2016-11-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Den officiella publiksiffran på dagens matchen mellan Elfsborg och Örebro var 6 071. Enligt BT:s beräkningar var det dock bara omkring 1 700-2 000 på plats. Anmärkningsvärt låg siffra och det är märkligt hur klubbar kan komma undan med uppenbart falska publiksiffror.

http://www.bt.se/sport/glest-med-folk-pa-arenan/
Har inte Elfsborg sagt att man redovisar sålda biljetter istället för åskådare? Jag tror det kom fram i någon lokaltidning tidigare i höstas. Knappast den enda klubben som saltar sina siffror i alla fall.
Citera
2016-11-07, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Billingsfors släppte dock in dessa målen på färre matcher, 22 matcher mot Falkenbergs 30. Finns dessutom fler exempel på lag som släppt in fler mål per match än vad Falkenberg gjorde detta året. Sen får man ju ha i åtanke att fotbollen idag är något målsnålare än vad den var på 20-30-40-talet.

Hur som helst får Falkenbergs insläppta-mål-facit ses som ett av historiens sämsta.

Falkenberg får gärna rasa ner i seriesystemet för min del. Ingen kommer sakna ett lag som tar 10 poäng och släpper in 84 mål på en säsong.
Citera
2016-11-07, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Som mff sa om svenska cupen.

Har redan 14 av de jävla cup gulden. Någon annan får väl ges chansen....igen

Var väl du som kom fram till att nig låg trea med antalet guld trots ni ligger delad 5:a med systerklubben dif...
Senast redigerad av PalmiNio 2016-11-07 kl. 00:08.
Citera
2016-11-07, 00:06
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Har inte Elfsborg sagt att man redovisar sålda biljetter istället för åskådare? Jag tror det kom fram i någon lokaltidning tidigare i höstas. Knappast den enda klubben som saltar sina siffror i alla fall.

Det där måste vi medgångare i Djurgården ta efter! Kommer ju aldrig komma under 10-12k säsongare varje match!!!1!
Citera
2016-11-07, 00:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale

Hockeytrams, säkert fått inspirationen från hif.
Citera
2016-11-07, 00:40
Medlem
Citat:
Den officiella publiksiffran på dagens matchen mellan Elfsborg och Örebro var 6 071. Enligt BT:s beräkningar var det dock bara omkring 1 700-2 000 på plats. Anmärkningsvärt låg siffra och det är märkligt hur klubbar kan komma undan med uppenbart falska publiksiffror.

Måste vara sålda biljetter. Förvånar väl inte så mycket att dom har ett så stort tapp i en match som rent sportsligt är en transportsträcka.... dessutom i skitväder.

Hata vintern.
Citera
2016-11-07, 01:10
Medlem
civilians avatar
Citat:

Ja, det är så fruktansvärt löjligt att redovisa sålda biljetter. Skulle vara intressant att få reda på det faktiska publiksnittet i år. Ingen trevlig läsning, gissar jag. Vi behöver nog vara inblandade i en toppstrid långt in på hösten igen för att svikarna ska komma tillbaka, så bortskämda har vi blivit.

I en totalt meningslös match i detta fullständiga skitväder så är jag inte det minsta förvånad över publiksiffran dock, utan att på något sätt försvara den.
Senast redigerad av civilian 2016-11-07 kl. 01:16.
Citera
2016-11-07, 07:49
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Någon som vill ha en tränare av modell värdelös i form av Jörgen Lennartsson?

Kommer med fräscha 4-4-2 idéer hämtade från Mainz där man älskar ett 5-4 resultat, och jättegärna vinster också. Tycker det är viktigt att ha "roligt när man spelar fo-poll samt att man ska kämpa".

Ni kan även få med Alvbåge, Bjärsmyr och Magnus Edlund på köpet. Paketpris.
Citera
2016-11-07, 07:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Då kan ni stockholmare sluta hoppas. Äntligen slipper vi det sunkiga plastlaget Gefle!

Helsingborg-Halmstad är bra vilket som! Härliga klubbar på gräs som hör hemma i AS.

Synd bara att vi inte kan få båda. Hade ett tag en förhoppning om att Sundsvall skulle få kvala istället för HIF, HBK gå direkt upp istället för AFC. Det blev ju inte riktigt nära till slut men det hade varit att föredra. Allt för att ha fotbollsplaner och nära resor.

Nu står kvalet mellan Helsingör-Tylösand.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Någon som vill ha en tränare av modell värdelös i form av Jörgen Lennartsson?

Kommer med fräscha 4-4-2 idéer hämtade från Mainz där man älskar ett 5-4 resultat, och jättegärna vinster också. Tycker det är viktigt att ha "roligt när man spelar fo-poll samt att man ska kämpa".

Ni kan även få med Alvbåge, Bjärsmyr och Magnus Edlund på köpet. Paketpris.

Du glömde slänga in Seb!

Typiskt att Dahlberg skulle vara skadad nu när Alvbåge åsidosattes, jag ser Dahlins chans som enbart ett adjö dock. Han lär inte vara kvar nästa år som tredjealternativ. Låt Dahlberg vakta kassen och ha Alvbåge kvar som reserv. Bakom dessa två får väl Tom Amos agera tredjemålis (har vi använt vår tredjemålis sedan vi hade Järelöv som det bakom Ravelli & Last?).

Kul igår var att Sabah fick göra mål, att se att vi kunde slå hörnor (HEJA BILLY!), att Leksell och Prosper fick debutera.

I övrigt är det bara att tacka Hjalle för allt.

