2016-10-21, 19:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Så Kim Bergstrand nämns som en kandidat att ta över efter Nanne redan efter nuvarande säsong. Han är ett minst sagt spännande namn men jag är lite kluven till om Nanne borde få foten. Den här hösten har ju poängmässigt varit magisk och med derbysegern senast som kronan på verket. Frågan är dock om Nanne ens vill stanna? Han verkar mest tjurig över att hans framtidsfotboll inte funkade och att vi nu med en mer primitiv fotboll till och med har chansen på en topp 5 placering. Vem hade trott det efter första derbyt mot Gnaget i somras?
minns inte om det var på discos blogg eller Facebook han la till ett par pratminus som inte fick plats i senaste intervjun där han inte alls verkade särskilt bitter över att ha fått överge sin vision.
Citera
2016-10-21, 19:53
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Så Kim Bergstrand nämns som en kandidat att ta över efter Nanne redan efter nuvarande säsong. Han är ett minst sagt spännande namn men jag är lite kluven till om Nanne borde få foten. Den här hösten har ju poängmässigt varit magisk och med derbysegern senast som kronan på verket. Frågan är dock om Nanne ens vill stanna? Han verkar mest tjurig över att hans framtidsfotboll inte funkade och att vi nu med en mer primitiv fotboll till och med har chansen på en topp 5 placering. Vem hade trott det efter första derbyt mot Gnaget i somras?
Endast om Nanne själv känner att han inte vill fortsätta bör man låta honom gå redan nu efter säsongen. Allt annat vore idioti. Men samtidigt så typiskt Bajen att överge stabilitet och långsiktighet till förmån för någon ung, icke meriterad, "spännande" tränare som med all sannolikhet kommer tokfloppa. Jag kan ärligt talat bara se nackdelar med att plocka in en ny tränare till nästa säsong.
Citera
2016-10-21, 19:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Endast om Nanne själv känner att han inte vill fortsätta bör man låta honom gå redan nu efter säsongen. Allt annat vore idioti. Men samtidigt så typiskt Bajen att överge stabilitet och långsiktighet till förmån för någon ung, icke meriterad, "spännande" tränare som med all sannolikhet kommer tokfloppa. Jag kan ärligt talat bara se nackdelar med att plocka in en ny tränare till nästa säsong.
folks minnen är galet selektiva. minns snacket om att etablera oss, slippa negativt kval första året. det fixade vi med bravur, trots att det var semi-kris vid och efter sommaruppehållet. i år skulle vi etablera oss på övre halvan. även om det var nattsvart efter 0-3 och åtminstone jag faktiskt trodde det kunde sluta riktigt illa så har vi rett ut stormen och vi kan sluta topp5. ändå är det många jag diskuterat med som ändå är "trött" på Nanne, tycker han är grinig och gnällig (psst.. det var han i superettan också!). klart som korvspad vi ska behålla honom om han vill vara kvar. låt honom avsluta det han påbörjat. jag skiter faktiskt i hur det ser ut.
Citera
2016-10-21, 20:02
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
folks minnen är galet selektiva. minns snacket om att etablera oss, slippa negativt kval första året. det fixade vi med bravur, trots att det var semi-kris vid och efter sommaruppehållet. i år skulle vi etablera oss på övre halvan. även om det var nattsvart efter 0-3 och åtminstone jag faktiskt trodde det kunde sluta riktigt illa så har vi rett ut stormen och vi kan sluta topp5. ändå är det många jag diskuterat med som ändå är "trött" på Nanne, tycker han är grinig och gnällig (psst.. det var han i superettan också!). klart som korvspad vi ska behålla honom om han vill vara kvar. låt honom avsluta det han påbörjat. jag skiter faktiskt i hur det ser ut.
Så är det.

Det som räknas i slutändan är resultaten, och dom har han levererat under sina tre säsonger, med facit i hand. Även om det stundtals varit riktigt stormigt. Dock tycker jag att det påvisar en än större styrka att klara av att vända skutan på det här sättet.
Citera
2016-10-21, 20:03
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Alltså, jag gillar ju personen Johan Eklund, men fotbollsspelaren är tammefan katastrof. Kommer bollen i närheten av honom bu så dör all form av spel och glädje. Nattsvart!
Ja han är inte skit bra...
Silvas försvarsspel vid Gefles 1-0 är lite problemet med en forward som yttermittfältare.
Roligt att Morsay får chansen efter att ha vunnit U19 skytteligan på 22 mål. 3 från akademin i startelvan, tycker vi bör ha någon till som mål i framtiden.
Citera
2016-10-21, 20:14
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Ja han är inte skit bra...
Silvas försvarsspel vid Gefles 1-0 är lite problemet med en forward som yttermittfältare.
Roligt att Morsay får chansen efter att ha vunnit U19 skytteligan på 22 mål. 3 från akademin i startelvan, tycker vi bör ha någon till som mål i framtiden.
Vid målet går ju dock Ålander bort sig som fan och Naurin vågar inte ens röra sig. Älska Gefle.

Joel tror ju att byten = AIDS dessutom.
Citera
2016-10-21, 20:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hur manga allsvenska matcher har Dicksom Etuhu gjort for AIK i ar?
2. Premiären i Sundsvall och matchen därpå borta mot Östersund, att vi inte förlänger är utan den minsta tvekan helt rätt, jag gillar Dickson som person och som fotbollsspelare är han grym när han väl kommit i form och kan bidra vilket han i princip inte kunnat i år.
Citera
2016-10-21, 21:27
Bannlyst
Någon MFFare som vet om Filston Mawana i ungdomslaget är släkting till Kasomma Mawana?
Citera
2016-10-21, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
1

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
2. Premiären i Sundsvall och matchen därpå borta mot Östersund, att vi inte förlänger är utan den minsta tvekan helt rätt, jag gillar Dickson som person och som fotbollsspelare är han grym när han väl kommit i form och kan bidra vilket han i princip inte kunnat i år.
Vilken lön lyfter han?
Citera
2016-10-21, 21:46
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
Vilken lön lyfter han?
Bra fråga, han är inte en av de billigare i truppen men samtidigt inte allsvenskans dyraste. En onödig lönepost mindre.
Citera
2016-10-21, 22:06
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz

Hmmm. Icke-meriterad... Vunnit SE med BP och nu både Div1 och troligtvis SE med Sirius. Detta genom att faktiskt kunna spela en kreativ fotboll (ett tips, han spelar inte med tre brottare på centralt fält...). Han har byggt upp ett av Sveriges bästa grundspel i Sirius, och skulle såklart lyckas med samma sak i Bajen. I dagsläget är han en bättre tränare än Nanne.

Jag hoppas Kim blir kvar. Är han kvar samtidigt som Sirius får in 3-4 bra spelare så har man potential till mycket mer än vad GIF, Bajen, Östersund och J-Södra lyckats med under sina debutsäsonger.

Det glädjer mig också att scoutingverksamheten är så fantastisk usel av AS-klubbarna (bortsett typ Östersund och DIF). Det möjliggör att Kingsley Sarfo kanske bli kvar i Sirius även nästa år.
Citera
2016-10-21, 22:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Måste fråga vad det är som gått så fel i Göteborgs försvarsspel? Förra året släppte man endast in 22 mål på en hel allsvensk säsong och i år med fyra matcher kvar har man släppt in 38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in