2016-10-08, 09:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller

Är det bara jag som inte skriver av AIK än? Långt kvar ju.

Snackar vi om guldet så skriver jag av dom, beträffande att klättra till en andraplats så är dom i allra högsta grad aktuella. Slår dessutom MFF Peking är det rentav troligt ty då tror jag Peking tappar gnistan.

Tråkigt med en helg utan fotboll nu dock.
Citera
2016-10-08, 10:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Rankad av vem? Han har ju aldrig varit en av världens hetaste talanger på riktigt.

Denna: http://www.101greatgoals.com/blog/the-top-101-youngsters-in-world-football-don-balon-list-2012/

Säg vad man vill om den, men djurgårdarna var väldigt stolta över det där.
Citera
2016-10-08, 19:08
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajbert
Och varför skulle man inte vara glad över att Isak, av den oerhört ansedda tidningen Guardian, inte bara listas utan också frontas som en av världens mest spännande 17-åringar? Kommer det att innebära att han per automatik blir en bättre spelare? Nä, men det säger mycket om svensk fotboll och vår klubb av våra unga spelare nämns i de här sammanhangen, och man ska inte heller underskatta vad det kan innebära för ett slutpris.

Det är inte första gången det är svenskar med på den listan. Erik Andersson var med för 2 år sedan och han har fortfarande inte debuterat i allsvenskan. Zackarias Faour var med förra året. Han bytte från City till Midtjyllands reservlag i år.

Listan är trams.
Citera
2016-10-08, 22:37
Medlem
zio86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jo du, jag är blå sen 1962. Jag delar också er uppfattning. Svensk fotboll behöver ta hand om alla talanger på bästa sätt så vi inte halkar efter ännu mer i europafotbollen. I världsfotbollen är vi redan långt efter.

Ok. Vet du om ni samarbetar med någon dansk klubb? Jag tror annars hade varit lärorik för talanger att spela där istället för i Superettan.
Citera
2016-10-11, 20:16
Medlem
Äntligen är det dags för riktig fotboll. Vad säger ni on 26:an?
Falkenberg - Sundsvall
Norrköping - Malmö
AIK - Östersund
Örebro - Kalmar
Jönköping - Häcken
Elfsborg - Helsingborg
Hammarby - Djurgården
Göteborg - Gefle
Ökar Sundsvall avståndet till Helsingborg? Kan Norrköping komma igen efter två Stockholms förluster? Har Swärd fått i gång Kalmar, så mkt att de förtjänar top-5? Kommer Göteborg (som spelar cup på torsdagen) bara städa av Gefle? Plastderby på Tele2, kan Djurgården vinna derby, kommer matchen spelas klart? Säkrar Malmö guldet? Håller Gnagets form i sig, eller får man hybrisöverdos efter 6-0 seger över regerande mästarna.
Citera
2016-10-12, 08:46
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kommer Göteborg (som spelar cup på torsdagen) bara städa av Gefle?

Just nu känns det som vi inte kan städa av något lag överhuvudtaget.
Mads är avstängd dessutom. Nog borde vi vinna och det tror jag vi gör men vi vinner inte stort.

I övrigt får man väl hoppas Peking kan vinna så det blir spänning nånstans i serien...
Citera
2016-10-12, 21:46
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Just nu känns det som vi inte kan städa av något lag överhuvudtaget.
Mads är avstängd dessutom. Nog borde vi vinna och det tror jag vi gör men vi vinner inte stort.

I övrigt får man väl hoppas Peking kan vinna så det blir spänning nånstans i serien...

Om AIK och MFF vinner blir det spänning om silvret. Det räcker gott och väl!
Citera
2016-10-12, 21:52
Medlem
En fråga till Djurgårdare, hur mycket skulle en vinst mot Bajen betyda eller är det vinst mot Gnaget som gäller för att verkligen släcka törsten? Trots allt har ju Bajen inte någon jätte streak mot er utan dom har ju glidit in på det här derby spöket.
Citera
2016-10-12, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
En fråga till Djurgårdare, hur mycket skulle en vinst mot Bajen betyda eller är det vinst mot Gnaget som gäller för att verkligen släcka törsten? Trots allt har ju Bajen inte någon jätte streak mot er utan dom har ju glidit in på det här derby spöket.

Gissning att det är:
1. Derbyspöke
2. Gnagetspöke

I den ordningen.
Citera
2016-10-12, 23:37
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie

Djurgården har 8 matcher utan vinst mot oss, det är väl ganska mycket?
Citera
2016-10-13, 19:50
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenfylden
Trots att MFF är extremt rika:

26 spelare har nästa säsong avtal med Malmö FF:s A-trupp, varav tolv stycken har spelat i den egna ungdomsfotbollen.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/kuhn-gillar-att-fa-tillbaka-cibicki-fantastisk-individuell-skicklighet/

Jag tror att en fungerande ungdomsverksamhet är en nyckel till att bli en fungerande fotbollsorganisation. Med det sagt ska inte en startelva bestå av egna produkter utan en bra mix, en stomme som antagligen oftare är lite billigare, som förstår vikten av vissa historiska rivalmatcher och dylikt på ett annat sätt.

Hade MFF börjat köpa legoknektar för alla sina miljoner hade hela slottet fallit snabbare än kvickt.
Citera
2016-10-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gyldenfylden
Trots att MFF är extremt rika:

26 spelare har nästa säsong avtal med Malmö FF:s A-trupp, varav tolv stycken har spelat i den egna ungdomsfotbollen.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/kuhn-gillar-att-fa-tillbaka-cibicki-fantastisk-individuell-skicklighet/
Är det "trots" eller på grund av. Jag kan tänka mig att en god ekonomi är en förutsättning för att bedriva en bra akademi. Menar du att det skulle vara tvärtom?

Vilka är de 12? Är det samma förhållamde för de som får spela också? 6 av 13?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in