2016-07-22, 16:32
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Äh trender är till för att brytas, finns inte mycket som talar för Gefle i år vilket är tråkigt ur resesynpunkt men skönt ur alla andra vinklar.

Argument för att man håller sig kvar är att man redan gjort sin dipp och att det endast blir bättre nu. Ett lag som haft motgång och som sedan får känna på lite medgång kan växa obehagligt (dif 2013 exempelvis). Annars har man ju ingen jättetrupp eller bra utgångsläge nä...

Citat:
Rätt och rätt, ingen väg är fel om det hjälper er till säkrat allsvenskt kontrakt. Vi var ju i en liknande situation 2010 och om inte Helgi Danielsson, M.Bangura & Turina anslutit tror jag vi hade åkt ur.

Fast Helgi Danielsson var ju hyfsat tongivande i topplaget Elfsborg innan ni värvade honom, och Turinas och Banguras kvalitet kunde ju t.o.m. en blind se. Jämförde mer med oss 2009 då vi panikvärvade ett gäng spelare som snarare stjälpte oss än hjälpte oss. Vi ska inte chansa utan endast värva garanterad kvalité, typ som Kristinsson var ifjol.

Citat:
Mjo det här är bra mycket mer att ha fötterna på jorden än alla verbala avsugningar man hört sen Petter signa, han är långtidsskadad och börjar bli till åren, ganska naivt å förvänta sig en spelare av rang när han gör comeback (även fast det kan bli så).

Mycket nostalgi och symboliskt värde med Petter för en del, och han var så sent som ifjol typ danska ligans bästa mittfältare (eller en av de bättre åtminstone). Vilket såklart INTE innebär att han garanterat gör succé hos oss. Titta bara hur lång startsträcka Haglund har behövt för att komma till OK form (även om deras grundkvalité såklart skiljer sig grovt). Tror många förväntar sig att han ska bli vår "nye Kennedy" men det är kanske att förvänta sig lite för mycket.
Citera
2016-07-22, 21:29
Medlem
Derby på söndag. Ska bajens overkligt bra derbystatistik fortsätta eller brytas?
Citera
2016-07-22, 23:37
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Derby på söndag. Ska bajens overkligt bra derbystatistik fortsätta eller brytas?
Fortsätta såklart, vi är i grym form 😊
Citera
2016-07-23, 07:21
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_Palmer
Prio ett är att få bort brunkargäng från västkusten.

Ljungskile åkte ju ur för flera år sen...
Citera
2016-07-23, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ljungskile åkte ju ur för flera år sen...
Falkenberg och Göteborg är däremot kvar.
Citera
2016-07-23, 08:39
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
Fortsätta såklart, vi är i grym form 😊

Ja den som har följt denna och 2015 års tråd vet att vi har en sportslig framgång just nu.

Det ska bli ruggigt varmt imorgon och Gnaget spelade ju match i torsdags. Borde vara någon form av fördel till oss. Johan Persson tillbaka från avstängning, en viktig derbyspelare.
Citera
2016-07-23, 08:42
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
hehe, skulle inte säga att vi är brunkigare än något annat lag som det är nu. I våra bästa stunder skulle jag till och med våga påstå att vi är ett av de lag som faktiskt spelar bäst fotboll i Allsvenskan, framförallt när det gäller energin och intensiteten som gubbarna kan pumpa ut. Första halvlek mot Ellos var t ex riktigt underhållande(och bra), det skulle säkert haters och neutrala också hålla med om.

Skuller väl haters aldrig hålla med om. Vi är ju ett brunkarlag och MFF t.ex är ett riktigt skönlirarlag. Sveriges Barcelona. Fast bättre och mer populära i hela landet. Som det svenska landslaget fast på riktigt typ
Citera
2016-07-23, 10:37
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Ja den som har följt denna och 2015 års tråd vet att vi har en sportslig framgång just nu.

Det ska bli ruggigt varmt imorgon och Gnaget spelade ju match i torsdags. Borde vara någon form av fördel till oss. Johan Persson tillbaka från avstängning, en viktig derbyspelare.

Undrar hur vi ställer upp. Kennedy måste såklart starta, men som en av två sittande mittfältare tror jag han får det för tufft mot bättre lag som aik, och som tia tror jag inte riktigt han hänger med längre. Som ytter har han inte alls färgat i år. För mig hade man gärna kunnat lira mer 4-3-3 med Kennedy rätt långt nerdragen i planen.

Lite beror ju också på ifall St Erik kan lira eller inte (ser väl dessvärre inte ut som att han är redo än). Ifall han är redo blir det ju 4-2-3-1 med honom som tia. Borde alldeles oavsett bli Alex på topp, även om Khalili var helt ok mot FFF.

