Citat:
Ursprungligen postat av
junaz
Endast om Nanne själv känner att han inte vill fortsätta bör man låta honom gå redan nu efter säsongen. Allt annat vore idioti. Men samtidigt så typiskt Bajen att överge stabilitet och långsiktighet till förmån för någon ung, icke meriterad, "spännande" tränare som med all sannolikhet kommer tokfloppa. Jag kan ärligt talat bara se nackdelar med att plocka in en ny tränare till nästa säsong.
Hmmm. Icke-meriterad... Vunnit SE med BP och nu både Div1 och troligtvis SE med Sirius. Detta genom att faktiskt kunna spela en kreativ fotboll (ett tips, han spelar inte med tre brottare på centralt fält...). Han har byggt upp ett av Sveriges bästa grundspel i Sirius, och skulle såklart lyckas med samma sak i Bajen. I dagsläget är han en bättre tränare än Nanne.
Jag hoppas Kim blir kvar. Är han kvar samtidigt som Sirius får in 3-4 bra spelare så har man potential till mycket mer än vad GIF, Bajen, Östersund och J-Södra lyckats med under sina debutsäsonger.
Det glädjer mig också att scoutingverksamheten är så fantastisk usel av AS-klubbarna (bortsett typ Östersund och DIF). Det möjliggör att Kingsley Sarfo kanske bli kvar i Sirius även nästa år.