2016-08-29, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Han går ut på morgnarna och tar en promenad innan träningen så visst har han bättrat sig.

Påtal om bortslängd talang.... deprimerande men bra läsning, Erik Niva om Josef Hällgren Abdulrahman.
http://biskopsgarden.story.aftonbladet.se/

Citat:
Då: Landslagsman. Nu: Dömd mördare.

[...]

– Under en period fick vi fram många väldigt bra spelare – Amin Affane, Isak Ssewankambo och Anjur Osmanovic åkte till Chelsea, Khalid Abdo till Aston Villa – men alla vi som jobbat med klubben är ju överens om att Josef var den absolut största talangen av dem alla. Han var helt sjuk, det var lite mer av allting. Närmare en svensk Arjen Robben har vi aldrig någonsin varit.

[...]
Citera
2016-08-29, 04:09
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
0-0 känns ganska rättvist. Men herregud vad dålig domarinsats. Det bottnar i ren feghet. Smarrason borde fått rött, finns inte en chans att det missades.

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Smarasson var klart på bollen först och det kan knappas kallas för farlig spark när det är stillastående. Såg värre ut än det var.

Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Farlig spark? Vad surrar du om? Sträckt sula och saxning så det sjunger om det. Dessutom bakifrån, är ett gult alla dar i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Han saxar ner ofori med båda benen. Solklart gult.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/joseph-aidoo-ingen-kung--utan-en-pojke/

Aidoo är 100% på att hålla fast Isak här, är inte ens intresserad av bollen.
Isak hade nog inte fått kontroll på bollen ändå men det finns väl bara ett sätt att göra rätt här av domaren?

Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Kolla regelboken en gång till.

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Bakifrån bensax, tar spelaren samtidigt som boll där, borde varit gult och direktiven jag hört ska det vara gult.

Efter att ha sett matchen igen i efterhand så är det nog rätt att Smarasson är kvar på plan ändå, kortet kom bara vid fel situation, det skulle han haft för bensaxen.

Händelsen Isak vs Aidoo tycker jag nog löses korrekt med tanke på deras efterspel utanför plan, efter situationen.
Citera
2016-08-29, 07:15
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Efter att ha sett matchen igen i efterhand så är det nog rätt att Smarasson är kvar på plan ändå, kortet kom bara vid fel situation, det skulle han haft för bensaxen.

Händelsen Isak vs Aidoo tycker jag nog löses korrekt med tanke på deras efterspel utanför plan, efter situationen.

Ja, vad var det Smarason fick gult kort för från första början? Jag förstod aldrig det, han fick ju det efter att Persson gjorde nån tackling.
Citera
2016-08-29, 07:22
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Ja, vad var det Smarason fick gult kort för från första början? Jag förstod aldrig det, han fick ju det efter att Persson gjorde nån tackling.
Jag tror han fick det gula för att han sköt bollen på den liggande gnagaren (Nisse?).
Citera
2016-08-29, 07:31
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up

Vilken analytisk förmåga testa kolla igen utan bajenbrillor.

Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Jag tror han fick det gula för att han sköt bollen på den liggande gnagaren (Nisse?).

Precis.
Citera
2016-08-29, 09:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Humor att läsa sågningarna av Seb. Gissar att det är samma folk som ville att JJ skulle dra tillbaka till trollhättan, samme JJ som nu är given i AEK.

Visst är Seb ojämn, men han har ju multiplar mycket mer fotboll i sig än Tom. Seb är väl i princip den ende förutom Albæk i laget som kan slå en avgörande passning.

Tror inte Tom slagit en enda passning mer än 3m denna säsongen. Klart, han har ju "krigat" och lottat in nån balja eller två med smalbenet. Publikfavorit

JJ var usel länge och väl men växte sedan in i det efter några år och blev otroligt viktig. Dock fungerar det inte med ett mittfält med två JJ/Gurra så att säga. Inte heller med både Seb/Mads och med tanke på att Seb är ofantligt mycket sämre än Mads så är valet enkelt.

