2019-08-17, 04:29
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Tagit ca 16 mg sub uppdelat på 5-6 dagar. Hur länge lär jag vara positiv? Brukar bli ren ganska fort på dom flesta droger.
En gammal kompis till mig gick på sub i ett helt år och blev ren på fem dagar. Dock hört om folk som varit positiva i typ två veckor... så det har nog mycket med leverfunktion att göra. Längre än en vecka är dock ovanligt om du "fort blir ren".

Citat:
Ursprungligen postat av Xxxxxx123
Är cut off alltid 25ng/ml när det skickas på analys? När det handlar om cannabis
Japp, 25ng/ml minst. Däremot kan man se så lågt ned som 9ng/ml vid verifikation (andra omgång av screeningen). Att det inte är 25ng/ml på stickor är för att undivka felaktiga resultat.
Citera
2019-08-18, 02:14
Medlem
Tja.

Har brukat cannabis ganska hårt under 3 år, har haft uppehåll lite då och då. Höll upp 6 månader som mest innan jag började igen.

Jag har hållt mig ifrån cannabis i en månad nu och har vågat boka tid på sjukan nu, så ska till sjukhuset och ta diverse tester nästa vecka, aldrig torskat för något innan. Kan någon bekräfta att dom inte kollar efter droger på dom proven?
Om dom nu av någon anledning skulle se droger, vad händer då? Ringer dom snuten direkt?

Läste första inlägget men vill bara ha det bekräftat av någon då jag nojjar sönder
Citera
2019-08-18, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppskylt
Tja.

Har brukat cannabis ganska hårt under 3 år, har haft uppehåll lite då och då. Höll upp 6 månader som mest innan jag började igen.

Jag har hållt mig ifrån cannabis i en månad nu och har vågat boka tid på sjukan nu, så ska till sjukhuset och ta diverse tester nästa vecka, aldrig torskat för något innan. Kan någon bekräfta att dom inte kollar efter droger på dom proven?
Om dom nu av någon anledning skulle se droger, vad händer då? Ringer dom snuten direkt?

Läste första inlägget men vill bara ha det bekräftat av någon då jag nojjar sönder
Om du är där för att få medicin utskriven kan dom vilja att du tar ett UP, vilket dom såklart informerar dig om och du måste godkänna det själv.
Citera
2019-08-18, 16:32
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoppskylt
Tja.

Sjukhusen har tystnadsplikt och kommer inte ringa polisen om de mot all förmodan skulle drogtesta dig. Du bör ha i åtanke att det är ganska dyrt att screena efter narkotika och det kommer bara göras om det är absolut nödvändigt.

Såvida du inte behöver bevisa att du är drogfri för att kunna få narkotikaklassad medicin så behöver du inte oroa dig.
Citera
2019-08-18, 17:58
Medlem
Kan man sjukanmäla sig från ett urinprov? Vi säger att jag ska pissa imorgon men mått dåligt sen lördags, och åker dit på tisdag istället, tror ni det skulle gå? Ligger hemma med lätt feber, kräks och fryser. Aldrig sjukanmält mig från ett prov innan o vill inte bli automatiskt positiv.
Citera
2019-08-19, 11:56
Medlem
Hej!

Nyreggad, men varit här länge under andra konton som jag tyvärr slarvat bort. Har hamnat i knipa och undrar om någon kan hjälpa mig. Har använt diazepam under sommaren. Varje dag i ungefär en månad. Tagit tabletter som är 5 mg. Vanligtvis har jag tagit totalt 4 tabletter per dag, alltså 20 mg. Nu måste jag av olika skäl lämna ett pissprov där dom kommer att kolla efter samtliga droger. Min kompis jobbar på ett behandlingshem så jag har fått tag på ett antal stickor som är likadana som dom använder på beroendemottagningen. Enligt dessa stickor är jag fortfarande positiv på benz. Det har nu gått exakt 18 dagar sedan jag slutade ta diazepam. Ska lämna prov om en vecka. Vet att det kan vara positivt även då, men snälla, kan någon ge mig konkreta tips på hur jag ska klara mig? Vet att man ska hydrera inför provet, någon har skrivit om aktivt kol och detox och att konditionsträna. Finns det något knep som jag kan ta till utöver detta? Har som sagt en vecka på mig. Jag har normal kroppsbyggnad, 175 cm och 90 kilo så varken smal eller fet.
Citera
2019-08-19, 12:28
Medlem
maadsteezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Om det är ett sånt där gult papper med ikryssade substanser så är det analys, men jag skulle tro att du klarar dig utmärkt, skulle tro att du hade klarat dig fastän det ej var utspätt

Återkom gärna när du vet provsvaren, borde inte vara mer än 2 veckor, inget svar är oftast det bästa svaret du kan få 😜

Jag klarade mig! Inga anmärkningar.
Citera
2019-08-20, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Om du är där för att få medicin utskriven kan dom vilja att du tar ett UP, vilket dom såklart informerar dig om och du måste godkänna det själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Sjukhusen har tystnadsplikt och kommer inte ringa polisen om de mot all förmodan skulle drogtesta dig. Du bör ha i åtanke att det är ganska dyrt att screena efter narkotika och det kommer bara göras om det är absolut nödvändigt.

Såvida du inte behöver bevisa att du är drogfri för att kunna få narkotikaklassad medicin så behöver du inte oroa dig.

Tack som fan! Ska inte ha ut någon medicin så då ska de va lugnt!
Citera
2019-08-21, 07:25
Medlem
Lyrica samt blodprov

Hej. Jag blev stoppad av polisen igår kväll, efter en ögonundersökning tyckte dom att jag såg drogpåverkad ut. Jag vägrade piss så vi for in på sjukhuset för att ta ett blodprov, dom skickade sedan in provet på analys.

Så mina 2 frågor är

1. Lär dom kolla efter lyrica/pregabalin med tanke på att det blivit narkotikaklassat?

2. hur länge tar det för pregabalin att gå ur kroppen så att det inte syns på ett blodprov?

Är väldigt tacksam för svar då jag inte är så hyped på att förlora körkortet.
Citera
2019-08-21, 17:38
Medlem
LyssnaSvampenTalars avatar
Hej, jag har rökt 13 bloss brunt och har urinprov om 6 dagar, är det någon som vet om jag klarar mig? Tacksam för svar!
Citera
2019-08-21, 17:44
Medlem
goldielocs avatar
Tjena!

Jag undrar hur länge 1.5mg xanor (ksalol) sitter i urinet? Har sökt men det står allt från 1 dag upp till en vecka. Engångsdos. Inte tagit det på flera månader! Svar uppskattas! Tror ni jag är ren på 48h? Ska tillägas att jag hydrerar med en 2-4 liter vatten. Blir ren sjukt snabbt på allt. Kan röka ett par holkar och vara ren 2-3 dagar efter med hydrering. Ursäkta eventuella stavfel.

Mvh
Citera
2019-08-21, 17:46
Medlem
goldielocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LyssnaSvampenTalar
Hej, jag har rökt 13 bloss brunt och har urinprov om 6 dagar, är det någon som vet om jag klarar mig? Tacksam för svar!

Jag skulle säga att du är ren på 2-3 dagar om du dricker 3-5 liter vatten precis innan provet och pissar 3 gånger innan du ska lämna. Funkar alltid för mig (på stickor).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in