2019-08-10, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maadsteeze
Tjenare!

Vad gör karolinska ifall de får in ett urinprov där de märker att kreatininhalten är för låg?

Lämnade ett prov som skickades in på analys i förrgår och pissade typ genomskinligt. Provtagaren anmärkte inte på det dock.

Antar dom att det är positivt och gör en verifikation eller..?

Var nog just på gränsen att jag hade klarat mig utan att dricka vatten så tänkte att det var bättre att chansa på det.

Vill tillägga att det var ett slumpmässigt prov så misstanken att jag hydrerat med flit är nog minimal.
Tror ej dom bryr sig om det inte händer upprepande gånger, kreatinnivåer kan skilja väldigt mycket från person till person och dag till dag.

I värsta fall får du väl göra om provet.
Citera
2019-08-12, 19:02
Medlem
Rökte 2 bloss, typ cigg bloss inte djupa alls i lördags och ska pissa imorgon, tisdag. De va bruning och blev bäng (röker aldrig annars)
De kmr alltså va ca 3 dygn efter.

Har hög förbränning i vanliga fall.
Hur stor risk är det att jag är positiv?
Citera
2019-08-12, 19:05
Medlem
maadsteezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Tror ej dom bryr sig om det inte händer upprepande gånger, kreatinnivåer kan skilja väldigt mycket från person till person och dag till dag.

I värsta fall får du väl göra om provet.

Tack för svar!

Provet i fråga var ett test för droger i arbetslivet och alla på jobbet fick gå, så det finns ingen bakomliggande misstanke sedan innan. Sen är det väl provtagarens ansvar att anmärka på att provet är för utspätt för sånt har ju vi vanliga svenssons ingen koll på...

Har du någon koll på hur spårtiderna brukar vara på kokain? Står ju så olika överallt..

Känner mig dock ganska säker på att jag klarade mig då det var cirka 4,5 dygn efter sista linan samt att provet som sagt var mycket mer utspätt än vad ett ”vanligt” prov ska vara..

Vad tror ni Flashback?
Citera
2019-08-12, 19:19
Medlem
maadsteezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesamevil
Rökte 2 bloss, typ cigg bloss inte djupa alls i lördags och ska pissa imorgon, tisdag. De va bruning och blev bäng (röker aldrig annars)
De kmr alltså va ca 3 dygn efter.

Har hög förbränning i vanliga fall.
Hur stor risk är det att jag är positiv?

Är det analys eller sticka?

Tror att risken kan vara ganska stor att du är positiv. Kanske får dricka mycket vatten under natten och gå på toa flera gånger innan provet för att minimera risken.

Skickade förresten ett PM till dig angående ett test du fick göra som du skrivit om i denna tråd. Kika gärna vid tillfälle!
Citera
2019-08-12, 22:56
Medlem
Citat:
Tack för svar!

Provet i fråga var ett test för droger i arbetslivet och alla på jobbet fick gå, så det finns ingen bakomliggande misstanke sedan innan. Sen är det väl provtagarens ansvar att anmärka på att provet är för utspätt för sånt har ju vi vanliga svenssons ingen koll på...

Har du någon koll på hur spårtiderna brukar vara på kokain? Står ju så olika överallt..

Känner mig dock ganska säker på att jag klarade mig då det var cirka 4,5 dygn efter sista linan samt att provet som sagt var mycket mer utspätt än vad ett ”vanligt” prov ska vara..