Tom skall när han spelar vara just städgumma och rensa etc, dessutom tillför han mer i offensivt straffområde vid fasta än Seb så det finns ingen anledning att låta Seb gå före. Dessutom gjorde Lawson det bra igår och bör även gå före Seb i rangordningen framöver.
Seb var på läktaren igår, och inte på nån vipsektion, kommentaren från en där var klockren "Här hör du hemma Seb" (nej,det var trots min kritik inte från mig den kom men rolig var den).

Igår var annars bästa spelarna EMO som sprang på allt och krigade oerhört bra och kunde mycket väl gjort fler baljor samt Lawson. Dock oroar ännu försvaret, HIF är inte bra men ändå kändes det stundtals väldigt instabilt bakåt.

Nåväl, viktig seger, vi är fortsatt obesegrade hemma i allsvenskan denna säsong räknat till resultat på planen. Det får vi ta med oss när vi nu skall möta MFF och sedan Häcken borta.

Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Det ser verkligen inte bra ut för HIF längre.
Det blir nog fan kval alltså...

Kuriosa: Henke skyllde baklängesmål på Bojanic då han var med och bidrog till poäng genom assist och viktiga mål. Nu är han petad och HIF gör verkligen inga mål längre - men man släpper in lika många som tidigare när Bojanic dominerade

Bojanic var la petad mot oss för att han besökt sina gamla pizza och kebabhak här i stan och inte orkat ta sig därifrån...

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Påtal om bortslängd talang.... deprimerande men bra läsning, Erik Niva om Josef Hällgren Abdulrahman.
http://biskopsgarden.story.aftonbladet.se/

Däri finns så mycket tragik att det är sanslöst, så många om och men. Det är ingen tröst nu men det är iaf bra att vi numera börjar synas alltmer i förorterna och därmed hjälper till på det sätt vi kan.
Sedan tror jag ju att Biskopsgården redan gått för långt men det hör inte hemma i fotbollsdelen.
Synd på en så lovande kille dock, även om man givetvis inte vet hur det hade gått ändå.

I övrigt så känns det förbaskat skönt faktiskt att det inte är någon fotboll på två veckor, det känns som man behöver den vilan.
Citera
2016-08-29, 09:32
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Det ser verkligen inte bra ut för HIF längre.
Det blir nog fan kval alltså...

Kuriosa: Henke skyllde baklängesmål på Bojanic då han var med och bidrog till poäng genom assist och viktiga mål. Nu är han petad och HIF gör verkligen inga mål längre - men man släpper in lika många som tidigare när Bojanic dominerade

Fast Bojanic har INTE varit bra denna säsongen överhuvudtaget. Alldeles för valpig och arrogant i sitt spelsätt, vilket har lett till flera baklängesmål. Han tror säkerligen att han spelar FIFA när han är på plan. Sen att han har en otrolig talang kan man inte ta ifrån honom, dock utnyttjar han inte den på rätt sätt, för isåfall hade inte spelat kvar i Allsvenskan.

Ser inte framemot denna hösten, blir otroligt nervöst att undvika kval och förhoppningsvis kan Sundsvall eller Jönköping bli en räddningsplanka om vi kan börja plocka lite poäng.
Citera
2016-08-29, 10:23
Medlem
jaybones avatar
Imponerande insats av Hammarby.

Målet: 1 poäng

Resultatet: 1 poäng

Tydlig defensiv strategi med 2 defensiva mittfältare. Mycket fysik. In och smäll på. Psyka ner (skjuta bollar på nisse ), jävligt många gula kort, nästan ett rött men på rätt sida gränsen.

Stolt över hur vi stängde ner matchen och gjorde jobbet.
Citera
2016-08-29, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaybone
Imponerande insats av Hammarby.

Målet: 1 poäng

Resultatet: 1 poäng

Tydlig defensiv strategi med 2 defensiva mittfältare. Mycket fysik. In och smäll på. Psyka ner (skjuta bollar på nisse ), jävligt många gula kort, nästan ett rött men på rätt sida gränsen.

