2016-11-18, 16:37
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Gäller detta även för en icke svensk?
Förmodligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Jag som trodde att det skulle bli en lugn vinter i år.. Synd att man gör sig av med Kuhn men om uppgifterna om internt missnöje stämmer så är det rätt beslut. Jag antar att man är bättre förberedda den här gången än förra vintern. Tack Allan för ett väl utfört arbete.

Varför är det synd? Tycker du Kuhn har fått ut maximalt av truppen?
Citera
2016-11-18, 16:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Jag som trodde att det skulle bli en lugn vinter i år.. Synd att man gör sig av med Kuhn men om uppgifterna om internt missnöje stämmer så är det rätt beslut. Jag antar att man är bättre förberedda den här gången än förra vintern. Tack Allan för ett väl utfört arbete.

Så man kickar en guldtränare med anledningen att han är oerfaren och inte har de taktiska verktygen som behövs för att ersätta honom med ytterligare en oerfaren tränare som kritiserats för sina taktiska val? Skulle inte tro det va.

Jag tog ett namn som hörde av kompisar i Malmö för att höra vad ni tyckte om det. Guld är ju viktigast men att missa att kvalificera sig till cupen 2017 är nog inte vad en del tycker är godkänt.

Om MFF byter tränare så kommer väl i princip alla som är lediga att diskuteras som trolig efterträdare. T.ex. Högmo, PG samt någon som nämnde Tony Gustafssson i USA:s damlandslag.

Vad tror du, är Allan på väg ut isf vem tror du blir hans efterträdare?
Citera
2016-11-18, 17:17
Avslutad
Citat:
Jag tog ett namn som hörde av kompisar i Malmö för att höra vad ni tyckte om det. Guld är ju viktigast men att missa att kvalificera sig till cupen 2017 är nog inte vad en del tycker är godkänt.

Om MFF byter tränare så kommer väl i princip alla som är lediga att diskuteras som trolig efterträdare. T.ex. Högmo, PG samt någon som nämnde Tony Gustafssson i USA:s damlandslag.

Cupen kan kvitta då europaspel är garanterat 2017.
Citera
2016-11-18, 18:10
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Kalmar hade faktiskt högre poängsnitt utan Antonsson än med. 1.55 kontra 1.33.

Ja de stämmer. Jag tänker kanske mer på hans avgörande mål, att de va just han som bar laget i våras.
Citera
2016-11-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Förmodligen.

Varför är det synd? Tycker du Kuhn har fått ut maximalt av truppen?
Det handlar mest om att Allan är en väldigt sympatisk person och resultaten har varit tillräckliga, guldet borde innebära fortsatt förtroende i min bok. MFF har aldrig sparkat en tränare tidigare så att börja med en som vunnit guld första säsongen känns skevt men samtidigt litar jag på att ledningen tar rätt beslut, tråkigt att det inte funkade helt enkelt.

Citat:

Det vore oerhört märkligt om man kickar Allan och tar in en tränare som inte är klart mer meriterad eller spännande och det anser jag inte att någon som tränat Djurgården ett halvår, misslyckats flera säsonger i Häcken eller misslyckats i Hammarby och pysslat med damfotboll är. Några namn har jag inte men jag förmodar att man har något riktigt bra på gång om man är visar Allan dörren.

Att kicka Allan på grund av BOIS-matchen och 10 minuters härdsmälta i finalen vore befängt för övrigt, plattmatcher råkar alla ut för.
Citera
2016-11-19, 00:20
Medlem
Ok. En liten update från Bowlaren77 kommer nu.

Fick tag i min källa och den säger att HIF kommer ha en ny tränare nästa år om laget klarar sig kvar.
Magnus Pehrsson. Den hade inte jag satsat mina slantar på.

Vi pratade allmänt om HIF:s spel under henke, och tydligen delar merparten av de 1500-2000 på läktaren mot HBK min fråga. Varför spela ut bollfan på kanten och måtta inlägg mot våra taniga och korta anfallare hela tiden? (dahlberg har varit skadad) och taktiken konstant ändå. varför testar man inte något instick och avslut centralt?

Men det är ju som det är som Henke brukar säga...

