2016-08-23, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag ser ju helst att oavsett vilken representant det (tills vi kommit dit med den utvecklade svenska fotbollen..) än är från Allsvenskan att det går så dåligt som möjligt för att undvika den ekonomiska boosten klubben får.

Ni har ju visat att ni har lyckats bättre i Europa än Peking så om jag får välja vilket topplag just nu som ska representera Allsvenskan i nästa års CL ser jag utan tvekan helst Peking.

Finns inte mycket saker i en serie som är tråkigare än ett helt överlägset lag. Nu är ju inte ni såpass överlägsna att ni kan gå igenom serien utan problem men för varje års framgång ni får i CL så blir man ju mer oroad.

Dessutom föredrar jag Peking överlag före Malmö alla dagar i veckan.

Malmö tillskillnad från Hammarby har en stolt historia. Och Malmö har egna talanger. Det har inte Hammarby. Malmö säljer inte ut sin klubb som ni gör. Så du kan kliva ner från dina höga hästar.
Citera
2016-08-23, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarafi
Malmö tillskillnad från Hammarby har en stolt historia. Och Malmö har egna talanger. Det har inte Hammarby. Malmö säljer inte ut sin klubb som ni gör. Så du kan kliva ner från dina höga hästar.
Hög häst? Är du full eller bara korkad?

Ja, ni är har jättefina meriter. Men stolt över en klubb som försvarar kvinnomisshandlare och pedofiler skulle jag aldrig vara.
Citera
2016-08-23, 16:01
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Det är ju redan en odödlig klassiker att Faltsetas kom med i bruttotruppen till OS som en av tre överåriga i u-23 landslaget.

Samt en mittback från Blåvitt jag knappt visste fanns/nånsin tillhört A-laget i Leksell.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-08-23 kl. 16:09.
Citera
2016-08-23, 16:01
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Fast nu var det väl inte mellan Malmoe och Hammarby detta gällde utan Malmoe och Peking och där har Peking också en rätt stolt historia, och jag ser hellre att dom tar det då det helt enkelt känns bättre på något sätt. Kanske är för att man kan höra vad supportrarna försöker förmedla på Svenska istället för nåt brölande på grötig skånska.. Jag vet inte?
Citera
2016-08-23, 16:02
Bannlyst
Citat:
Men stolt över en klubb som försvarar kvinnomisshandlare och pedofiler skulle jag aldrig vara.

Elanga och Mikko fick sitt straff. Mikko var hebofil inte pedofil.

Salorm....när vi dock håller oss till engelska har vi samma dialekt som er......
Citera
2016-08-23, 16:05
Medlem
Citat:
Det är ju redan en odödlig klassiker att Faltsetas kom med i bruttotruppen till OS som en av tre överåriga i u-23 landslaget.

Twitter videon på han när han börjar tjöta om gottepåsen är värd en plats i OS tycker jag.

https://vine.co/v/iIDJBEhHH23
Citera
2016-08-23, 16:14
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Elanga och Mikko fick sitt straff. Mikko var hebofil inte pedofil.

Salorm....när vi dock håller oss till engelska har vi samma dialekt som er......

Jag skojar med dig, jag har inget emot skånska (oftast). Men det var inte mellan Bajen och Malmö, för då hade jag sett Malmö alla dagar i veckan men när det gäller Peking så hoppas jag de kan komma upp i forna glansdagar. Var ett piggt och glatt gäng när jag var ungdom.
Citera
2016-08-23, 16:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Olunga håller jag med om, men tycker det är ett ständigt jävla gnäll på Falle. Han är en begränsad spelare absolut, men han har saknats i de matcher han missat och är nyttig med sitt slit. Vi har gjort våra sämsta matcher i sommar utan Falle (Östersund, Sundsvall).
Tycker han alltid bara sett ovårdad ut och har ett förjäkla kast skott. Ingen ni står och faller med men som tycks ha varit ordinarie under Pelles tid utan nån rimlig förklaring, lite samma sak med Björkström i det avseendet.
Citera
2016-08-23, 16:28
Medlem
bagarn29s avatar
På tal om Peking:
Citera
2016-08-23, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
På tal om Peking:

Blir mer och mer uppenbart att detta är ett Malmö år.
Citera
2016-08-23, 16:48
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Å andra sidan så har man ofta resonerat att ny tränare, spelarförluster (inte minst Kujo) och annat ska sätta käppar i hjulen. Även jag trodde att Norrköping skulle ligga lägre denna säsong. Likväl är man där uppe och tampas...

Men ja, att MFF ska få en dipp känns i dagsläget otänkbart. Man har en överlägsen bredd och klasskillnad bland spelare.
Citera
2016-08-23, 16:49
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

MFF brukar vara lite tröga efter ett landslagsuppehåll så det är inte omöjligt att ni vinner den 12/9.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in