2016-08-25, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Överklagade inte IFK tidigare under säsongen?

Jo, man kan överklaga, vilket jag hoppas J Södra gör, de har ett betydligt starkare case än vad vi hade, som grundade sig på att säkerheten ansågs vara fullgod och att föreningen då inte borde bli straffad, vilket man tycker borde räcka egentligen, om klubben gjort det den skall på den punkten borde hela ansvarsbördan falla på individen som påverkat matchen.

Komiskt korkade regler.
Citera
2016-08-25, 16:48
Medlem
Citat:

Jo, men där visste man att det inte skulle göra någon skillnad på förhand med tanke på det starka bevisläget. Dessutom skickades överklagandet in till fel instans.
Citera
2016-08-25, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jo, man kan överklaga, vilket jag hoppas J Södra gör, de har ett betydligt starkare case än vad vi hade, som grundade sig på att säkerheten ansågs vara fullgod och att föreningen då inte borde bli straffad, vilket man tycker borde räcka egentligen, om klubben gjort det den skall på den punkten borde hela ansvarsbördan falla på individen som påverkat matchen.

Komiskt korkade regler.

Hela skiten är komiskt. Men så är det när okunninga pampar ska bestämma.
Men att IFK fansen inte hängt ut bangers killen är också komiskt.
Citera
2016-08-25, 16:54
Medlem
Citat:
Hela skiten är komiskt. Men så är det när okunninga pampar ska bestämma.
Men att IFK fansen inte hängt ut bangers killen är också komiskt.

Han har blivit uthängd. Men det är inte min grej att hålla på med sådant, även om jag anser att han måste vara en mongoloid, han saknar iaf helt konsekvenstänk, så jag lämnar det där, men vill du veta vem det är så bör det inte vara några svårigheter för dig att ta reda på det.
Citera
2016-08-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Han har blivit uthängd. Men det är inte min grej att hålla på med sådant, även om jag anser att han måste vara en mongoloid, han saknar iaf helt konsekvenstänk, så jag lämnar det där, men vill du veta vem det är så bör det inte vara några svårigheter för dig att ta reda på det.

Det är jag inte intresserad av,men verkar ändå som att han klarat sig bra. Även norsken.
Synd att allsvenskan ska avgöras av folk som sitter i MFFs och AIKs knän.
Citera
2016-08-25, 17:08
Medlem
Korders avatar
Citat:

Jo. Kollade upp det nu också, och Jönköping har möjlighet att överklaga det först ill Besvärsnämnden och sedan till Riksidrottsnämnden.
Citera
2016-08-25, 17:10
Medlem
Citat:
Det är jag inte intresserad av,men verkar ändå som att han klarat sig bra. Även norsken.
Synd att allsvenskan ska avgöras av folk som sitter i MFFs och AIKs knän.

En hyfsat normalt funktionell individ förhåller sig såklart till de regler som finns, speciellt när det finns så tydliga prejudikat på vad konsekvenserna blir, åker DIF på en äppelskrutt, eller om det var ett päron, så lär det inte sluta lyckligt med en banger, så då ger man fan i det, om man nu inte tycker att det är ok att laget man håller på får 3 i röven via skrivbordet, hemma, mot en rival.
Citera
2016-08-25, 17:50
Medlem
0-3 till Östersund är en stor jävla fet skandal folket på Svff öppnade portarna till en ny värd idag.
på grund av PK som allt jävla annat trams i detta landet.

Domen blev som den pga att man inte vill sätta fingret mer varför 17 åringen sprang in på planen och vilka krafter som står bakom. Man öppnar nu fullt ut för att matchfixing och styrning av matchutgång inte längre behöver styras av mutor och eventuellt hot.

Man öppnar också upp för att styra resultat till fördelaktiga 0-3 resultat i matcher på elitnivå det finns lag även utanför allsvenskan som har supportrar som kan tänkas betala 17åringar utan koppling till lagen på planen för att påverka resultat i valda matcher för att gynna laget.

Hur fan ska Jönköping kunna lastas för bristande säkerhet att en 17 åring från Södertälje åker till deras match med en ända uppgift att storma planen.

Då måste vi bygga klassiska apburar runt hela arenorna eller anlita 500 vakter som står i dubbla led...

Pajasar.
Citera
2016-08-25, 18:17
Medlem
Domen är ju helt rätt om man ser till hur de brukar döma liknande situationer som skett tidigare. Tex päronkastningen för några år sedan och Göteborgincidenten i våras. Sedan att regelverket är helt bisarrt är en annan femma. Jag hade blivit förbannad om Jönköping klarat sig undan med ett kryss efter alla domar som drabbat klubbarna. Nu kan man se över regelverket tills nästa säsong istället. Om resultatet hade stått sig hade disciplinnämnden agerat inkonsekvent.
Senast redigerad av Adde1234 2016-08-25 kl. 18:23.
Citera
2016-08-25, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
0-3 till Östersund är en stor jävla fet skandal folket på Svff öppnade portarna till en ny värd idag.
Vad är det som är "PK" med domen eller hur har "PK" påverkat domen? Hyperinflationen i det skituttrycket får Zimbabwes finanspolitik att blekna. För att hålla mig till topic så var det här förhoppningsvis sista gången som en match avgjordes vid skrivbordet.

Nu ska jag se MFF på Landskronas IP, oklart om det är "PK" men någon här inne har säkert koll.
Citera
2016-08-25, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone

Domen blev som den pga att man inte vill sätta fingret mer varför 17 åringen sprang in på planen och vilka krafter som står bakom. Man öppnar nu fullt ut för att matchfixing och styrning av matchutgång inte längre behöver styras av mutor och eventuellt hot.

Man öppnar också upp för att styra resultat till fördelaktiga 0-3 resultat i matcher på elitnivå det finns lag även utanför allsvenskan som har supportrar som kan tänkas betala 17åringar utan koppling till lagen på planen för att påverka resultat i valda matcher för att gynna laget.

Hur fan ska Jönköping kunna lastas för bristande säkerhet att en 17 åring från Södertälje åker till deras match med en ända uppgift att storma planen.

Då måste vi bygga klassiska apburar runt hela arenorna eller anlita 500 vakter som står i dubbla led...

Pajasar.

Den har dom öppnat för länge sedan.
Citera
2016-08-25, 19:23
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Vad är det som är "PK" med domen eller hur har "PK" påverkat domen? Hyperinflationen i det skituttrycket får Zimbabwes finanspolitik att blekna. För att hålla mig till topic så var det här förhoppningsvis sista gången som en match avgjordes vid skrivbordet.

Nu ska jag se MFF på Landskronas IP, oklart om det är "PK" men någon här inne har säkert koll.
Inte PK. Men möjligtvis WT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in