2019-03-08, 13:07
Medlem
Tokarev123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketforandringen
Tydligen så har karolinska cut/off på benzo på 200 ng/mL. Detta är väl rätt högt ändå? Betyder inte det att man kan komma undan med lågdospreparat om man inte ska lämna ett sådant prov på typ 1 vecka? Cannabis har 20ng/mL vilket är as lågt.

Det är ca 13 halveringstider vid ett intag av 1mg xanor.
Halveringstiden kan variera beroende på om du äter andra mediciner och en rad andra faktorer.
Citera
2019-03-08, 13:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tokarev123
Det är ca 13 halveringstider vid ett intag av 1mg xanor.
Halveringstiden kan variera beroende på om du äter andra mediciner och en rad andra faktorer.

Så mellan 5-7 dagar får jag det till.
Citera
2019-03-08, 13:17
Medlem
Tokarev123s avatar
Citat:
Så mellan 5-7 dagar får jag det till.

Det låter rimligt.
Citera
2019-03-08, 14:13
Medlem
zebrabodys avatar
Citat:
https://www.ferle.se/detektionstider/

Scrolla längst ner. Där har du ditt svar.

Tack! Hoppas som fan det är sant!
Citera
2019-03-08, 21:30
Medlem
Puffar för mitt inlägg i förrgår som inte fick något svar. Angående nykterhetskontroll av bilförare.

Är det så att polisens rutinkontroller med utandningsprov bara kan detektera alkohol? Eller syns även andra droger vid utandningsprov?

Måste polisen fattat misstanke om drogpåverkan för att det ska bli aktuellt med urinprov?

Jag kör aldrig påverkad av något men är rädd för att polisen ska detektera Amfetamin eller Kokain dagarna efteråt.
Senast redigerad av KennethRothman 2019-03-08 kl. 21:33. Anledning: Påpeka att det gäller trafik.
Citera
2019-03-08, 23:21
Medlem
Jag ska till previa 12/3 för ett drogtest, jag rökte 3/3 och 23/2, innan de har jag inte rökt sedan nyår. Är 156 cm och väger 48 kg, kommer jag klara mig? Kan jag göra något för att öka mina chanser?
Citera
2019-03-08, 23:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rappapaya
Jag ska till previa 12/3 för ett drogtest, jag rökte 3/3 och 23/2, innan de har jag inte rökt sedan nyår. Är 156 cm och väger 48 kg, kommer jag klara mig? Kan jag göra något för att öka mina chanser?

Hur mycket rökte du? Om vi säger att du rökte 0.2 + 0.2 vid dessa två tillfällena så hade din första rök redan ha försvunnit från din kropp när du tände din senaste. Utgår från "upp till 6 dagar-tabellen". Previa har lägsta gränsvärdet då det skickas till karolinska för analys. Nu är det nödvändigtvis inte så strängt då ett engångstillfälle inte är något problem att göra sig av med. Säger engångstillfälle då jag vågar gissa du inte hade 5g i din första joint, därav behöver vi ju bara räkna från ditt senaste tillfälle..
https://www.ferle.se/detektionstider/

Avstå från fet, friterad, sockrigt skit och ät antioxidanter, drick 2 liter vatten om dagen, träna i den mån du kan, (avstå att träna from 48h innan provet dock). Vad mer.. Ät små mål, 5-6 gånger om dagen. Allting beror på hur säker du vill vara. Du har tur som väger lite också!
Senast redigerad av Raketforandringen 2019-03-08 kl. 23:32.
Citera
2019-03-08, 23:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteria90
Är det sticka är det lugnt kan jag lova, borde vara grönt på analys med.

Köp hem en BZO-reagens från nån av butikerna om du vill känna dig 100% säker. Du har ju tid på dig så.

