Citat:
Håller nog med dig om typ allt. Som oftast.
Å andra sidan inser jag någonstans att om man ska ha bort JL måste nog Gren eventuellt också ställas till svars/få sin beskärda del av kritik då ju JL är Grens egna val framför alla andra. Således är ju de två som duo i mångt och mycket ansvariga för det vi ser nu. Tyvärr.
Kanske bara är bättre att låta Lennartsson fortsätta, men då måste defensiven lösas på allvar, går vi in i nästa säsong med Seb/Albaek som centralt mittfältspar i ett rakt 4-4-2 kan han avgå där och då utan att jag ens behöver se resultatraden som följer. För det finns inget han kan göra med de 2 som mittfältare som BARA är direktiv och lite träning under vintern som löser våra problem på centralt mittfält.
Läste någonstans att vi är inne på vår 10:e tränare på 10 år. Det känns ju inte bra, synd å andra sidan att man ska börja vara långsiktiga med den sämste tränaren vi haft på de 10 åren.
Å andra sidan inser jag någonstans att om man ska ha bort JL måste nog Gren eventuellt också ställas till svars/få sin beskärda del av kritik då ju JL är Grens egna val framför alla andra. Således är ju de två som duo i mångt och mycket ansvariga för det vi ser nu. Tyvärr.
Kanske bara är bättre att låta Lennartsson fortsätta, men då måste defensiven lösas på allvar, går vi in i nästa säsong med Seb/Albaek som centralt mittfältspar i ett rakt 4-4-2 kan han avgå där och då utan att jag ens behöver se resultatraden som följer. För det finns inget han kan göra med de 2 som mittfältare som BARA är direktiv och lite träning under vintern som löser våra problem på centralt mittfält.
Läste någonstans att vi är inne på vår 10:e tränare på 10 år. Det känns ju inte bra, synd å andra sidan att man ska börja vara långsiktiga med den sämste tränaren vi haft på de 10 åren.
Ja, nån ska man vara överens med även på FB!
Gren kan givetvis ifrågasättas men samtidigt spelar det ju ingen roll vilken TRUPP han ger JL om JL vägrar använda den på det sättet som Gren hade i tanken. Jag ser det hela som JLs fel helt och hållet i princip.
Vi borde, om vi nu ska behålla Albaek trots att han går gratis efter 2017 låta Tom spela in sig som defensiv mitt. Är Tom en toppspelare i allsvenskan? Nej. Är han det bästa vi har på den platsen? Ja.
Jag tycker fortfarande att det är synd att Arne Erlandsen fick gå. Han lyckades få ungdomar att blomma ut i a-laget, han gjorde ändå goda resultat och hade garanterat fått än större genomslag om han fått fortsätta. Jag hävdar att guldet 07 till stor del var hans.
Det hade dessutom varit intressant att se vad Stahre hade kunnat göra om han fått fortsätta, folk sågade honom men han gjorde oss till ett topplag igen efter tre sjundeplatser och vann cupen.