2016-10-17, 22:57
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Ja. Som sagt, jag förstår att det kan förekomma invändningar.
Vad finns det för argument att denna upplaga av Dif skulle vara bättre än Bajens?
Citera
2016-10-17, 23:13
Medlem
Wads avatar
Vilken jävla match! Vi var fruktansvärt dåliga fram till vårat första mål. Vann vi en enda luftduell?

Skönt med ytterligare en derbyseger tillslut. Nu behöver man inte vara orolig över någon mer match den här säsongen.
Citera
2016-10-18, 06:34
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Vilken jävla match! Vi var fruktansvärt dåliga fram till vårat första mål. Vann vi en enda luftduell?

Skönt med ytterligare en derbyseger tillslut. Nu behöver man inte vara orolig över någon mer match den här säsongen.

Nu har vi tyvärr ganska tuffa matcher kvar, men skulle gärna se att någon ur firma Bengtsson/Jajic/Lidberg/Degerlund/Smith får starta någon match. Halva laget varnades ju igår så någon bör vara avstängd.

Viktigt att komma topp-9 för extra hemmamatch i cupen.
Citera
2016-10-18, 07:59
Medlem
SvenErlandssons avatar
Även fast det var klart sedan tidigare, kan man konstatera att ordningen är återställd när det gäller derbystatistiken i Sthlm. Efter ett tillfälligt systemfel förra året svarade AIK med bl.a två 3-0 segrar borta och positionen som nummer ett i Sthlm var tämligen ohotad, inte bara i derbyna, utan också i den Allsvenska tabellen trots att dom två bästa spelarna från förra säsongen i Bangura och Goitom är borta.

Jag vill ha kurt-arne och dempsey kvar.
Citera
2016-10-18, 08:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Även fast det var klart sedan tidigare, kan man konstatera att ordningen är återställd när det gäller derbystatistiken i Sthlm. Efter ett tillfälligt systemfel förra året svarade AIK med bl.a två 3-0 segrar borta och positionen som nummer ett i Sthlm var tämligen ohotad, inte bara i derbyna, utan också i den Allsvenska tabellen trots att dom två bästa spelarna från förra säsongen i Bangura och Goitom är borta.

Jag vill ha kurt-arne och dempsey kvar.

Bara till protokollet, Bajen har en snittpoäng i år på 2.167 medans gnaget bara har 2.0 (dif 0.0).
Ytterligare en fotnot är att Aik faktiskt är ett solna lag.

Men jag ger er att Aik imponerar. Två år på raken har jag sågat era chanser då ni tappat bra spelare. Ni ser trots detta starkare ut nu än någonsin. Jag lär inte tippa Aik utanför topp 3 igen.
Senast redigerad av se_där... 2016-10-18 kl. 08:31.
Citera
2016-10-18, 08:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det är sant, men jag bryr mig om föreningens ekonomi, det gör nog de allra flesta av oss, och då är det viktigt att få till en hyfsad placeringen trots att säsongen varit som den är. Kommer vi 4:a blir det ett tillskott på vad var det Jakob Andreasson nämnde, typ 4-5 miljoner, för våran klubb är det ganska mycket pengar står på spel. Gäller att stå ut med Jörgen tills kontraktet löper ut, och fortsätta jaga intäkter och kapa kostnader.

Jojo jag vet också om ekonomin och vill att den ska bli bättre, men det är fortfarande inget som efter alla mil, pengar, blåsiga skethål till bortaläktare, vidrigt försvar, usla anfallsförsök etc gör att jag går igång i slutet av denna säsong som supporter.
Det har gått för långt nu, alla års uppdämda frustration kommer fram. Vi hade fan inte ens vunnit guld 07 om vi inte varit TVINGADE att satsa ungt. Hade inte skandalen då kommit som föranledde det hade vi bara fortsatt i samma gamla hjulspår som innan.
Det är så många monumentala fel i klubben att jag inte orkar bry mig om resten av säsongen. Nu är det bara att invänta ett cupgruppspel i februari. Då kanske vi t.o.m. med lite tur klarar av att tvåla dit världslaget IK Frej.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det här är väldigt viktigt. Låt det ske.

http://www.expressen.se/gt/sport/ifk-goteborg-vill-behalla-lennartsson/

Det där var ju jävligt välkommet en skitdag som igår när han t.o.m. SJÄLV erkänt att han coachat laget fel hela säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av Pocca
Nån som vet om liknande regler gäller för tränare som spelare? Tänkte på Jörgen Lennartssons direkt efter matchen. Hade en spelare gjort samma hade det garanterat lett till en avstängning. Nu är säsongen snart slut och en tränare på läktaren nån/några matcher spelar nog ingen roll rent sportsligt. Bara intresserad vad som gäller...

