Citat:
Ursprungligen postat av
Korder
Han är väldigt bra för att vara 17 år i alla fall. Hur bra han kommer bli är ju däremot omöjligt att sia om.
Han kommer ju knappast att lira för Eritrea i alla fall, haha. Tväruselt landslag. Han hade varit deras bästa spelare redan nu, exklusive Goitom.
Man vet aldrig med spelare med dubbla medborgarskap, dessa kan göra en u-sväng ifrån ingenstans för att dessa känner att det ena landslaget inte vill ge dessa en plats i A-truppen tillräckligt snabbt.
Eritrea är visserligen ett enormt osexigt lag, däremot kanske det är roligt att vara den definitiva stjärnan vid väldigt ung ålder (säg om t.ex 3 år) i ett landslag än att kriga mot redan etablerade A-lagspelare om en plats i startelvan.
Ett bra exempel där en duglig spelare valde ett annat landslag är Miiko Albornoz som valde Chile för att Hamrén aldrig hörde av sig.
Visserligen en pedofil och inget jag vill se i landslagströjan, däremot vill jag inte se dugliga spelare försvinna.
Som tur är verkar Isak vara en vettig grabb med fötterna på jorden, och därför har han tålamod.
Hindrar dock inte mig ifrån att bli nervös