Vad tror ni Flashback?
Om det är ett sånt där gult papper med ikryssade substanser så är det analys, men jag skulle tro att du klarar dig utmärkt, skulle tro att du hade klarat dig fastän det ej var utspätt

Återkom gärna när du vet provsvaren, borde inte vara mer än 2 veckor, inget svar är oftast det bästa svaret du kan få 😜
Citera
2019-08-12, 23:00
Medlem
Om du röker gräs, vi vill säga 1 gröning på lördag och en på söndag. 1g.
Syns det längre om man skickar det på en analys en om man tar en vanlig sticka?
Hur långt efter kan dom kolla det på en analys?
Citera
2019-08-13, 00:41
Medlem
maadsteezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Om det är ett sånt där gult papper med ikryssade substanser så är det analys, men jag skulle tro att du klarar dig utmärkt, skulle tro att du hade klarat dig fastän det ej var utspätt

Återkom gärna när du vet provsvaren, borde inte vara mer än 2 veckor, inget svar är oftast det bästa svaret du kan få 😜

Jo det känns som att jag borde klarat mig även om jag inte hade druckit massa vatten, men tänkte att jag hellre tar ett ogiltigt prov än ett positivt OM det nu skulle vara något.. 😊 hoppas bara att jag inte hamnar i problem p.g.a. att det var utspätt, men jag läste att kreatininnivåerna kan bli ”för låga” om man har druckit så lite som en liter en timme innan provtagning, så det borde ju vara ganska vanligt förekommande på slumpvisa test.

Återkommer med resultat!

Citat:
Ursprungligen postat av Xxxxxx123
Om du röker gräs, vi vill säga 1 gröning på lördag och en på söndag. 1g.
Syns det längre om man skickar det på en analys en om man tar en vanlig sticka?
Hur långt efter kan dom kolla det på en analys?

På stickor ligger gränsvärdet vanligtvis på 50ng/ml och Karolinska har 25ng/ml på sina analyser så lite skillnad är det.

Är du ren på en 50-sticka får du nog plussa på någon dag för att vara på den säkra sidan på analys!
Citera
2019-08-13, 03:46
Medlem
Citat:
Jo det känns som att jag borde klarat mig även om jag inte hade druckit massa vatten, men tänkte att jag hellre tar ett ogiltigt prov än ett positivt OM det nu skulle vara något.. 😊 hoppas bara att jag inte hamnar i problem p.g.a. att det var utspätt, men jag läste att kreatininnivåerna kan bli ”för låga” om man har druckit så lite som en liter en timme innan provtagning, så det borde ju vara ganska vanligt förekommande på slumpvisa test.

Återkommer med resultat!

På stickor ligger gränsvärdet vanligtvis på 50ng/ml och Karolinska har 25ng/ml på sina analyser så lite skillnad är det.

Är du ren på en 50-sticka får du nog plussa på någon dag för att vara på den säkra sidan på analys!

Så antar att det handlar om dagar inte veckor då? Tänker så att dom inte kan spåra allt för länge efter intagen.
Citera
2019-08-13, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargstar
Hur lång tid tar det innan 12mg ikto går ur pisset?

Citat:
Är det analys eller sticka?

Tror att risken kan vara ganska stor att du är positiv. Kanske får dricka mycket vatten under natten och gå på toa flera gånger innan provet för att minimera risken.

Skickade förresten ett PM till dig angående ett test du fick göra som du skrivit om i denna tråd. Kika gärna vid tillfälle!

Det är analys.
Citera
2019-08-13, 15:55
Medlem
maadsteezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xxxxxx123
Så antar att det handlar om dagar inte veckor då? Tänker så att dom inte kan spåra allt för länge efter intagen.

Enligt ferles hemsida skiljer det 2 dagar mellan 50 och 20 vid enstaka eller sporadiskt bruk och upp till en vecka vid dagligt bruk.

Är du osäker kan du ju alltid beställa hem en 20-sticka från ferle och kika själv. De är inte dyra 😊
Citera
2019-08-13, 20:17
Medlem
Nukommerhons avatar
Analys "screen, positivt verifieras" vad menas?
Hittar ingen lista på hur länge det kan spåras i analys heller.. Inget svart på vitt svar. Tack på förhand!
Citera
2019-08-13, 21:02
Medlem
Solomon.s avatar
Någon chans att kratom syns på urinprov om det var 14 dagar sedan man senast tog det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in