2016-02-17, 02:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Basse har en lön på runt 1msek om året.
Tror jag frågat tidigare men fortfarande: Varför i helvete la Djurgården dom pengarna på en anfallare som gjorde hela tre mål på 52 matcher i Kalmar? Det är helt obegripligt.
Citera
2016-02-17, 02:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tror jag frågat tidigare men fortfarande: Varför i helvete la Djurgården dom pengarna på en anfallare som gjorde hela tre mål på 52 matcher i Kalmar? Det är helt obegripligt.
Härrör inte det till att de verkligen ville ha honom när han lämnade Ängelholm? Precis som fallet Sana. MFF ville ha honom redan från IFK Göteborg. 5 miljoner i sign on och 1 miljon kr i transfersumma senare står han och stampar som tredje alternativ på yttermittfältet.

Helt obegriplig värvning.
Citera
2016-02-17, 02:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memphisdepay
Härrör inte det till att de verkligen ville ha honom när han lämnade Ängelholm? Precis som fallet Sana. MFF ville ha honom redan från IFK Göteborg. 5 miljoner i sign on och 1 miljon kr i transfersumma senare står han och stampar som tredje alternativ på yttermittfältet.

Helt obegriplig värvning.
Är medveten om att Djurgården var intresserade under hans tid i Ängelholm, men intresset borde ha tunnats ut något efter hans sejour i Kalmar men icke. Djurgården lär ha dom två mest överbetalda anfallarna i hela serien.
Citera
2016-02-17, 05:14
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Han kom till klubben i ett skede då vi inte var speciellt attraktiva som förening efter några års sportslig misär och stök vid sidan om. Det tillsammans med förhoppningar om att han skulle nå den potential man tycktes se i Ängelholm ledde väl till att priset trissades upp.

Men ja, Jawo och Basse är utan tvekan u21-allsvenskans dyraste anfallspar.
Citera
2016-02-17, 08:28
Medlem
JoonaToivios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Basse har en lön på runt 1msek om året.
Är du helt säker på det. Hans sign-on var inräknad i lönelistan från Expressen eller vad det var.
Citera
2016-02-17, 10:33
Medlem
Tlagnojs avatar
Får inte Sebastian Andersson lite väl mycket skit nu? Ungefär som Brustad i AIK.

Han har ändå gjort 13 mål och 4 ass på 35 matcher för dif i allsvenskan. Inte skyttekung men långt från helt värdelös. Jawo har gjort 6 mål och 3 ass över 40 matcher samma två säsonger. Sam Johnson 10 mål 4 ass på 29 matcher förra säsongen, ungefär samma poängsnitt som Sebastian Andersson 0.5 för 2015. Tittar man på per spelad 90 min 2015 ligger Sam Johnson på 0.6 och Sebastian Andersson på 0.95.
Citera
2016-02-17, 10:51
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Får inte Sebastian Andersson lite väl mycket skit nu? Ungefär som Brustad i AIK.

Han har ändå gjort 13 mål och 4 ass på 35 matcher för dif i allsvenskan. Inte skyttekung men långt från helt värdelös. Jawo har gjort 6 mål och 3 ass över 40 matcher samma två säsonger. Sam Johnson 10 mål 4 ass på 29 matcher förra säsongen, ungefär samma poängsnitt som Sebastian Andersson 0.5 för 2015. Tittar man på per spelad 90 min 2015 ligger Sam Johnson på 0.6 och Sebastian Andersson på 0.95.

Nej, hans attityd uppväger all skit man kan ge honom. Tror han är någon jävla broiler från Småland som kommit till huvudstaden och chillar omkring som en primadonna på plan!

edit: Ok, nu ska jag inte skälla mer på honom för han blir säkert skyttekung i år för oss eller nåt.
Citera
2016-02-17, 10:56
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj

Klart han får oproportionerligt mycket skit sett till poängsnitt men som jag skrev tidigare tycker jag (och många med mig) att det är attityden och kroppsspråket som är det främsta problemet. Det finns ju kanonusla spelare som blir legendarer för att de visar en inställning som supportrarna kan relatera till. Finns inget mer respeklöst mot supportrarna i en klubb än att ständigt se ut som att man inte bryr sig. Men det här kanske blir året det vänder för Basse.
Citera
2016-02-17, 10:57
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoonaToivio
Är du helt säker på det. Hans sign-on var inräknad i lönelistan från Expressen eller vad det var.
Nej, jag slänger mig med siffror till höger och vänster för att göra billiga poänger.
Citera
2016-02-17, 13:21
Avslutad
Får 2lax9 vibbar av årets trupp. En ny mr.100%. En ny bättre Dulee Johnson , En ny Obolo, , En ny Mutumba,en ny Djordjic och sedan har vi ju Jos och Pertan kvar! Och bättre allternativ än Özkan,Thorstensson,Yussuf Saleh,Jagne
De spelare jag syftar på är:Sundgren,Ofori,Avdic,,Yasin ,Ishizaki,Eliasson,Affane,Blomberg,Brustad osv. Är riktigt Hoppfull. Vill att säsongen börjar nu.
Citera
2016-02-17, 13:45
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Får 2lax9 vibbar av årets trupp. En ny mr.100%. En ny bättre Dulee Johnson , En ny Obolo, , En ny Mutumba,en ny Djordjic och sedan har vi ju Jos och Pertan kvar! Och bättre allternativ än Özkan,Thorstensson,Yussuf Saleh,Jagne
De spelare jag syftar på är:Sundgren,Ofori,Avdic,,Yasin ,Ishizaki,Eliasson,Affane,Blomberg,Brustad osv. Är riktigt Hoppfull. Vill att säsongen börjar nu.
Hybris i norrort är likt mc-västar i Göteborg ett säkert vårtecken.
Citera
2016-02-17, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Hybris i norrort är likt mc-västar i Göteborg ett säkert vårtecken.
hahaha snart vår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in