2016-11-07, 08:44
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Ja, där håller jag med dig. Tycker ändå Seb trots bokstavskombinationer varit stark och tydlig nog med att han går till sig själv först och att det är i första hand sin egna prestation han är sur över. Sen är ju förstås kravbilden på Seb enormt mycket högre. Han ryker framförallt på sportsliga grunder för min del.

Bjärs ryker på att han utöver är en långsam och seg mittback även totalt saknar ledaregenskaper och ryggrad.

Fadäsen med Sabah efter Kalmar matchen från Jörgens sida är så sjukt jävla pinsam, och ja, där hade Alvbåge, Bjärs, Salo, Rogne och egentligen hela ordinarie lag en möjlighet att ta på sig den matchen kollektivt. Att Jörgen så öppet och ryggradslöst sågar en tonåring för den insatsen personligen är både huvudlöst och historielöst då han måste ju ha sett att vi har gjort sådana matcher tidigare den här säsongen utan Sabah.

Den händelsen var nog den sista droppen för mig vad gäller Jörgen. Den första rann över efter Östersund borta redan.

Det var väl trevligt i Östersund? Man fick ju gratis chips på bortastå!

Jag var helt tokigt trött på JL redan innan men när han inte ställde över hela jävla laget borta mot Bajen, på plast, när den matchen låg mellan Qarabag-matcherna lackade jag fullständigt. I den matchen skulle naturligtvis typ vårt yngsta flicklag spelat (nu kommer garanterat skämt om att vi spelade som kärringar...) med tanke på läget.
Agerandet efter Kalmar borta höll på att få hela sällskapet på väg hem i de mörka skogarna att bli galna på honom. Han måste bort med sina uttalanden.

Nu var han ute och snackade om att det var skönt att vi fick svarta sifror iår, det ska han skita i att uttala sig om, hans uppgift är att vara fotbollstränare inte att snacka ekonomi. Jag blir så jävla trött på allt han tjötar om. Att han tydligen fortsatt är uppskattad bland en del (främst klackfolk) gör mig bara ännu tröttare.

Seb lär tjäna väldigt bra och det tycker jag inte han är värd så det är ytterligare en anledning till att han bör lämna.
Citera
2016-11-07, 14:55
Medlem
skrudiss avatar
Farväl Falkenberg. Länge sedan ett lag var så tokuselt. I mina ögon behöver man helst inte gå upp i Allsvenskan igen. Nästa år får man hoppas att något verkligt derbylag kan göra IFK Göteborg sällskap i serien. Det behövs lite drag! ÖIS behövs!

Annars, en avslagen säsong. Det mest spännande blev att se Gefles (alltför) sena uppvaknande, och hur långt det kunde räcka...

Som djurgårdare känns tabellplaceringen mer smickrande än hur säsongen verkligen varit.
Citera
2016-11-07, 15:51
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var väl trevligt i Östersund? Man fick ju gratis chips på bortastå!

Jag var helt tokigt trött på JL redan innan men när han inte ställde över hela jävla laget borta mot Bajen, på plast, när den matchen låg mellan Qarabag-matcherna lackade jag fullständigt. I den matchen skulle naturligtvis typ vårt yngsta flicklag spelat (nu kommer garanterat skämt om att vi spelade som kärringar...) med tanke på läget.
Agerandet efter Kalmar borta höll på att få hela sällskapet på väg hem i de mörka skogarna att bli galna på honom. Han måste bort med sina uttalanden.

Nu var han ute och snackade om att det var skönt att vi fick svarta sifror iår, det ska han skita i att uttala sig om, hans uppgift är att vara fotbollstränare inte att snacka ekonomi. Jag blir så jävla trött på allt han tjötar om. Att han tydligen fortsatt är uppskattad bland en del (främst klackfolk) gör mig bara ännu tröttare.

Seb lär tjäna väldigt bra och det tycker jag inte han är värd så det är ytterligare en anledning till att han bör lämna.

Håller nog med dig om typ allt. Som oftast.

Å andra sidan inser jag någonstans att om man ska ha bort JL måste nog Gren eventuellt också ställas till svars/få sin beskärda del av kritik då ju JL är Grens egna val framför alla andra. Således är ju de två som duo i mångt och mycket ansvariga för det vi ser nu. Tyvärr.

