats behålla något jobb, och hennes meriter för att kunna skaffa ett jobb är rätt begränsade. Hur de sista 10-20 åren av hennes liv blir formas till stor del av vad hon har gjort och gör nu. Och hade jag varit i hennes sits så hade jag nog oroat mig en del för framtiden - hon har trots allt kommit upp i den åldern när man åtminstone borde ha börjat arbetet med trygga sin framtida försörjning. För hennes egen skull så hoppas jag att hon inte satsar på att det är hennes nuvarande förhållande som skall stå för en trygg och stabil plattform för ålderdomen…
Citera
2022-01-22, 19:30
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Det är möjligt att din definition av streetsmart skiljer sig från min

Om man definierar "streetsmart" som att vara kriminell måste man vara av samma skrot och korn som fröken Hedlund.
Citera
2022-01-25, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Nej, rättsystemet har tyvärr inte gjort vad de borde ha gjort. Många drabbade fick aldrig sitt ärende prövat i domstol. Hennes skulder skulle varit ännu högre om alla ärenden hade omfattats. Att driva ärende själva skulle, med tanke på de enskilda beloppen och hennes återbetalningsförmåga, inte vara meningsfullt. Dessa personer kommer aldrig att få tillbaka ens en liten del av det hon tagit från dem, oavsett hennes framtida inkomster (nej, jag tror inte att hon frivilligt kommer återbetala något till dessa även om hon kunde. Jag tvivlar på att hon ens vet hur många och vilka personer det är).

Det är möjligt att din definition av streetsmart skiljer sig från min, men jag har riktigt svårt att se hur hon kan, sett över tid, få något bra ut av det hon har gjort. Om hon får behålla hälsan så har hon kanske i alla fall en bra bit över 30 år kvar att leva. Hon har hittills inte lyckats behålla något jobb, och hennes meriter för att kunna skaffa ett jobb är rätt begränsade. Hur de sista 10-20 åren av hennes liv blir formas till stor del av vad hon har gjort och gör nu. Och hade jag varit i hennes sits så hade jag nog oroat mig en del för framtiden - hon har trots allt kommit upp i den åldern när man åtminstone borde ha börjat arbetet med trygga sin framtida försörjning. För hennes egen skull så hoppas jag att hon inte satsar på att det är hennes nuvarande förhållande som skall stå för en trygg och stabil plattform för ålderdomen…

Tänk dig att åldras med Dieseljosef...
Citera
2022-01-27, 18:57
Medlem
Nu är den mindre intelligenta varelsen ute och reser igen. (Bytte ort då det ösregnade i den tänkta.) Med tre barn, 1 vecka efter missfall, i den mest smittsamma tid vi har levt i. Hon har alltid sagt att det är ”det svenska systemets” fel och inte hennes att hon inte får lida mer. Att hon sen inte inser att offer och andra blir förbannade när hon reser istället för att betala av sin skuld visar hur lite empati människan har. Allt prat om KBT och att hon blivit en ny människa syns verkligen inte. Undras vad äldre kvinnan som blev lurad på stort belopp till Maldivernresa tycker när CH är ute och reser? Frågan är var får hon alla pengar ifrån? Någon med idéer?
Citera
2022-01-27, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
Nu är den mindre intelligenta varelsen ute och reser igen. (Bytte ort då det ösregnade i den tänkta.) Med tre barn, 1 vecka efter missfall, i den mest smittsamma tid vi har levt i. Hon har alltid sagt att det är ”det svenska systemets” fel och inte hennes att hon inte får lida mer. Att hon sen inte inser att offer och andra blir förbannade när hon reser istället för att betala av sin skuld visar hur lite empati människan har. Allt prat om KBT och att hon blivit en ny människa syns verkligen inte. Undras vad äldre kvinnan som blev lurad på stort belopp till Maldivernresa tycker när CH är ute och reser? Frågan är var får hon alla pengar ifrån? Någon med idéer?

Helt klart via kriminalitet på något sätt…å andra sidan har väll DieselJ Inga betalningsanmärkningar heller…ÄN…kanske stora lån? Som Catrin skiter totalt i behöve betalas tillbaka så sitter båda i skuldträsket sen? Tragisk äcklig kvinna som inte förstår någonting…Stackars barn säger jag…
Citera
2022-01-27, 19:03
Medlem
För övrigt hade jag hellre tältat än att semestra på deras patetiska ort🤣 allt ser så jävla B och tråkigt ut..HUR kan det kännas värt😂
Citera
2022-01-27, 19:40
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amelia1
För övrigt hade jag hellre tältat än att semestra på deras patetiska ort🤣 allt ser så jävla B och tråkigt ut..HUR kan det kännas värt😂
Vilken ort är dom på?
Citera
2022-01-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vilken ort är dom på?
Dom är i Nerja Malaga
Citera
2022-01-27, 19:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purplelila1
Dom är i Nerja Malaga
Oki. Vilket instakonto är det som gäller? Hon tycks ha några stycken...
Citera
2022-01-27, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Oki. Vilket instakonto är det som gäller? Hon tycks ha några stycken...
Instakontot är: 4barnsmamman__
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in