Hej. Du verkar vara kunnig. Om provet skickas till Karolinska och Cut/off är 200, kan jag ha hunnit bli ren om jag tagit 10mg, (5mg ena dagen och 5mg andra), på tio dagar? Har snabb metabolism, äter mycket frukt och grönt samt har inte haft någon annan bens i kroppen. Har försökt bilda mig en uppfattning alltför länge men blir tokig, ena källan efter den andra skriker ut vad som verkar vara hypoteser för denna benzo..
Citera
2019-03-09, 03:45
Medlem
Citat:
Tydligen så har karolinska cut/off på benzo på 200 ng/mL. Detta är väl rätt högt ändå? Betyder inte det att man kan komma undan med lågdospreparat om man inte ska lämna ett sådant prov på typ 1 vecka? Cannabis har 20ng/mL vilket är as lågt.
Benzo må hav cutoffen 200ng men t.ex. alpra har cutoffen 50ng/ml på det testet, cutoffen är det ämnet dom har högst cutoff på nå av nån dum jävla anledning, är bara mongon som kommer på dessa jävla prover som förstör för människor och hur dom bedömer de är en jövla bra fråga, men tröga är människorna iallafall.
Citera
2019-03-09, 03:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Benzo må hav cutoffen 200ng men t.ex. alpra har cutoffen 50ng/ml på det testet, cutoffen är det ämnet dom har högst cutoff på nå av nån dum jävla anledning, är bara mongon som kommer på dessa jävla prover som förstör för människor och hur dom bedömer de är en jövla bra fråga, men tröga är människorna iallafall.

Har kollat upp cut-of på alpra, den är 198 på Karolinska.

Edit: Eller.
https://www.karolinska.se/contentass...aer-180813.pdf

200 vid screening, 50 vid verifikation. Fan mitt jobb hänger på detta, kommer ju aldrig kunna slappna av innan det provet har blivit gjort. Kan ingen ge mig ett resultat alltså.....
Senast redigerad av Raketforandringen 2019-03-09 kl. 03:52.
Citera
2019-03-09, 04:27
Medlem
RelaxarNs avatar
Halli hallå!
Jag har varit i kontakt med psykolog då de misstänker att jag har autism eller aspbergers, jag blev lite överrumplad då första intervjun av någon anledning indikerade att jag med över 75% säkerhet har någon av de diagnoserna..
Det innebar att jag fick en tid två veckor senare för ett ordentligt test och de kommer då även att drogtesta.

Jag har mer eller mindre rökat cannabis varje dag i 10år som självmedicinering för bland annat ångest.

Jag är 165cm/60kg och har en vad jag tror är hög ämnesomsättning. (Gick från 49kg-70kg på tre månader av skräpmatsätande och soffliggande, jag gick ner till 55kg på en månad bara av att röra mig)

Jag har tidigare klarat urinprov där jag rökat kontinuerligt fram till en vecka innan testtillfället. (En gång var det utspätt så jag fick återkomma för nytt test)

Jag vill inte misslyckas på detta testet då det innebär att min utredning förskjuts med 6månader.. (Om jag misslyckas på THC)

Jag har nu hållt upp sedan jag var där och det var i måndags, jag svettas som en gris när jag sover! (Normalt efter så långt dagligt brukande)

Jag brukar mer eller mindre svälta mig själv innan jag ska testas. (Fasta är känt att rensa kroppen) Jag vet dock inte om det funkar för att rena fettet på THC?

Finns där något jag kan göra mer än att gå ut och springa, dricka mycket vatten och käka vitaminer?

Jag har nyligen varit sjuk i akut luftvägsinfektion och har hostmedicin utskrivet, jag funderar på att ta det dagen innan/samma dag och spela dum. Då får jag några dagar extra på mig att bli av med THCn. (Vid testtillfället frågar de om man tagit något och om jag svarar cocilana så skjuts urintestet upp några dagar)

Jag är 30år och är inte rädd för att åka dit, jag orkar bara inte vänta längre med utredningen. (Som sagt var jag inte beredd på utredningen och om jag varit det så hade jag klart haft ett längre uppehåll!)

Skulle vara glad för råd eller liknande, att förstöra testet genom kontaminering eller att låna någon annans urin är inte ett alternativ för mig utan då biter jag hellre i det sura äpplet.
Citera
2019-03-09, 10:03
Medlem
Tja jag käkade 2mg iktorivil nyss. Kommer jag vara ren i mitt urin på måndag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in