Stolt över hur vi stängde ner matchen och gjorde jobbet.

Det säger nog lite om mentaliteten som genomsyrar varenda en i er förening. Trots den fina form man hade, trots att man tagit sig ur krisen som var tidigare så nöjer man sig med skitspel och en poäng. Ambitionen att vinna verkar inte finnas överhuvudtaget, men det är väl så det är när man respekterar motståndet så pass mycket?
För mig är det hellre att vara förbannad med en tredjeplats och missat guld än att vara nöjd med en bottenplacering.
Citera
2016-08-29, 11:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Det säger nog lite om mentaliteten som genomsyrar varenda en i er förening. Trots den fina form man hade, trots att man tagit sig ur krisen som var tidigare så nöjer man sig med skitspel och en poäng. Ambitionen att vinna verkar inte finnas överhuvudtaget, men det är väl så det är när man respekterar motståndet så pass mycket?
För mig är det hellre att vara förbannad med en tredjeplats och missat guld än att vara nöjd med en bottenplacering.

Du vet väl om att ni har ställt upp med fembackslinje i de båda mötena mot oss? Angående respekt för motståndaren.
Citera
2016-08-29, 11:39
Medlem
Smarrasson var ju vass. En fin gammal HIF:are.
Senast redigerad av Bowlaren77 2016-08-29 kl. 11:44.
Citera
2016-08-29, 11:43
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ja, ingen trevlig höst. Bojanic erkänner själv att han inte spelat tillräckligt bra:

- När jag lämnade Öster var jag duktig och hade ett stort självförtroende. I Göteborg sänktes jag och uträttade inte ett piss, delvis var det mitt fel. När jag kom till HIF har det gått upp och ner. Först hade vi Roar (Hansen, Bojanic tränare i Öster) och nu Henke. Han är en bra tränare och man kan lära sig mycket. //HD

Kontrakt till 2018 men HIF nobbade ett bud i vintras.

Jag tycker ändå att det är lite dubbla måttstockar när det gäller Bojanic; folk minns alla bolltapp & baklängesmål som han tillskrivs. Dock ligger han oxå bakom många mål & målchanser & assist. I HIF är han verkligen en av få som kan slå en kreativ passning. (Jönsson, mårtensson & atakora har väl inte ens lika många assist tillsammans?) Anton Wede har äntligen börjat visa lite Falkenbergform, han är rivig och kan skapa farligheter. Finns sparkapital i Calle Wede också som var duktig i Falkenberg men varit skadad och oduglig i HIF.

Jag vill ha Henke som tränare, i brist på annat. Med HIF:s ekonomi så är nog inte lösningen att göra sig av med honom. Dock är han expert på att fippla runt med uppställningar och spelare till höger och vänster (en del kan tillskrivas alla skador) men ett av problemen i år är garanterat bristen på kontinuitet eller rättare sagt (förutom Jordan & Atakora & cristensen som fått spela konstant trots att oxå de skapar mindre tillsammans än vad Bojanic gjort)

På tal om valpig så kan man ju lugnt påstå att Jordan kvalar in i den kategorin. Ett mysterium att han startat varenda match på topp. Speciellt i höst då han varit helt ur form oxå. Ett mysterium tills man ser vem som bestämmer På tal om Cristensen så har jag aldrig sett en sämre alibispelare i den röda tröjan. Om han gör ett mål i HIF så ska jag springa naken runt ringmuren.

Jag håller med dig, vi har inte råd att bli av med Henke, även om han fortfarande har mycket att bevisa som tränare.

Jordan har heller inte varit bra, men sen har han ju fått spela i brist på andra anfallare. Det är ju knappast så att Jorden hade varit självskriven om vi inte hade haft halva anfallsbesättningen borta. Christensen ska vi inte ens prata om, helt jävla värdelös. Vi borde skeppa honom gratis till valfri div 1 klubb, kanske BoIS vill ha honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in