2016-08-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jag tycker att J Södra har sett rätt bra ut i de matcher jag sett, nu verkar de dock ha tappat det helt, såg inte matchen mot MFF, men det var ju inget roligt resultat. De håller i vilket fall som helst ganska hög nivå för att vara ett presumtivt bottengäng och nykomling, och de har en del bra gubbar i laget, Cibicki har ju haft en galen säsong so far, 14 poäng, man kan fråga sig varför MFF köpte in Jeremejeff(även om jag inte tycker att han förtjänar all den skit han får), om det nu inte var pga rädsla att tappa någon.
Även om man bortser från Jönköpings flygande start så tycker jag att de är bra nog att klara kontraktet hyfsat komfortabelt. Igår blev en nykomling manglad av seriens bästa lag som gjorde årets bästa insats, inget man behöver dra några jättestora växlar av. Helsingborg och Sundsvall ser jag som blekast i kvalklungan.

Angående Cibicki och Jeremejeff så kan det kanske se lite märkligt ut men ibland behöver unga spelare ett miljöombyte och större ansvar både på och utanför plan för att blomma ut. Både Cibicki och Kroon hade det kämpigt i Malmö men har nu växlat upp som startspelare i mindre klubbar. Den utvecklingen hade kanske inte varit möjlig om man stannat på bänken/läktaren i Malmö. Jeremejeff kom för att vi behövde en reserv till anfallarna när Molins lämnat.
Citera
2016-08-23, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Eikrem har alltså nästan dubbelt så många assist som tvåan i assistligan. Sinnes.

Och trots detta så är han konstig nog inte uttagen i norska landslaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Eikrem är klass. Så sjukt att MFF har Christiansen, Eikrem och Adu på sitt mittfält. Bästa mittfältstrion på väääldigt länge? Alla tre skulle kunna gå in startelvan i bättre klubbar i Europa utan att göra bort sig.

Lewicki också. Och Rakip.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Eikrem är tvåa efter AC. Han jobbar hela matchen och inte bara alibijoggar.

Adu i form är bättre än Eikrem och AC.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vad stoppar MFF från att vinna i år? Hade inte Kalmar gjort en Island(och våran bangerkille) så hade tabellen sett annorlunda ut, men what ifs är ju värdelöst, man kan ju alltid hoppas på att vi gör typ årets näst bästa(efter torsdagens) match mot dom, hellre Peking än MFF.

Varför hellre Peking? Vi såg hur det gick mot Rosenborg. MFF hade kvalificerat sig för CL om de kvalat.
Citera
2016-08-23, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarafi
Varför hellre Peking? Vi såg hur det gick mot Rosenborg. MFF hade kvalificerat sig för CL om de kvalat.
Varför skulle vi som inte håller på Malmö se det som något positivt att ni får extrema summor pengar i CL?
Citera
2016-08-23, 14:57
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Varför skulle vi som inte håller på Malmö se det som något positivt att ni får extrema summor pengar i CL?
X2
Citera
2016-08-23, 15:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Är det inte bättre för andra klubbar att det bara finns en konkurrent som har mycket pengar än att det finns två?
Citera
2016-08-23, 15:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Är det inte bättre för andra klubbar att det bara finns en konkurrent som har mycket pengar än att det finns två?

Helst ingen.
Citera
2016-08-23, 15:15
Medlem
Citat:
Jag ser ju helst att oavsett vilken representant det (tills vi kommit dit med den utvecklade svenska fotbollen..) än är från Allsvenskan att det går så dåligt som möjligt för att undvika den ekonomiska boosten klubben får.

Ni har ju visat att ni har lyckats bättre i Europa än Peking så om jag får välja vilket topplag just nu som ska representera Allsvenskan i nästa års CL ser jag utan tvekan helst Peking.

Finns inte mycket saker i en serie som är tråkigare än ett helt överlägset lag. Nu är ju inte ni såpass överlägsna att ni kan gå igenom serien utan problem men för varje års framgång ni får i CL så blir man ju mer oroad.

Dessutom föredrar jag Peking överlag före Malmö alla dagar i veckan.
Citera
2016-08-23, 15:18
Medlem
civilians avatar
Citat:

Att ett Allsvenskt lag tar sig till CL har inte gjort ligan förutsägbar tidigare. Om MFF tar sig dit tre gånger på kort tid lär den väl vara så gott som avgjord på förhand.
Citera
2016-08-23, 15:19
Medlem
Korders avatar
Citat:

Med tanke på att norsk landslagsfotboll får svensk att framstå som bra så är det minst sagt märkligt.
Citera
2016-08-23, 15:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Med tanke på att norsk landslagsfotboll får svensk att framstå som bra så är det minst sagt märkligt.

Högmo är väl en drillotyp. Där får inte spelskickliga spelare plats.

Men så har de inte heller spelat mästerskap på evigheter.
Citera
2016-08-23, 15:30
Bannlyst
Citat:

Vilket jävla landslag Norge har om 23 spelare går före Eikrem.
Citera
2016-08-23, 15:36
Medlem
Citat:
för hellre Peking? Vi såg hur det gick mot Rosenborg. MFF hade kvalificerat sig för CL om de kvalat.

Varför, för att Peking är ett fullständigt menlöst lag för mig personligen. Bryr mig inte om Peking överhuvudtaget, typ. Så från ett allsvenskt perspektiv går Peking före MFF varje dag i veckan.

För Svensk CP och ranking är det högst troligen bättre att MFF får chansen i Europa, då Peking var skit mot Rosenborg, men i allsvenskan är det få, om något lag, jag unnar mindre framgång än Malmö, det skulle vara AIK då.

Hade varit kul att spela bort både AIK och MFF från guldet, AIK hemma och MFF på Swedbank(gärna fullsatt, så att lidandet blir maxat ), även om jag inte tror att AIK kommer vara en reell utmanare, det kommer nog stå mellan Peking och MFF.

Summa summarum, emotioner gubben, hatar helt enkelt Malmö mer än Peking.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-08-23 kl. 15:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in