2016-09-21, 23:16
Medlem
Signaturums avatar
Nu har jag inte följt AIK mer än i tidningarna, dock blivit väldigt nyfiken på denna Isak.
Är han verkligen så pass bra som tidningarna beskriver honom?
Känns lite som om han är AIKs bästa spelare av alla skriverier att döma vilket måste klassas som väldigt bra som 17 åring, inte ens Zlatan var väl så dominant i MFF innan han drog till Ajax?
Kanske en lite överdriven jämförelse, men det var längesen det var en sådan hysteri kring en tonåring inom svensk fotboll.

Någon som har koll på hans medborgarskap?
Päron ifrån Eritrea tydligen, känns lite synd om vi skulle förlora ännu en talang till ett annat landslag.
Citera
2016-09-21, 23:19
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Och ni har bara urlätta matcher kvar eftersom ni ska ta in 8 poäng (7+ 13 mål) ?
Pekings Eldprov är snarare skadeproblematiken än lagen som är kvar.
Speciellt tappet senast av Blomqvist borde i längden bli kännbart.

Bärkroth och (antagligen) Holmberg är tillbaka till nästa match i alla fall.

Langer
Wahlqvist - Johansson - Falk-Olander/Dagerstål - Telo
Bärkroth - Sjölund - Tekie - Eliasson
Andersson - Holmberg

Känns stabilt ändå. Men visst, dyker det upp ännu fler skador nu börjar det bli knapert om spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Nu har jag inte följt AIK mer än i tidningarna, dock blivit väldigt nyfiken på denna Isak.
Är han verkligen så pass bra som tidningarna beskriver honom?
Känns lite som om han är AIKs bästa spelare av alla skriverier att döma vilket måste klassas som väldigt bra som 17 åring, inte ens Zlatan var väl så dominant i MFF innan han drog till Ajax?
Kanske en lite överdriven jämförelse, men det var längesen det var en sådan hysteri kring en tonåring inom svensk fotboll.

Någon som har koll på hans medborgarskap?
Päron ifrån Eritrea tydligen, känns lite synd om vi skulle förlora ännu en talang till ett annat landslag.

Han är väldigt bra för att vara 17 år i alla fall. Hur bra han kommer bli är ju däremot omöjligt att sia om.

Han kommer ju knappast att lira för Eritrea i alla fall, haha. Tväruselt landslag. Han hade varit deras bästa spelare redan nu, exklusive Goitom.
Citera
2016-09-21, 23:39
Medlem
Salorms avatar
Tack och hej leverpastej.. Nu går jag och dränker mig i sprit ett par dagar. Kukhorshelvetes jävla fittspelare som inte kan vinna ett enda jävla derby!
Citera
2016-09-21, 23:52
Medlem
karlsbergs avatar
Tre mål mot inget säger det mesta..

Man blev för fega helt enkelt, rädd för ännu en derbytorsk. Den kom på posten.

Men varför (?!) lägger de av med trumman? Zigeuner-trumman, bajen på den.
Citera
2016-09-21, 23:53
Medlem
Goldencandy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tack och hej leverpastej.. Nu går jag och dränker mig i sprit ett par dagar. Kukhorshelvetes jävla fittspelare som inte kan vinna ett enda jävla derby!

Word. Förstår inte hur man kan vika ner sig varenda JÄVLA gång
Citera
2016-09-22, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Styrkekramar. Så går det när man möter mäktiga AIK. Vi ses nästa säsong - på återseende!
Citera
2016-09-22, 00:30
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Jag sa till mitt sällskap precis innan 2-0 att ett mål nu avgör matchen så hårt just med tanke på att Dif var mycket bättre än oss i den perioden av matchen.

Du måste varit rätt packad.
För en som är neutral i tvillingmöten var det tydligt hur Norling i redan matchstart taktiskt utmanövrerade DIF-tränaren (Är det Dempsey?) Överbelastning av gårdens svaga sidor helt enkelt, dvs spelintellegans.

Överkörning är fel ord och tre mål måhända för mycket, men en slags katten lek mot råttan såg det ut från en Tv i Sofia/Katarina i större delen av matchen.
Citera
2016-09-22, 03:36
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Han är väldigt bra för att vara 17 år i alla fall. Hur bra han kommer bli är ju däremot omöjligt att sia om.

Han kommer ju knappast att lira för Eritrea i alla fall, haha. Tväruselt landslag. Han hade varit deras bästa spelare redan nu, exklusive Goitom.

Man vet aldrig med spelare med dubbla medborgarskap, dessa kan göra en u-sväng ifrån ingenstans för att dessa känner att det ena landslaget inte vill ge dessa en plats i A-truppen tillräckligt snabbt.
Eritrea är visserligen ett enormt osexigt lag, däremot kanske det är roligt att vara den definitiva stjärnan vid väldigt ung ålder (säg om t.ex 3 år) i ett landslag än att kriga mot redan etablerade A-lagspelare om en plats i startelvan.
Ett bra exempel där en duglig spelare valde ett annat landslag är Miiko Albornoz som valde Chile för att Hamrén aldrig hörde av sig.
Visserligen en pedofil och inget jag vill se i landslagströjan, däremot vill jag inte se dugliga spelare försvinna.
Som tur är verkar Isak vara en vettig grabb med fötterna på jorden, och därför har han tålamod.
Hindrar dock inte mig ifrån att bli nervös
Senast redigerad av Signaturum 2016-09-22 kl. 03:38.
Citera
2016-09-22, 07:18
Medlem
Tlagnojs avatar
Sjukt med snacket att Isak skulle spela för Eritrea, han är född och uppväxt i Solna, varför i hela världen skulle han den dagen han eventuellt är aktuell för landslaget vilja lira för Eritrea?

Han var också 12 förra gången dif vann ett derby.
Citera
2016-09-22, 07:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Sjukt med snacket att Isak skulle spela för Eritrea, han är född och uppväxt i Solna, varför i hela världen skulle han den dagen han eventuellt är aktuell för landslaget vilja lira för Eritrea?

11 var han
Citera
2016-09-22, 08:51
Moderator
vfs avatar
Citat:

Henok Goitom?

Född i Husby vilket jag förmodar är AIK-land och spelar för Eritrea.
Citera
2016-09-22, 08:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Vem har sagt det? Det vore det sämsta möjliga karriärsvalet för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in