Citat:
Ursprungligen postat av
Lime32
Vill minnas att alla pojklagsspelare i Göteborgsserierna gick in för 10 kr på ÖIS, GAIS, IFK, Frölunda och Häckens matcher. Jag och mina kompisar gick på matcher bara för att det var billigt och tror många gjorde likadant. Far min säger likadant att när han var liten brukade han och hans kompisar gå på alla matcher de kunde för de gick ändå in gratis på Ullevi. Idag blir man ju halvt ruinerad om man som grabb vill gå och kolla på elitfotboll i Göteborg.
Ja jag har för mig att det var något sådant, jag och mina polare hade ett kort som man skulle ha med sig vid inträdet, är född i senare delen av 80-talet, så detta var 90-talet, och vi var ju typ småglin.
Men ja, vi gick på så många matcher som man kunde, bortsett från AIK då, som morsan och farsan vägrade släppa iväg mig till.
De flesta skulle väl ha råd att gå egentligen även med dagens priser, men då hade de ju fått prioritera bort något annat, mindre cash över till andra hobbies, intressen och "behov"(typ fika/shopping/etc). Finns väl egentligen fler saker som konkurrerar om ens tid idag också, framförallt så har ju dataspelandet exploderat, så dom lägger väl 10:an på typ en steamrea istället.
Nu har jag inga vänner eller släktingar med barn som är i den åldern där de börjar få ta eget ansvar över sin egen privatekonomi skall jag dock säga, så jag har inte en susning om vad en genomsnittlig ungdom har att röra sig med i månaden, då jag är helt bortkopplad från den världen, har ingen direkt kontakt med ungdomar varken privat eller professionellt, och det lär inte bli barnverkstad än på X antal år heller, varken jag eller min tjej går direkt runt och längtar efter det, helt fel fas i livet, och framförallt för min tjej, hon är en puny 90-talist och som nyligen börjat plugga.