Det är så väldigt skönt att det är över nu...
Citera
2016-11-07, 08:03
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Synd bara att vi inte kan få båda. Hade ett tag en förhoppning om att Sundsvall skulle få kvala istället för HIF, HBK gå direkt upp istället för AFC. Det blev ju inte riktigt nära till slut men det hade varit att föredra. Allt för att ha fotbollsplaner och nära resor.

Nu står kvalet mellan Helsingör-Tylösand.

Du glömde slänga in Seb!

Typiskt att Dahlberg skulle vara skadad nu när Alvbåge åsidosattes, jag ser Dahlins chans som enbart ett adjö dock. Han lär inte vara kvar nästa år som tredjealternativ. Låt Dahlberg vakta kassen och ha Alvbåge kvar som reserv. Bakom dessa två får väl Tom Amos agera tredjemålis (har vi använt vår tredjemålis sedan vi hade Järelöv som det bakom Ravelli & Last?).

Kul igår var att Sabah fick göra mål, att se att vi kunde slå hörnor (HEJA BILLY!), att Leksell och Prosper fick debutera.

I övrigt är det bara att tacka Hjalle för allt.

Det är så väldigt skönt att det är över nu...

Seb hamnar för mig i en annan kategori. Han visar iallafall vilja och är förbannad och besviken.

Alvbåge och Bjärs verkar totalt sakna ryggrad och självkritik. Bjärs är fan kapten, inte en enda jävla artikel eller knyst har kommit från honom om vad han som kapten gör för att ena gruppen och få oss på rätt köl.

Han verkar mest lulla runt och tycka det är gött att tjäna pengar. Sen är det fan fascinerande hur långsam och seg Bjärsmyr ser ut, han är 30 år och ska vara i sin prime nu. Hjalle ser bättre tränad ut än Bjärs som på allvar ser ut att väga 5-10 kilo för mycket med tanke på hur han rör sig.

Jaja, nu är det iallafall slut på denna pissäsong. Nästa år kanske vi kan nå över 16p på bortaplan.

Det vore mumma!
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-11-07 kl. 08:07.
Citera
2016-11-07, 08:10
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Seb hamnar för mig i en annan kategori. Han visar iallafall vilja och är förbannad och besviken.

Alvbåge och Bjärs verkar totalt sakna ryggrad och självkritik. Bjärs är fan kapten, inte en enda jävla artikel eller knyst har kommit från honom om vad han som kapten gör för att ena gruppen och få oss på rätt köl.

Han verkar mest lulla runt och tycka det är gött att tjäna pengar. Sen är det fan fascinerande hur långsam och seg Bjärsmyr ser ut, han är 30 år och ska vara i sin prime nu. Hjalle ser bättre tränad ut än Bjärs som på allvar ser ut att väga 5-10 kilo för mycket med tanke på hur han rör sig.

Sebs reaktioner beror ju på hans bosktavskombinationer. Det är givetvis inget fel i sig och inget han kan rå för men han måste fan lära sig hantera det. Jag kan liksom också visa vilja, bli förbannad och besviken...

Jag var inne på din linje efter Kalmar borta när JL fullkomligt idiotiskt nog sågade Sabah längs med fotknölarna i media och i praktiken skyllde förlusten på honom. Då skulle Bjärs och Tvålbåge trätt fram och tagit på sig rollen som syndare från Sabahs axlar. Visst att Sabah var röten men att toksåga en 18 åring så som JL gjorde är tjänstefel. Det är i sådana lägen en kapten ska träda fram.
Är han kvar nästa säsong, vilket jag inte tror, så ger Mads bindeln.

Bjärs får gärna tjäna mer pengar i Uzbekistan eller nåt...
Citera
2016-11-07, 08:14
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Sebs reaktioner beror ju på hans bosktavskombinationer. Det är givetvis inget fel i sig och inget han kan rå för men han måste fan lära sig hantera det. Jag kan liksom också visa vilja, bli förbannad och besviken...

Jag var inne på din linje efter Kalmar borta när JL fullkomligt idiotiskt nog sågade Sabah längs med fotknölarna i media och i praktiken skyllde förlusten på honom. Då skulle Bjärs och Tvålbåge trätt fram och tagit på sig rollen som syndare från Sabahs axlar. Visst att Sabah var röten men att toksåga en 18 åring så som JL gjorde är tjänstefel. Det är i sådana lägen en kapten ska träda fram.
Är han kvar nästa säsong, vilket jag inte tror, så ger Mads bindeln.

Bjärs får gärna tjäna mer pengar i Uzbekistan eller nåt...

Ja, där håller jag med dig. Tycker ändå Seb trots bokstavskombinationer varit stark och tydlig nog med att han går till sig själv först och att det är i första hand sin egna prestation han är sur över. Sen är ju förstås kravbilden på Seb enormt mycket högre. Han ryker framförallt på sportsliga grunder för min del.

Bjärs ryker på att han utöver är en långsam och seg mittback även totalt saknar ledaregenskaper och ryggrad.

Fadäsen med Sabah efter Kalmar matchen från Jörgens sida är så sjukt jävla pinsam, och ja, där hade Alvbåge, Bjärs, Salo, Rogne och egentligen hela ordinarie lag en möjlighet att ta på sig den matchen kollektivt. Att Jörgen så öppet och ryggradslöst sågar en tonåring för den insatsen personligen är både huvudlöst och historielöst då han måste ju ha sett att vi har gjort sådana matcher tidigare den här säsongen utan Sabah.

Den händelsen var nog den sista droppen för mig vad gäller Jörgen. Den första rann över efter Östersund borta redan.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-11-07 kl. 08:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in