2016-08-26, 13:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Bosse Johansson i Ellos är nästan värre:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ostersundfk/article23409650.ab

Vad menar han med det?

Tycker det är ett bra förslag från MFF, det skulle gå bra med riktigt gräs eller hybridgräs i hela Sverige.
Vad menar han med att Elfsborg lyckats näst bäst i Europa? Man har kvalat in till Europa League en gång och det gjorde man efter att ha blivit utslagna av Celtic i CL-kvalet.
Citera
2016-08-26, 13:43
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Varför då? Förbundet hjälper inte lag som har för rackiga arenor för högstaligan eller för rackigt publikunderlag->för rackig ekonomi. Varför i hela friden ska man hjälpa lag som inte klarar av vad amatörlag i division 4 i norrland klarar av?

https://www.google.se/maps/@67.7407852,22.8118497,331m/data=!3m1!1e3

Länk till hur en gräsplan ser ut.
Klubbar i Norrland där jag själv bor spelar på dåliga planer till augusti, då börjar planerna bli okej. Då har vi vaktmästare som tar hand om planen.

Finns det någon forskning att det är konstgräset fel att det går dåligt för de svenska klubbarna?
Är det så är jag också med på tåget om nej till plast men just nu verkar det bara vara massa allmänt tyckande utan substans.
En dålig naturgräs plan måste väl vara ett större hot mot svensk fotboll än konstgräs?
Att skaderisken ökar köper jag.

Jag ogillar också plast och ser helst att vi ska spela på naturgräs.
Citera
2016-08-26, 13:49
Medlem
Tycker också att förslaget låter bra. Om inte annat kanske vi får in lite hyridgräs åtminstone på Söderstadion.

Sen vill jag inte se alla bonnföreningar lalla omkring med gräs som i Falkenberg utan det måste finnas kvalitetskrav på gräset. Annars blir det som Ljungskile som fick lira hemmapremiären mot oss i Borås på konstgräs för några år sedan.

För övrigt så måste ju kostymnisses trista mantra om plastaskit bla bla hata konstgräs osv vara trådens mest störiga. Gör nästan så att man vill förespråka konstgräs.
Citera
2016-08-26, 14:01
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Bosse Johansson i Ellos är nästan värre:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/ostersundfk/article23409650.ab

Vad menar han med det?

Tycker det är ett bra förslag från MFF, det skulle gå bra med riktigt gräs eller hybridgräs i hela Sverige.

Jag fattar inte det heller. På vilka grunder har Elfsborg lyckats näst bäst i Europa av de svenska lagen? Noterar också att han lyser med sin okunnighet när han påstår att man i övriga Europa låter klubbarna själva välja underlag. Det är så vitt jag vet förbjudet både i England och snart i Frankrike.
Citera
2016-08-26, 14:17
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarafi
Vem har lyckats näst bäst i Europa då?

Måste väl vara Malmö av svenska klubbar? Fiskrens har ju ändå lyckats bäst därute vad jag vet?
Citera
2016-08-26, 14:20
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Tycker att Malmös initiativ är bra. Ogillar konstgrästet på Tele2 starkt. Vill gärna se hybridgräs eller äkta gräs. Hammarby och Djurgården borde båda kunna ställa det kravet.
Citera
2016-08-26, 14:20
Medlem
Konstgräsförespråkarna är långt värre hot än huliganer. Tycker att de förstämda bör pepparsprayas rätt i trynet.
Citera
2016-08-26, 14:23
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Sen vill jag inte se alla bonnföreningar lalla omkring med gräs som i Falkenberg utan det måste finnas kvalitetskrav på gräset.
Räcker det inte med detta och att utöka det till att gälla plastgräs också? Det finns bra plastgräs, se till att klubbarna använder det om dom nu vill/måste köra med plast. Det är ju olidligt att se fotbollen halka omkring som den gör på Tele2, men det är lika olidligt att se den hoppa omkring som den gör i Falkenberg.
Citera
2016-08-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Tycker att Malmös initiativ är bra. Ogillar konstgrästet på Tele2 starkt. Vill gärna se hybridgräs eller äkta gräs. Hammarby och Djurgården borde båda kunna ställa det kravet.
Annars vad, byter vi till Friends? Det fattar vem som helst att det inte är aktuellt.

Stockholm Stad/AEG är helt likgiltiga till underlaget, de vill göra så stor vinst som möjligt på arenan. När det kommit på tal är enda svaret att vi isåfall får bekosta det själva. Tror inte det är aktuellt för oss/DIF att pröjsa 5-10mkr/år för att lira på naturgräs.
Citera
2016-08-26, 14:28
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Annars vad, byter vi till Friends? Det fattar vem som helst att det inte är aktuellt.

Stockholm Stad/AEG är helt likgiltiga till underlaget, de vill göra så stor vinst som möjligt på arenan. När det kommit på tal är enda svaret att vi isåfall får bekosta det själva. Tror inte det är aktuellt för oss/DIF att pröjsa 5-10mkr/år för att lira på naturgräs.

Man behöver inte ställa ultimatium för att få sin vilja igenom. Genom att föra en konstruktiv dialog med Stockholmstad / AEG som driver arenan torde man rimligtvis kunna komma överens om något. Hammarby och Djurgården är de som drar mest folk konternuerligt till arenan, och bör rimligtvis stå för den största inkomsten för arenaägarna.
Citera
2016-08-26, 14:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Man behöver inte ställa ultimatium för att få sin vilja igenom. Genom att föra en konstruktiv dialog med Stockholmstad / AEG som driver arenan torde man rimligtvis kunna komma överens om något. Hammarby och Djurgården är de som drar mest folk konternuerligt till arenan, och bör rimligtvis stå för den största inkomsten för arenaägarna.

Du vet att man kan ha natur/hybridgräs på en multifunktions arena så som Nya Söderstadion?

Jag utgår ifrån att man valde konstgräs för att det var bästa pris/prestanda för det arenan är tänkt att användas till.
Citera
2016-08-26, 14:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarafi
Vem har lyckats näst bäst i Europa då?
Ja inte fan är det Elfsborg.

Göteborg och Malmö är i en klass för sig, sen kommer AIK, därefter ser det ganska tunt ut men Helsingborg har ett ganska bra facit och sedan låååångt där nere kanske Ellos kan hota. Att Elfsborg skulle va näst bäst är bara skitsnack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in