2016-09-15, 13:48
Medlem
När jag var liten fick jag biljetter till matcherna hemma på rucklet gratis pga att jag spelade fotboll, det känns inte som att vi gör liknande satsningar nu för tiden, trots att det oftast finns plats för fler på hemmamatcherna, vi säljer ju inte ut direkt. Jag kanske har fel.

MSD drog ju igång något i Angered, det var väl med en barndomspolare/bekant som jobbar som idrottslärare, han är väl uppväxt där ute, bra initiativ.

Tycker också att vårat CSR projekt är bra, Rogne, Aleesami med flera var ju t ex uppe i Bergsjön och lirade med kidsen(som sedan bjöds in på match). Det finns ingen nersida med detta, om man nu inte hatar negerungar bara för sakens skull, de får en kul och positiv upplevelse och vi exponerar klubben på ett positivt sätt för invånarna i stadsdelen och för nya potentiella supporters.
Citera
2016-09-15, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Usch, nämn inte Åkeby.
Får fortfarande kalla kårar när jag hör hans namn. En sämre Erik Hamrén skulle jag säga där det varken fanns taktik eller vettiga uttagningar.

Rätt kul när man ser tillbaka på hur Malmö värvade då, och nu.
På den tiden köpte man in storvuxna afrikaner och hoppades att det skulle lösa sig själv, en sämre modell av AIK som köper in afrikaner som faktiskt kan sparka lite boll.
Nu köper man in norrmän och islänningar.
Är DA rasist?
Storvuxna afrikaner värvade man knappast i någon större utsträckning och det var knappast de som skulle bära laget heller. Ofere var en oslipad talang (som faktiskt gjorde det rätt bra i MFF) och Göken var någon form av panikvärvning i sista minuten. Dixon var en prestigevärvning som gick åt skogen visserligen men att kalla de tre för en röd tråd som vi la allt hopp till är bara fel med tanke de andra värvningarna vi gjorde under den perioden. Toivonen, Jonathan Johansson, Junior, Järdler, Sandqvist och Kruys för att nämna några betydligt tyngre värvningar än både Ofere och Göken i samma tidsperiod. Det var mycket blandad kompott och en total avsaknad röd tråd och lagbygge under de åren, stora namn och ofta duktiga spelare men ingen riktig tanke bakom det hela.
Citera
2016-09-15, 13:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Storvuxna afrikaner värvade man knappast i någon större utsträckning och det var knappast de som skulle bära laget heller. Ofere var en oslipad talang (som faktiskt gjorde det rätt bra i MFF) och Göken var någon form av panikvärvning i sista minuten. Dixon var en prestigevärvning som gick åt skogen visserligen men att kalla de tre för en röd tråd som vi la allt hopp till är bara fel med tanke de andra värvningarna vi gjorde under den perioden. Toivonen, Jonathan Johansson, Junior, Järdler, Sandqvist och Kruys för att nämna några betydligt tyngre värvningar än både Ofere och Göken i samma tidsperiod. Det var mycket blandad kompott och en total avsaknad röd tråd och lagbygge under de åren, stora namn och ofta duktiga spelare men ingen riktig tanke bakom det hela.

Det var väl Åkeby som tog in Ulrich Vinzents. Måste väl ses som en av de bästa värvningarna de senaste 10 åren.
Citera
2016-09-15, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
När jag var liten fick jag biljetter till matcherna hemma på rucklet gratis pga att jag spelade fotboll, det känns inte som att vi gör liknande satsningar nu för tiden, trots att det oftast finns plats för fler på hemmamatcherna, vi säljer ju inte ut direkt. Jag kanske har fel.
Vill minnas att alla pojklagsspelare i Göteborgsserierna gick in för 10 kr på ÖIS, GAIS, IFK, Frölunda och Häckens matcher. Jag och mina kompisar gick på matcher bara för att det var billigt och tror många gjorde likadant. Far min säger likadant att när han var liten brukade han och hans kompisar gå på alla matcher de kunde för de gick ändå in gratis på Ullevi. Idag blir man ju halvt ruinerad om man som grabb vill gå och kolla på elitfotboll i Göteborg.
Citera
2016-09-15, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Det borde stämma, AIK har flest rivaler skulle jag säga, och dessa rivaler är lag som har "stora" numerär när det gäller sympatisörer och supporters. Den kumulativa summan av alla haters borde vara stor.

