2016-08-25, 15:46
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Btw om det går åt helvete i derbyt nu på söndag kan jag alltid muta brorsan att va i Hammarby-klacken. Springa in på planen och attackera Carlgren. 3 enkla poäng!
Det är ju det budskapet man sänder ut. Helt sinnessjukt.
Citera
2016-08-25, 15:47
Medlem
Om andra laget vunnit slantsinglingen så hade det ju varit Jänköpingsmålvakt som anfallits. Hade man fortfarande ansett killen vara Jönköpingssupporter då eller hade han blivit Östersundsupporter då och J-södra fått alla poängen?

Citat:
”Detta gör att Disciplinnämnden anser att omständigheterna är sådana att huvudregeln vid avbrutna matcher ska tillämpas och att Jönköping, vars supporter har orsakat att matchen fick avbrytas, förlorar matchen med målskillnaden 0-3.”

Otroligt.
Senast redigerad av Sorbon 2016-08-25 kl. 15:50.
Citera
2016-08-25, 15:50
Medlem
snillet_1s avatar
Vilka är det som sitter i den numera berömda disciplinnämnden och på vilka grunder sitter de där?
Citera
2016-08-25, 15:53
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilka är det som sitter i den numera berömda disciplinnämnden och på vilka grunder sitter de där?
Ledamöter i Disciplinnämnden, utsedda av SvFF:s förbundsmöte 19/3 2016.

Kerstin Elserth, Ekerö (ordf.)
Göran Nilsson, Limhamn (1:a v.ordf.)
Erlend Stavehaug, Eskilstuna (2:a v. ordf.)
Johan Sterner, Sundsvall,
Nils-Olof Anderson, Mölndal,
Kristin Persson, Stockholm
Anders Johrén, Solna
Christer Söderberg, Uppsala
Anders Jemail, Bunkeflostrand
Citera
2016-08-25, 15:57
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Anders Johrén, Solna
Kan inte alla Flashback-idioter som rör sig på olika forum här göra en insats?
Citera
2016-08-25, 16:01
Medlem
Shuyins avatar
Nu blev ju utfallet 0-3 till ÖFK precis som jag trodde det skulle ske, vilket jag skrev om tidigare i tråden. Och även om det är korrekt sett till att en match tidigare givit samma utfall IFK-MFF i våras, så är det ju ändå märkligt att bevisbördan ligger på huruvida individen räknas som en 'supporter' eller ej.

Disciplinnämnden har alltså tolkat 17 åringen som J Södra supporter eftersom denne utgick ifrån en hemmaläktare och därmed blir utfallet 0-3. Det är fullständigt galet givetvis och öppnar upp i framtiden för fler sådana här incidenter, där någon ställer sig i motståndarklacken och genomför en handling.

Därför behöver regelverket brytas upp. Om J Södra haft en fullgod säkerhet i denna match borde de inte straffas med förlust. Det är enkelt att ta ut individen, spela klart matchen och i efterhand straffa individen.
Citera
2016-08-25, 16:02
Medlem
Citat:

Anders Johrén, Solna

Intressant att det endast var de båda kvinnorna som opponerade sig mot beslutet och ville döma till 1-1. Betyder det att kvinnor begriper fotboll bättre än män?
Citera
2016-08-25, 16:03
Medlem
Readyfreddies avatar
Guldet går till de som är bäst på att hitta kriminella som vill tjäna lite extra kvällar och helger.

Jag gissar att AIK tar det, vi har ett stort urval identitetslösa marockanska gatubarn att hyra in.

Nä, den här tomteverkstan måste stoppas.
Citera
2016-08-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

En snabb googling ger vid handen att det finns jurister både bland majoriteten och de skiljaktiga.

Jag begriper inte majoritetens pladdrande om säkerhetsbrister. Jag kan inte se att säkerhetsbrister har betydelse för just den aktuella regeln. Däremot har de betydelse för huruvida helt andra straff så som böter, spel inför tomma läktare m.m. är aktuella, men det är ju inte detta som beslutet handlar om.

Jag tycker att de skiljaktiga tänker rätt när de sneglar på definitionen av supporter enligt de särskilda bestämmelserna kap 3 §11, även om regeln enligt sin ordalydelse inte är direkt tillämplig för begreppet supporter enligt de allmänna tävlingsbestämmelserna. Detta då de allmänna tävlingsbestämmelserna helt saknar motsvarande definition.

Är det någon som har koll på om de finns förarbeten till tävlingsbestämmelserna som utvecklar begreppen lite tydligare, motsvarande sådana som finns till vanliga författningar?

Hursomhelst så blir det intressant att följa hur besvärsnämnden / riksidrottsnämnden bedömer frågan, om ärendet prövas i dessa instanser.
Citera
2016-08-25, 16:12
Medlem
Korders avatar
Sinnessjukt beslut. Inkompetensen i skämtet som kallas "Disciplinnämnden" lyser igenom. Har Jönköping möjlighet att överklaga?
Citera
2016-08-25, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Sinnessjukt beslut. Inkompetensen i skämtet som kallas "Disciplinnämnden" lyser igenom. Har Jönköping möjlighet att överklaga?

Ja, och om (när) de gör det så tror jag att det kan bli en ändring i domen.
Citera
2016-08-25, 16:38
Medlem
Citat:

Anders Johrén, Solna

Förvånande att majoriteten kommer från Stockholmsområdet och Skåne

Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nu blev ju utfallet 0-3 till ÖFK precis som jag trodde det skulle ske, vilket jag skrev om tidigare i tråden. Och även om det är korrekt sett till att en match tidigare givit samma utfall IFK-MFF i våras, så är det ju ändå märkligt att bevisbördan ligger på huruvida individen räknas som en 'supporter' eller ej.

Disciplinnämnden har alltså tolkat 17 åringen som J Södra supporter eftersom denne utgick ifrån en hemmaläktare och därmed blir utfallet 0-3. Det är fullständigt galet givetvis och öppnar upp i framtiden för fler sådana här incidenter, där någon ställer sig i motståndarklacken och genomför en handling.

Därför behöver regelverket brytas upp. Om J Södra haft en fullgod säkerhet i denna match borde de inte straffas med förlust. Det är enkelt att ta ut individen, spela klart matchen och i efterhand straffa individen.

3-0 till ÖFK var väntat som du skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Överklagade inte IFK tidigare under säsongen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in