Kanske bara är bättre att låta Lennartsson fortsätta, men då måste defensiven lösas på allvar, går vi in i nästa säsong med Seb/Albaek som centralt mittfältspar i ett rakt 4-4-2 kan han avgå där och då utan att jag ens behöver se resultatraden som följer. För det finns inget han kan göra med de 2 som mittfältare som BARA är direktiv och lite träning under vintern som löser våra problem på centralt mittfält.

Läste någonstans att vi är inne på vår 10:e tränare på 10 år. Det känns ju inte bra, synd å andra sidan att man ska börja vara långsiktiga med den sämste tränaren vi haft på de 10 åren.
Citera
2016-11-07, 16:55
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Har redan 14 av de jävla cup gulden. Någon annan får väl ges chansen....igen

Var väl du som kom fram till att nig låg trea med antalet guld trots ni ligger delad 5:a med systerklubben dif...

Fast i år deltog ni bara och ganska dåligt.
Citera
2016-11-07, 17:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Fast i år deltog ni bara och ganska dåligt.

Fick SM-guld som tröst. Två titlar till så har vi samma total av cup och sm guld som alla tre sthlm lagen tillsammans.

Dax att slå ihop alla 3 till FC Stockholm så at huvudstaden börjar komma upp sig på titelfronten?
Citera
2016-11-07, 20:52
Medlem
Martonallsvenskan för 2000-talet ser efter denna säsong ut såhär:

Placering, poäng, lagnamn. Om någon orkar sammanställa en hel tabell, så skulle ingen bli gladare än jag.
Citera
2016-11-07, 20:53
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Fick SM-guld som tröst. Två titlar till så har vi samma total av cup och sm guld som alla tre sthlm lagen tillsammans.

Dax att slå ihop alla 3 till FC Stockholm så at huvudstaden börjar komma upp sig på titelfronten?

Du missförstår mig. Jag är mycket imponerad av mff. En ung förening, med få säsonger i allsvenskan och från en liten stad som endast kan bära ett allsvenskt lag. AIK har rekord på antal allsvenska starter utan guld.
Citera
2016-11-07, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Du missförstår mig. Jag är mycket imponerad av mff. En ung förening, med få säsonger i allsvenskan och från en liten stad som endast kan bära ett allsvenskt lag. AIK har rekord på antal allsvenska starter utan guld.

Haha du är go du.

Ung? Jo visst yngre än aik

Få säsonger? Tredje flest i riket
Citera
2016-11-07, 21:03
Avslutad
Årets elva enligt mig:

Johan Wiland (Malmö FF)

Birkir Mar Sævarsson (Hammarby IF)
Per Karlsson (AIK)
Andreas Johansson (IFK Norrköping)
Behrang Safari (Malmö FF)

Nicklas Bärkroth (IFK Norrköping)
Magnus Wolff Eikrem (Malmö FF)
Ismael Silva Lima (Kalmar FF)
Jo Inge Berget (Malmö FF)

John Owoeri (Häcken)
Chinedu Obasi (AIK)

Tränas av Graham Potter
Citera
2016-11-07, 22:24
Medlem
alexjonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Farväl Falkenberg. Länge sedan ett lag var så tokuselt. I mina ögon behöver man helst inte gå upp i Allsvenskan igen. Nästa år får man hoppas att något verkligt derbylag kan göra IFK Göteborg sällskap i serien. Det behövs lite drag! ÖIS behövs!

Annars, en avslagen säsong. Det mest spännande blev att se Gefles (alltför) sena uppvaknande, och hur långt det kunde räcka...

Som djurgårdare känns tabellplaceringen mer smickrande än hur säsongen verkligen varit.

Nästa år är 2017 och då kommer Sirius och AFC Eskilstuna att flyttas från SE för att "göra IFK sällskap" i AS.
Senast redigerad av alexjonsson 2016-11-07 kl. 22:29.
Citera
2016-11-07, 23:14
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexjonsson
Nästa år är 2017 och då kommer Sirius och AFC Eskilstuna att flyttas från SE för att "göra IFK sällskap" i AS.

Du har rätt, menar efter nästa säsong.
Citera
2016-11-08, 00:14
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Haha du är go du.

Ung? Jo visst yngre än aik

Få säsonger? Tredje flest i riket

Somliga nöjer sig med litet.
Citera