2016-10-27, 00:18
Medlem
Hammarby idag var det sämsta jag sett på Jämtkraft Arena sedan Jönköping fick däng med 5-0 för några år sedan.
Citera
2016-10-27, 00:28
Bannlyst
Det blir inget alkoholfritt i Allsvenskan nästa år.
Citera
2016-10-27, 01:17
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Grattis Malmö till SM-guldet 2016.
Citera
2016-10-27, 01:18
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Är det någon som har lyssnat på intervjun med Daniel Kindberg i senaste Lühr-podcasten? Jag säger inte att han är mytoman, allt han säger stämmer säkert, men jävlar vilka kraftiga mytomani-vibbar man får när man lyssnar på honom. Krigat med FN, blivit kidnappad, känner (intimt) rika ägare och andra i Premier League, påstår att Potter blivit erbjuden jobb i PL-klubbar (som nobbats) osv.

Jag antar att en del av oss lever mer spännande liv än andra.

Jag får inte ihop hans påståenden om tredje världen-erfarenhet och hans asylsökarvurmande. Personer med sådan erfarenhet brukar inte vara naiva (om det inte gynnar deras egna intressen att blunda).
Citera
2016-10-27, 01:18
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WayneClooney
Det blir inget alkoholfritt i Allsvenskan nästa år.
Vad menar du?
Citera
2016-10-27, 01:24
Medlem
Citat:
Är det någon som har lyssnat på intervjun med Daniel Kindberg i senaste Lühr-podcasten? Jag säger inte att han är mytoman, allt han säger stämmer säkert, men jävlar vilka kraftiga mytomani-vibbar man får när man lyssnar på honom. Krigat med FN, blivit kidnappad, känner (intimt) rika ägare och andra i Premier League, påstår att Potter blivit erbjuden jobb i PL-klubbar (som nobbats) osv.

Lyssnar aldrig på den, är kass på att lyssna på fotbollspoddar överlag, annat får prio. Men så anmärkningsvärt är det väl ändå inte, PL klubbar har väl rätt stora organisationer, så att Potter skulle ha fått något erbjudande om någon typ av tjänst är väl inte helt omöjligt, om det nu inte handlade om att vara head coach förstås, då känns det väl tveksamt, det andra som nämns är väl inte heller så orimligt, ca 1% av Sveriges befolkning har gjort utlandstjänst, så 1 av 100, min morbror var i Libanon på 80-talet till exempel, det var typ direkt efter lumpen, sedan om man faktiskt krigar eller ej är ju en definitionsfråga. han kanske körde lasttruck eller lagade käk. Det krävs rätt mycket logistik och markservice.
Citera
2016-10-27, 01:27
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Det går vilt till uppe i Östersund: http://unvis.it/aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ostersundfk/article22266339.ab
Citat:
Jag har ett antal upplevelser av den här rasismen men jag försöker att inte tänka på det eftersom det påverkar ditt spel ju mer du gör det. Jag tänker bara på fotboll. Men vissa av dem är väldigt otäcka; du kan gå ute på gatan och så kommer det en grupp människor och attackerar dig oprovocerat med machetes, knivar och flaskor. Då måste du bara springa för livet.
Citera
2016-10-27, 01:29
Medlem
En underbar kväll som avrundas med en trevlig cigarr i hemmets lugn. Inga känslostormar som vid de första gulden jag upplevde vid 2004 och 2010 men en enorm tillfredställelse och tacksamhet när man tänker tillbaka på mörkret efter degraderingen eller ökenvandringen under åren med Åkeby vid rodret. Då kändes fyra guld och trippla kvalifikationer till europeiskt gruppspel på sju år jävligt avlägset.

Citat:

Jag har inte lyssnat men känslan jag fått av småpåven i Östersund är att hans historier ofta kryddas en hel del. Kanske inte rena lögner men en minoritetsägare i marginalen blir ägare osv.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Tror trådens MFF:are att Allan Kuhn är kvar i Skåne nästa säsong? Trots SM-guldet så har han ju utsatts för mycket kritik. Att kalla honom ifrågasatt en dag som denna känns ju småkorkat men det verkar finnas en viss tveksamhet gällande hans framtid i klubben.
MFF har aldrig sparkat en tränare så det vore jävligt märkligt att börja med en som vinner guld år ett. Sen vet jag inte om han är eller har varit mer kritiserad och ifrågasatt än någon av våra tidigare tränare med undantag från Åge Hareide som gjorde ett fenomenalt första år. Kommer inte resultaten så blir man oundvikligen ifrågasatt som huvudtränare.
Citera
2016-10-27, 01:35
Medlem
Korders avatar
Grattis MFF. Välförtjänta vinnare, och skönt att skrivbordspoängen saknar betydelse i slutändan. Hoppas vi kan utmana er mer nästa år.
Citera
2016-10-27, 05:48
Medlem
Hunden007s avatar
Grattis MFF se till komma bakfulla till Gefle matchen.
Citera
2016-10-27, 07:14
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravallvarlig
Hammarby idag var det sämsta jag sett på Jämtkraft Arena sedan Jönköping fick däng med 5-0 för några år sedan.

Samtidigt hade vi fler avslut än er fram till 1-0 målet.
Har aldrig sett ett lag skapa så lite med ett sådant bollövertag. Men visst, Bajen var mycket bleka.
Citera
2016-10-27, 07:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Jag får inte ihop hans påståenden om tredje världen-erfarenhet och hans asylsökarvurmande. Personer med sådan erfarenhet brukar inte vara naiva (om det inte gynnar deras egna intressen att blunda).
Har du varit i afrika själv och sett misären? Han erkänner ju mellan raderna att han var mer konservativ, så som du beskriver dem med dylik erfarenhet men att han utvecklats. Man får nog en helt annan syn om man befinner sig i krig. Mer ödmjuk etc...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in