Det spelar jätteroll sportsligt huruvida Lennartsson är med eller ej. Ju längre bort från klubben han kommer ju bättre är det. Vladivostok söker inte ny tränare?
Citera
2016-10-18, 09:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Bara till protokollet, Bajen har en snittpoäng i år på 2.167 medans gnaget bara har 2.0 (dif 0.0)
Vi räknar poäng här gubben, som Lindgren08 skrev och det är exklusive cupderbyt men du får räkna med den om du så vill:
Citat:
AIK 3 1 0 8-0 10p
Hammarby 2 1 1 7-6 7p
Djurgården 0 0 4 3-12 0p
Citat:
Ytterligare en fotnot är att Aik faktiskt är ett solna lag.
Lika mycket som DIF är ett söderlag. Och räknar man Stockholm som tätort tillhör Solna Stockholm men det är en annan diskussion.

Trodde verkligen att Djurgården äntligen skulle vinna ett derby, samtliga spelare och ledare verkade så väl förberedda på vad som komma skall och sen leder man med 2-0 efter 33 minuter. Det var fan inte mycket som tala för kollaps där och då.
Citera
2016-10-18, 09:49
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Nu har vi tyvärr ganska tuffa matcher kvar, men skulle gärna se att någon ur firma Bengtsson/Jajic/Lidberg/Degerlund/Smith får starta någon match. Halva laget varnades ju igår så någon bör vara avstängd.

Viktigt att komma topp-9 för extra hemmamatch i cupen.

Vi pratade om precis samma sak när vi gick från matchen igår. Mot Östersund och Elfsborg tycker jag att man kan starta med lite juniorer/reserver. Sen om Malmö redan är klara mästaren i sista matchen (vilket mycket pekar på), så ser jag inga problem med att ge iallafall någon ungdom chansen i den matchen.
Citera
2016-10-18, 10:05
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Trodde verkligen att Djurgården äntligen skulle vinna ett derby, samtliga spelare och ledare verkade så väl förberedda på vad som komma skall och sen leder man med 2-0 efter 33 minuter. Det var fan inte mycket som tala för kollaps där och då.

Alla i dif måste vara så djupt störda och mentalt instabila pga derbystatistiken. Man leder med 2-0 och är klart bättre. Bajen gör förvisso ett mål, men dif leder ändå. Trots det så visste man just då att matchen för deras del var körd. Ett insläppt mål och man tappar allt.
Citera
2016-10-18, 10:35
Medlem
eternussermos avatar
Förstår inte riktigt gnället på Höie, det var inte så fruktansvärt mycket han kunde göra på målen, möjligtvis 2-2 men Romulos skott satt ju invid stolpen samtliga.
Senast redigerad av eternussermo 2016-10-18 kl. 10:59.
Citera
2016-10-18, 10:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Förstår inte riktigt gnället på Höie, det var inte så fruktansvärt mycket han kunde göta på målen, möjligtvis 2-2 men Romulos skott satt ju invid stolpen samtliga.

Håller med, Höie har inte marginalerna med sig men om någon skall ha en släng av sleven så är det försvars arbetet i dif.
Bajens första är ju resultat av uppsnurrning. 2-2 är gårdarnas nr 17 (Olunga?) helt borta.
Une Larsson får ta på sig 3-2 målet. Och vid 4-2 så stirrar sig alla blina på Alex och lämnar Romulo "fri".

http://www.fotbollskanalen.se/video/3576637/hojdpunkter-hammarby-vande-underlage-till-vinst-i-derbyt/
Citera
2016-10-18, 11:00
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Håller med, Höie har inte marginalerna med sig men om någon skall ha en släng av sleven så är det försvars arbetet i dif.
Bajens första är ju resultat av uppsnurrning. 2-2 är gårdarnas nr 17 (Olunga?) helt borta.
Une Larsson får ta på sig 3-2 målet. Och vid 4-2 så stirrar sig alla blina på Alex och lämnar Romulo "fri".

http://www.fotbollskanalen.se/video/3576637/hojdpunkter-hammarby-vande-underlage-till-vinst-i-derbyt/
Ja, håller med, speciellt Une stod ju för riktiga grodor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in