2016-01-29, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
8 miljoner sign-on och 100k i månaden = billig? Snarare typ allsvenskans bäst betalda spelare?
Ja, för en spelare i den kalibern så är det billigt.

Titta på vilka allsvenska spelare som kostat köpande klubb mer än 11 miljoner plus lön och jämför deras CV med Kjartanssons. Har Kjartansson däremot på % på eventuell försäljning så förstår jag att han ser MFF som ett bra alternativ på flera plan.
Citera
2016-01-29, 12:55
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ja, för en spelare i den kalibern så är det billigt.

Titta på vilka allsvenska spelare som kostat köpande klubb mer än 11 miljoner plus lön och jämför deras CV med Kjartanssons. Har Kjartansson däremot på % på eventuell försäljning så förstår jag att han ser MFF som ett bra alternativ på flera plan.
Finns flera spelare i allsvenskan med mer imponerande cv och betydligt billigare i drift.

Påtal om just Kjartansson har jag en stark känsla att mishima för ett tag sen skrev nåt i stil med "tänk om vi kunde värva islänningen som öser in mål i Norge men det kommer inte hända" eller dylikt.. Som det kan bli..
Citera
2016-01-29, 13:02
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Finns flera spelare i allsvenskan med mer imponerande cv och betydligt billigare i drift. .
Visst, men inte i den åldern med tre år kvar på kontraktet. Eller vilka tänker du på?

Gissningsvis kan Örnen säljas vidare till rätt hög summa efter att ha presterat i MFF. Betalar nog sig själv i slutändan.
Citera
2016-01-29, 13:07
Avslutad
Citat:
Finns flera spelare i allsvenskan med mer imponerande cv och betydligt billigare i drift.

Har du exempel?
Säg nu inte någon som blommat ut EFTER att denne värvades...
Citera
2016-01-29, 16:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza
Visst, men inte i den åldern med tre år kvar på kontraktet. Eller vilka tänker du på?

Gissningsvis kan Örnen säljas vidare till rätt hög summa efter att ha presterat i MFF. Betalar nog sig själv i slutändan.
Nej inte i den åldern med tre år kvar på kontraktet men det var ju inte det jag skrev, bara att det finns spelare med bättre cv i allsvenskan än Kjartansson.
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Har du exempel?
Kom jag med ett fundersamt påstående?

Etuhu, Nisse, Rosenberg, Kennedy är (återigen) cv-mässigt starkare och billigare.
Citat:
Säg nu inte någon som blommat ut EFTER att denne värvades...
Nä jag har faktiskt inte några i huvudet som blommat ut senaste två dagarna...
Citera
2016-01-29, 16:25
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Påtal om just Kjartansson har jag en stark känsla att mishima för ett tag sen skrev nåt i stil med "tänk om vi kunde värva islänningen som öser in mål i Norge men det kommer inte hända" eller dylikt.. Som det kan bli..

Jo, jag hade honom i baktanke redan förra vintern.

Anledningen till att vi fick honom billigt är väl att kineserna skiter i vilket. De ville byta ut sina tre utländska spelare, byta upp sig uppenbarligen, så de ville väl att han skulle lämna.
Citera
2016-01-29, 17:01
Medlem
bagarn29s avatar
Vilken typ av spelare är islänningen, som Nicola?
Citera
2016-01-29, 17:05
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Som Agon, fast bättre, extremt giftig boxspelare.
Citera
2016-01-29, 17:10
Avslutad
Citat:
Nä jag har faktiskt inte några i huvudet som blommat ut senaste två dagarna...
Läs vad han skrev igen och tänk efter. Sedan vill jag påstå att det är viss skillnad på att behålla/värva en 30-plussare (Rosenberg, Nisse, Kennedy, Etuhu) och att värva en 26-åring...

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Tycker nygard & mishima beskrev honom bra:
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Han är en grym boxspelare som gör mål på allt, typ.
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Som Nygard skriver, en mycket duktig straffområdesspelare. Tar mycket avslut, grym avslutare. löper i luckor, bra på fasta, bra på huvudet, men också duktig på att löpa sig fri med bollen. Det är heller ingen spelare som kommer från att ha suttit på bänken i ett år.
Senast redigerad av U-Fig 2016-01-29 kl. 17:16.
Citera
2016-01-29, 17:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Läs vad han skrev igen och tänk efter. Sedan vill jag påstå att det är viss skillnad på att behålla/värva en 30-plussare (Rosenberg, Nisse, Kennedy, Etuhu) och att värva en 26-åring...
Trodde han mena Kjartansson när han skrev denne.. Nåja..

Klart att det är skillnad, men nu tror jag det är fjärde gången jag skriver att det finns spelare i allsvenskan med bättre cv, inget mer
Citera
2016-01-29, 19:45
Medlem
elpirros avatar
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/malmo-ff/malmo-ff-tvingas-ta-bort-stjarna-pa-brostet/

Ändå ska ni ha två stjärnor på bröstet på årets matchtröja, fan ni är så jävla pinsamma
Citera
2016-01-29, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/malmo-ff/malmo-ff-tvingas-ta-bort-stjarna-pa-brostet/

Ändå ska ni ha två stjärnor på bröstet på årets matchtröja, fan ni är så jävla pinsamma

Lugna dig, vi får ett nytt ställ till tävlingssäsongen. Hur många minuter av ert årsmöte kommer ni lägga på att diskutera vår 2a stjärna i år förresten? 45 igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in