Silverholt mot Yasin (väl?) är dock en duell jag inte ser fram emot på vår vänsterkant. Silverholt kommer behöva all jävla hjälp han kan få av Torsteinbö och Persson/Haglund.
Citera
2016-07-23, 11:31
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Falkenberg och Göteborg är däremot kvar.

Falkenberg får gärna hänga kvar, trevlig stad. Plasten ska bort

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Skuller väl haters aldrig hålla med om. Vi är ju ett brunkarlag och MFF t.ex är ett riktigt skönlirarlag. Sveriges Barcelona. Fast bättre och mer populära i hela landet. Som det svenska landslaget fast på riktigt typ

Precis, deltagarlagen får vara glada att MFF vill spela i allsvenskan.

https://www.youtube.com/watch?v=LCv8DnGshvA
Citera
2016-07-23, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Så Norrköping gick alltså ca +6 miljoner på guldet. Så ungefär hälften eller 1/3 av vad en vettig försäljning inbringar alltså.

Intressant att det ger så liten ekonomiskt skillnad vilken kvalomgång man åker ut i kvalet till EL. Antingen tar man sig dit eller så spelar det typ ingen roll. Dock får man ju någon mer eventuellt slutsåld hemmamatch. Är det samma i CL kvalet? Alltså ta sig till CL/EL gruppspel annars är det skitsamma.

I dom 6 miljonerna räknade du med dom 3 miljonerna som SV spel och MFF sponsrade dom med*?

*I och med att dom inte nådde gruppspel i EL eller CL så fick dom behålla HELA den summan**

**Förbundets tanke med den summan var att klubben som får pengarna, ska förstärka truppen/satsa på truppen inför kvalen, vad gjorde det äckliga plastlaget Norrköping? Sålde sina 2 bästa spelare.
Citera
2016-07-23, 13:16
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
8 derbyn sen vi kom upp som nykomlingar. 6 vinster, 1 oavgjord, 1 förlust. Helt okej

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Undrar hur vi ställer upp. Kennedy måste såklart starta, men som en av två sittande mittfältare tror jag han får det för tufft mot bättre lag som aik, och som tia tror jag inte riktigt han hänger med längre. Som ytter har han inte alls färgat i år. För mig hade man gärna kunnat lira mer 4-3-3 med Kennedy rätt långt nerdragen i planen.

Lite beror ju också på ifall St Erik kan lira eller inte (ser väl dessvärre inte ut som att han är redo än). Ifall han är redo blir det ju 4-2-3-1 med honom som tia. Borde alldeles oavsett bli Alex på topp, även om Khalili var helt ok mot FFF.

Silverholt mot Yasin (väl?) är dock en duell jag inte ser fram emot på vår vänsterkant. Silverholt kommer behöva all jävla hjälp han kan få av Torsteinbö och Persson/Haglund.

Vad menar du med att Kennedy skulle få det tufft mot bättre lag? Defensivt? Tycker vi mötte ett bra lag mot Häcken och då vann Kennedy mer boll än Haglund.

Förstår inte varför folk verkar tro att just vi behöver ha två tunga fysiska spelare på centralt mittfält. Att ha en kreativ spelare som Kennedy på den positionen ger så mycket mer. Han håller blicken uppe, är kylig och slår bollen igenom lagdelar, istället för att endast rulla runt. Själv hade jag gärna lirat utan spelartypen som Haglund/Persson i majoriteten av matcherna. Dock har jag gärna Johan Persson från start i ett derby alla dagar i veckan.

Ser "gärna" den här elvan:

---------------Alex

Torsteinbö-Israelsson-Smaráson

-------Kennedy-Persson

Boo Wiklander-Magyar-Sätra-Birkir

--------------Ögmundur

Intressant att vi gått från att ha överfullt med yttrar till att i princip ha Torsteinbö och Smaráson nu när Kennedy klivit in på centralt mittfält, samtidigt som Hallberg och Söderqvist har lämnat, samt Rennie som i princip inte finns med i truppen. Spelar vi som vi brukar i försvarsspelet så ser jag nästan hellre att Birkir tar klivet in som mittback tack vare snabbheten. Boo Wiklander bör i alla fall spela(nånstans i backlinjen), han har visat stor vilja och styr sin backlinje, inte minst i veckan i U21.
Citera
2016-07-23, 15:15
Medlem
Bajenjeppes avatar
Intressant att spelbolagen faktiskt håller oss som favoriter imorgon, trots tabelläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in