Malmö är det lag jag helst inte vill se vinna dock, negativt för svensk fotbolls CP när malmö agerar deltagarlag likt förra året dock, då de gör och har gjort det bra i Europa.
Ett litet gnäll inlägg.

Är årets upplaga av allsvenska ganska svag? Några svaghetstecken. Inget av europalagen är särskilt nära i kval. Ändå är de med i toppen. Norrköping (som åkte direkt) är ändå i topp. Men Malmö då, hävdar någon, ja det ligger 1 p före Peking tack vare en skrivbordsseger. De säljer sin skyttekung till ett okänt lag i Israel. Gnaget har en 16-åring som top-spelare. Nykomlingen Östersund ligger 6:a med 4 hemmamatcher kvar (no offense). Ledande spelare lämnar allsvenskan för att sitta på banken i lag vi inte kan stava till. Spelare återvänder för att avsluta sina karriärer. Publiksnittet sjunker. Matcher avgörs på skrivbordet efter supportrar inte skött sig, Malmöspelare kastar hörnflaggor på motståndarpubliken... Blir allsvenskan en jävla säsong att minnas för att allt pilar pekar nedåt, ingen ära i år?

Missförstå mig inte det är ändå ligan i hjärtat, men är vi på väg åt rätt håll?
Citera
2016-09-15, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Vill minnas att alla pojklagsspelare i Göteborgsserierna gick in för 10 kr på ÖIS, GAIS, IFK, Frölunda och Häckens matcher. Jag och mina kompisar gick på matcher bara för att det var billigt och tror många gjorde likadant. Far min säger likadant att när han var liten brukade han och hans kompisar gå på alla matcher de kunde för de gick ändå in gratis på Ullevi. Idag blir man ju halvt ruinerad om man som grabb vill gå och kolla på elitfotboll i Göteborg.

Ja jag har för mig att det var något sådant, jag och mina polare hade ett kort som man skulle ha med sig vid inträdet, är född i senare delen av 80-talet, så detta var 90-talet, och vi var ju typ småglin.

Men ja, vi gick på så många matcher som man kunde, bortsett från AIK då, som morsan och farsan vägrade släppa iväg mig till.

De flesta skulle väl ha råd att gå egentligen även med dagens priser, men då hade de ju fått prioritera bort något annat, mindre cash över till andra hobbies, intressen och "behov"(typ fika/shopping/etc). Finns väl egentligen fler saker som konkurrerar om ens tid idag också, framförallt så har ju dataspelandet exploderat, så dom lägger väl 10:an på typ en steamrea istället.

Nu har jag inga vänner eller släktingar med barn som är i den åldern där de börjar få ta eget ansvar över sin egen privatekonomi skall jag dock säga, så jag har inte en susning om vad en genomsnittlig ungdom har att röra sig med i månaden, då jag är helt bortkopplad från den världen, har ingen direkt kontakt med ungdomar varken privat eller professionellt, och det lär inte bli barnverkstad än på X antal år heller, varken jag eller min tjej går direkt runt och längtar efter det, helt fel fas i livet, och framförallt för min tjej, hon är en puny 90-talist och som nyligen börjat plugga.
Citera
2016-09-15, 22:00
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ett litet gnäll inlägg.

Är årets upplaga av allsvenska ganska svag? Några svaghetstecken. Inget av europalagen är särskilt nära i kval. Ändå är de med i toppen. Norrköping (som åkte direkt) är ändå i topp. Men Malmö då, hävdar någon, ja det ligger 1 p före Peking tack vare en skrivbordsseger. De säljer sin skyttekung till ett okänt lag i Israel. Gnaget har en 16-åring som top-spelare. Nykomlingen Östersund ligger 6:a med 4 hemmamatcher kvar (no offense). Ledande spelare lämnar allsvenskan för att sitta på banken i lag vi inte kan stava till. Spelare återvänder för att avsluta sina karriärer. Publiksnittet sjunker. Matcher avgörs på skrivbordet efter supportrar inte skött sig, Malmöspelare kastar hörnflaggor på motståndarpubliken... Blir allsvenskan en jävla säsong att minnas för att allt pilar pekar nedåt, ingen ära i år?