Givetvis dryftade vi oxå "kungens" säsong och det lät såhär:

"Bojanic har talangen och är absolut värd ett bättre öde. Men han har haft en sjukt hög felpassningsprocent. Sen är det klart att Henrik Larsson kan beskyllas även där. Bojanic är en lirare, han ska hålla i bollen och bistå offensiven med sina passningar. Men under Henrik Larsson har han fått agera mer defensivt än offensivt, och defensiv är inget som Bojanic behärskar." //okänd
Citera
2016-11-19, 00:28
Medlem
Signaturums avatar
Ser ut att bli en stormig vinter här nere då....
Kluven kring A.Ks situation, han har vunnit guld och har ett väldigt stort hjärta som brinner för sporten.
Däremot HAR spelet sett väldigt stabbigt ut genom säsongen, sjuka toppar och dalar som egentligen inte får existera. Malmö vann enbart allsvenskan detta året för att vi har en med allsvenska mått mätta en trupp där nästan hela bänken består av duktiga spelare.
Ska det dessutom vara så att truppen är missnöjd är det för det bästa att han går.
Tror faktiskt inte heller att Kuhn har kunnandet att ta oss ut i Europa.
Hareide var en gammal räv som varit med om det ena och det andra, han kunde spelet och skötte det utmärkt. Kuhn känns en aning för mellanmjölk för stunden.

Å andra sidan är jag väldigt skeptisk till att sparka tränare hit och dit.
Man bygger absolut inget lag på detta vis och anser truppen att det funkar med coachen kan man behålla honom - annars är det väl bara att säga "mange takk, Allan."
Citera
2016-11-19, 00:41
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Ok. En liten update från Bowlaren77 kommer nu.

Fick tag i min källa och den säger att HIF kommer ha en ny tränare nästa år om laget klarar sig kvar.
Magnus Pehrsson. Den hade inte jag satsat mina slantar på.

Vi pratade allmänt om HIF:s spel under henke, och tydligen delar merparten av de 1500-2000 på läktaren mot HBK min fråga. Varför spela ut bollfan på kanten och måtta inlägg mot våra taniga och korta anfallare hela tiden? (dahlberg har varit skadad) och taktiken konstant ändå. varför testar man inte något instick och avslut centralt?

Men det är ju som det är som Henke brukar säga...

Givetvis dryftade vi oxå "kungens" säsong och det lät såhär:

"Bojanic har talangen och är absolut värd ett bättre öde. Men han har haft en sjukt hög felpassningsprocent. Sen är det klart att Henrik Larsson kan beskyllas även där. Bojanic är en lirare, han ska hålla i bollen och bistå offensiven med sina passningar. Men under Henrik Larsson har han fått agera mer defensivt än offensivt, och defensiv är inget som Bojanic behärskar." //okänd
Haha va?! Magnus Pehrsson?! Jag hade nog tagit Henke före MP varje dag i veckan faktiskt.
Citera
2016-11-19, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Haha va?! Magnus Pehrsson?! Jag hade nog tagit Henke före MP varje dag i veckan faktiskt.

Jag trodde på Henke, men hans förtroendekapital är på minus. Rankar honom som snäppet vassare än Hamren...
Citera
2016-11-19, 10:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77

Jag förstår kritiken mot Henke men att ta pizzaätaren (Han håller väl hela Skånes del av onlinepizza flytande själv) som exempel är galet.
Bojanic har inte det som krävs för att verkligen lyckas på denna nivån.

Det blir för jävla spännande att se match2 imon dock. Först kvalet och sedan cuplottning på det!
Citera
2016-11-19, 11:52
Medlem
Balonzos avatar
Känns bra att Allan får gå. Jag litar helt på att Daniel Andersson vet vad han gör. Vi vann guld TROTS Allan Kuhn, inte på grund av. Det blir inte "stormigt" i vinter. Jag tror en ny tränare redan är klar. Arbetet lär ha börjat precis efter Landskrona-fiaskot. Mot nästa nivå. Framåt mesta mästarna!
Citera
2016-11-19, 12:33
Medlem
Redan efter två omgångar nämnde jag att Allan Kuhn är inkompetent och lär avgå när som helst. Blev då idiotförklarad av MFF-eliten som menade att han var suuuuuperbra.

Skönt att Daniel Andersson och spelartruppen verkar ha insett det de egna supportrarna inte insåg.

Sätter allt jag har på att manegen är krattad för Lars Lagerbäck. Lagerbäck vill avsluta sin karriär med att ta Sveriges bästa klubblag vidare i gruppspelet i CL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in