Citat:
Ursprungligen postat av
kaliber.22
Jag försvarar inte Catrin i allt hon gjort, men tycker absolut att man ska låta Sveriges rättsystem sköta detta, vilket de också har gjort. Hur längesen är det inte hon blev dömd? 4-5 år sen!
Nej, rättsystemet har tyvärr inte gjort vad de borde ha gjort. Många drabbade fick aldrig sitt ärende prövat i domstol. Hennes skulder skulle varit ännu högre om alla ärenden hade omfattats. Att driva ärende själva skulle, med tanke på de enskilda beloppen och hennes återbetalningsförmåga, inte vara meningsfullt. Dessa personer kommer aldrig att få tillbaka ens en liten del av det hon tagit från dem, oavsett hennes framtida inkomster (nej, jag tror inte att hon frivilligt kommer återbetala något till dessa även om hon kunde. Jag tvivlar på att hon ens vet hur många och vilka personer det är).
Citat:
Ursprungligen postat av
kaliber.22
Det var inte smart av Catrin att bedra folk på det vis hon gjorde, men varför hon är en streetsmart tjej får ni nog klura ut själva.
Det är möjligt att din definition av streetsmart skiljer sig från min, men jag har riktigt svårt att se hur hon kan, sett över tid, få något bra ut av det hon har gjort. Om hon får behålla hälsan så har hon kanske i alla fall en bra bit över 30 år kvar att leva. Hon har hittills inte lyckats behålla något jobb, och hennes meriter för att kunna skaffa ett jobb är rätt begränsade. Hur de sista 10-20 åren av hennes liv blir formas till stor del av vad hon har gjort och gör nu. Och hade jag varit i hennes sits så hade jag nog oroat mig en del för framtiden - hon har trots allt kommit upp i den åldern när man åtminstone borde ha börjat arbetet med trygga sin framtida försörjning. För hennes egen skull så hoppas jag att hon inte satsar på att det är hennes nuvarande förhållande som skall stå för en trygg och stabil plattform för ålderdomen…