Citat:
Ursprungligen postat av
Sodomizer-
Förmodligen.
Varför är det synd? Tycker du Kuhn har fått ut maximalt av truppen?
Det handlar mest om att Allan är en väldigt sympatisk person och resultaten har varit tillräckliga, guldet borde innebära fortsatt förtroende i min bok. MFF har aldrig sparkat en tränare tidigare så att börja med en som vunnit guld första säsongen känns skevt men samtidigt litar jag på att ledningen tar rätt beslut, tråkigt att det inte funkade helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Jag tog ett namn som hörde av kompisar i Malmö för att höra vad ni tyckte om det. Guld är ju viktigast men att missa att kvalificera sig till cupen 2017 är nog inte vad en del tycker är godkänt.
Om MFF byter tränare så kommer väl i princip alla som är lediga att diskuteras som trolig efterträdare. T.ex. Högmo, PG samt någon som nämnde Tony Gustafssson i USA:s damlandslag.
Vad tror du, är Allan på väg ut isf vem tror du blir hans efterträdare?
Det vore oerhört märkligt om man kickar Allan och tar in en tränare som inte är klart mer meriterad eller spännande och det anser jag inte att någon som tränat Djurgården ett halvår, misslyckats flera säsonger i Häcken eller misslyckats i Hammarby och pysslat med damfotboll är. Några namn har jag inte men jag förmodar att man har något riktigt bra på gång om man är visar Allan dörren.
Att kicka Allan på grund av BOIS-matchen och 10 minuters härdsmälta i finalen vore befängt för övrigt, plattmatcher råkar alla ut för.