Vill något av lagen som kvalade vara i Europa då? Möjligen Götet, resten sket väl i vilket.

Jo. Skrivbordsseger vet vi ju inte om de beror på, matchen spelades ju aldrig klart. Å Vidar gick till Israels mest meriterade klubb, tror alla som ser europamatcher vet vilka de är.

Att spelare återvänder för att avsluta är väl bara roligt? Tidigare gick de till Rosenborg och typ Bröndby för att avsluta men den trenden är ju bruten. Har ens Rosenborg någon svensk i laget? Måste vara 15 år sen de va utan svenskar.
Citera
2016-09-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ett litet gnäll inlägg.

Gör det? Och om det nu marginellt sjunker så har det ju att göra med publikboomen förra året, är garanterat högre än för två år sedan oavsett.
Citera
2016-09-15, 23:58
Medlem
Citat:
Ett litet gnäll inlägg.

Vilket/vilka år var Allsvenskan starkare isåfall?

Klubbarnas ekonomiska situation är bättre än någonsin. Varje år skeppas ett flertal spelare utomlands till betydligt bättre ligor än förut. Fler lag försöker att spela fotboll tillskillnad från den brunkiga 80-talsfotbollen som var poppis förut.
Citera
2016-09-16, 00:14
Medlem
snillet_1s avatar
Robert Laul satt väl för ett år sedan och var fullkomligt lyrisk över Allsvenskan (ovanstående gnällinlägg är ju ett hopkok av hans senaste bloggpost: http://bloggar.aftonbladet.se/laul/2016/09/har-star-vi-hosten-2016/). Inger ingen trovärdighet att knappt ens ett år senare vända på klacken så oerhört. Tycker hans tyckande har blivit förvirrat och märkligt i många frågor sedan han lade ner spriten.
Citera
2016-09-16, 00:40
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Robert Laul satt väl för ett år sedan och var fullkomligt lyrisk över Allsvenskan (ovanstående gnällinlägg är ju ett hopkok av hans senaste bloggpost: http://bloggar.aftonbladet.se/laul/2016/09/har-star-vi-hosten-2016/). Inger ingen trovärdighet att knappt ens ett år senare vända på klacken så oerhört. Tycker hans tyckande har blivit förvirrat och märkligt i många frågor sedan han lade ner spriten.
Efter att ha lyssnat på AB's allsvenska podd där Laul tycks ha någon sorts stjärnstatus och det skrattas med och aldrig ifrågasätts något av det han i svammelfashion öser på med så är det bara konstatera att han behöver sin pizzasallad för att prestera minsta lilla kvalité.
Citera
2016-09-16, 00:50
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Efter att ha lyssnat på AB's allsvenska podd där Laul tycks ha någon sorts stjärnstatus och det skrattas med och aldrig ifrågasätts något av det han i svammelfashion öser på med så är det bara konstatera att han behöver sin pizzasallad för att prestera minsta lilla kvalité.

Jag tycker snarare att han har utvecklats. Få journalister har väl älskat allsvenskan så mycket som Laul? Att han innan var lite väl okritisk och hyllande till serien men nu svängt och kan ifrågasätta är väl ett bevis på att människan utvecklats istället för att stå stilla?

De finns ju massor med journalister och "experter" där ute som bara är likadana helatiden. Ekwall och Lundh är väl de som liknar varandra mest de senaste 5-10 åren. Ekwall har bytt glasögon och sina "svåra" kostymer fem hundra gånger och sitter mest och galer "oj oj oj, vilket mål", "hoho, vilken svår klocka Hussfelt".
Lundh sitter i tv studios han kanske inte alls borde göra. Han är väl i grunden en "grävande" expressenjournalist som borde syssla med just sånt, inte sitta i Em studios han inte kan hantera.
Ändå går skiten i repris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in